Nieuw politie uniform politie 2014

• - Gerard -

De agenten mogen zelf kiezen. Ik vind het zelf (ben geen agent) moeilijk kiezen van zo'n weinig zeggend plaatje, maar denk dat ik het uniform met het gele vlak mooier vind.

Het wordt daarmee wel meer europees, blauw en geel. http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/18/binnenland/politieagenten-mogen-zelf-uniform-kiezen.xml

En euh …..http://politie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1489,13941665,13942354#msg-13942354

• KlaasVaak.

De broek is al gekozen. Een worker met zakken op het beenvlak.

Evenals een nieuw steekwerend vest voor OVER het hemd.

Dat vest krijgt 3 kleuren ‘hoes’: wit geel en blauw/zwart.

Wit voor onder het uniform, geel en blauw/zwart voor erover.

De keuze gaat nu om de platte cap of het ‘schuitje’.

En om gele strepen of een geel vlak op de jas.

En of we een hemd of polo willen.

Eindelijk zou ik zeggen want een wit (kelners)overhemd voor mensen die met het grootste staatvuil te doen hebben was onzinnig.

Zo is ook lang beweerd dat een vest over het overhemd gevaarlijk was omdat een evt. aanvaller dan naast je vest zou steken.

Mede door de samenwerking met de KMAR is men nu tot inzicht gekomen dat zo'n vest over het hemd veel praktische kanten kent.

• Starsky79

Ik ben blij dat we mogen mee ‘beslissen’ al moet nog blijken natuurlijk of dat echt zo is……

Geef mij de horizontale strepen maar ipv de gehele schouder geel, met de Polo en het schuitje.

Heeft wel wat vind ik…..

Gr.

• KlaasVaak.

dat schuitje pfft , dan liever helemaal geen hoofddeksel

al is alles beter dan de matrozenpet met die klep waardoor je niets op je af zien komen vanuit de lucht

• - Gerard -

O, zelf vind ik dat gele vlak mooier, maar het blijven weinigzeggende plaatjes. Beide hoofddeksels vind ik niet bij de politie passen. Ik vind persoonlijk een baret functioneler. Dus … ik zoeken naar een foto van een politiebaret en kom ik dit tegen: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/cookieless/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/01_januari/18/binnenland/agenten-willen-stoerder-imago-met-nieuw-pak.xml

Maar, eerlijk gezegd, vind ik het huidige politieuniform ook voldoende gezag uitstralen. Het gaat er natuurlijk om wie zich in dat uniform bevindt. En uh …. het gevaarlijkste ‘wapen’ van de politie vind ik nog altijd hun portofoon. 1 zinnetje door dat ding en het wemelt van die uniformen. Vind ik altijd wel aardig om te zien. Laatst was ik in Arnhem, in het station. De politie begeleide de bezoekers van het Gelredome naar het station. En dan komen uit alle hoeken en gaten van die gele jassen opdraven. Nice.

• Starsky79

Daarom klaasvaak…..

Bij een keuze uit twee slechte gekozen voor de minst slechte.

En ik ben benieuwd of we nu ineens wel de pet op doen.

De UFO nu ligt sinds het laatste gebruik op 30 april in Veenendaal ook wee stof te vangen op mijn kast.

• Starsky79

En wat was de uitslag van de enquete van rtl? Die zie ik dan weer niet staan.

• KlaasVaak.

En straks hoor je de leiding weer zeggen: 60% van de agenten heeft zelf gekozen voor deze (nieuwe) pet.

Ja duh, als je moet kiezen uit A of B.

Maar als optie C was ‘geen pet’ dan wil ik nog wel eens zien wat de keuze van van de executieve collega's werd.

• - Gerard -

Je ziet toch nauwelijks agenten met een hoofddeksel? Hooguit wat aspirantjes …

• KlaasVaak.

Of gemeenten/districten met cameratoezicht of districten waarin het ‘huis’ van de korpsbeheerder (stadhuis) staat. :X

Denk aan de dooddoener “je bent het visitekaartje”.

Denk aan een PD waar de fotograferende en filmende pers komt en jij (als agent) niet meer ‘even weg kunt’ om je pet te halen.