laden/lossen

• Planner

KlaasVaak

Bovenstaand advies is een uitgangspunt wat ik hier verkondig en adviseer, anders dan een discutabel:

“Je mag onder de noemer van laden en lossen met je goed aan de wandel tot het adres waar je moet zijn zolang je het goed maar in je handen hebt.”

Of woorden van gelijke strekking.

Ah, dat is wel wat anders dan wat je eerder schreef. Blijft natuurlijk alleen het probleem, dat wanneer het adres waar je moet zijn buiten het zicht van de auto is, je een bon kan krijgen waarbij jij moet gaan bewijzen dat je aan het laden en lossen was, waarbij zelfs een getuigenverklaring van een helper niet voldoende wordt geacht door een rechtbank. Hoe zou je het dan moeten bewijzen?

• KlaasVaak.

Deels waar, deels niet waar:

Waar is dat als je je auto niet dichtbij genoeg hebt staan het risico groter is op een bon.

Lijkt mij echter logisch, als je claimt te laden en lossen zeg je dus dat het goederen van meer dan geringe omvang/gewicht/betekenis betreft.

Dan lijkt het mij niet logisch als je er meer mee gaat lopen dan noodzakelijk.

Niet waar is dat een getuigenverklaring niet helpt/voldoende is.

De bewijsvoering is vormvrij. In de zaak van 2010 heeft de bekeurde ook een getuigenverklaring ingebracht.

Wat de rechter er van vindt die de inhoud controleert heb ik geen invloed op en kan ik niet over oordelen.