Politie haalt tekst van praalwagen.

• Klaas Vaak

Sommigen bij de politie hebben zelfs met carnaval en akelig kort lontje.

De tekst was: “ Heb je geen eer of ambitie, wordt dan landverrader bij de politie”.

Een pittige tekst, maar dat was niet de enige pittige tekst, ook de politici werden danig door het slijk gehaald.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21290897/__Politie_haalt_wagen_uit_optocht__.html

• ¥ Lotje ­­¥

Klaas Vaak Schreef:

——————————————————-

> Sommigen bij de politie hebben zelfs met carnaval

> en akelig kort lontje.ik vind het terecht, men hoef personen niet te beledigen. ook met carnaval niet

>

> De tekst was: " Heb je geen eer of ambitie, wordt

> dan landverrader bij de politie".ik vind het niet kunnen. ik las dat de wagen nadien verder mocht rijden . nou…… van mij moest hij gelijk uit de optocht .

>

> Een pittige tekst, maar dat was niet de enige

> pittige tekst, ook de politici werden danig door

> het slijk gehaald.ja ze weten daar boven de riool niet wat carnaval is . Je heb ook je plichten in een carnavals optocht wat wel en niet mag . En hou je daar niet aan . …. dan wegwezen . ik vind dat de politie daar nog ri-eel was .. die wagen had er tussen uit gemoeten . Ze denken zeker alles te kunnen met carnaval.

>

>

> http://www.telegraaf.nl/binnenland/21290897/__Poli

> tie_haalt_wagen_uit_optocht__.html

groet, Lotje vanuit het zuiden :D

• Arie

Feitelijk worden ze uitgescholden voor NSB'ers. Zou een agent op straat dat in normale omstandigheden ook moeten pikken? Waarom dan wel met carnaval? Omdat het niet op één agent is gericht maar de hele groep?

Misschien begint de verhuftering wel daar we het vreemd gaan vinden dat opgetreden wordt in dit soort gevallen.

Op diverse sites veel ach en wee over die agenten met lange tenen. Daar waar je eigenlijk zou verwachten veel kritiek op dat stelletje onbenullen dat denkt leuk te zijn met dat soort beledigende teksten.

• KlaasVaak.

Een kort lontje gebruiken als beeldspraak voor politie die optreedt tegen belediging (van de politie)?

Ken je geschiedenis en je weet dat de tekst “landverrader bij de politie” een behoorlijke belediging is of zelfs tot laster of smaad kan leiden.

Vervolgens schrijf je zelf dat “ook politici door het slijk werden gehaald”.

Vanwaar jouw verbazing dan?

En waarom dan spreken van een kort lontje van politieagenten.

Voor alle duidelijkheid: vrijheid van meningsuiting stopt waar belediging, of welk ander strafbaar feit ook, begint.

En dat geldt ook voor hen die menen dat de toevoeging “ik vind” of “ik denk” maakt dat het niet strafbaar meer is.

Als zelfs de politie zulke teksten al normaal moet gaan vinden is de verhuftering van de maatschappij compleet.

De eigenaren of houders van die ‘praal’wagen mogen blij zijn dat ze nog aan de optocht hebben deelgenomen.

Bij mij was het voertuig inbeslaggenomen ‘as-is’. Dus in zijn geheel.

Want: met het voertuig is de overtreding gepleegd.

Inbeslagname is gerechtvaardigd om:

a) het strafbare feit aan te tonen; en

b) om het te onttrekken aan het verkeer

• Klaas Vaak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Een kort lontje gebruiken als beeldspraak voor

> politie die optreedt tegen belediging (van de

> politie)?

> Ken je geschiedenis en je weet dat de tekst

> “landverrader bij de politie” een behoorlijke

> belediging is of zelfs tot laster of smaad kan

> leiden.

Zou het (de smadelijke tekst) soms ook kunnen slaan op de nep “politieagenten” op de kar zelf???

Of moet alles gelijk weer op het persoonlijke vlak getrokken worden, ook al is het carnaval??

>

> Vervolgens schrijf je zelf dat "ook politici door

> het slijk werden gehaald".

>

> Vanwaar jouw verbazing dan?

> En waarom dan spreken van een kort lontje van

> politieagenten.

Simpel omdat tegen dergelijke teksten op carnaval praalwagens tegen politici nooit wordt opgetreden.

Hier wordt dus duidelijk met twee maten gemeten. Gewoon een beetje machtsmisbruik van de betreffende agenten zelf.

• Klaas Vaak

Arie Schreef:

——————————————————-

>

> Op diverse sites veel ach en wee over die agenten

> met lange tenen. Daar waar je eigenlijk zou

> verwachten veel kritiek op dat stelletje

> onbenullen dat denkt leuk te zijn met dat soort

> beledigende teksten.

Ach, met carnaval zou je ook kunnen bedenken dat men in een buitengewoon jolige bui verkeerd en dus niet meer helemaal toerekeningsvatbaar is.;)

• Arie

Ware het niet dat die praalwagens lang van tevoren worden bedacht en gemaakt en de teksten dus met het ‘volle verstand’ zijn bedacht.

Het is gewoon niet leuk en daarnaast slaat het gewoon nergens op om als tekst met carnaval maar een hele groep voor NSB' ers uit te maken.

Wat nou als er had gestaan ‘het is een moslim, het draagt een jurk, het is een zielige ’k….turk'. Was dat dan ook nog opgevat als zijnde ‘grappig’ en ‘moet kunnen toch’?

• Klaas Vaak

Dat is niet helemaal waar, als je tenminste de sfeer proeft die er heerst als men bezig is de kar te bouwen.

Bovendien heeft dezelfde kar met dezelfde tekst al 7 keer eerder in een optocht meegereden.

En er was nog een tekst op een andere kar te lezen: “Beter een zus als hoer dan een politieagent als broer”.

Daar werd ook niet tegenop getreden, dus is er sprake van willekeur.

• Sietse 45

Terecht dat de wagen er tussen uit is gehaald zoiets gaat echt tever.

• Arie

Ik weet niet of het ‘willekeur’ is of anders omgaan met de discretionaire bevoegdheid om wel of niet te bekeuren.

De agenten die niet bekeurd hebben (dat zullen vast anderen zijn geweest) zullen het wellicht op het randje hebben gevonden en de betreffende agent niet.

Blijf ook bij mijn standpunt dat het nergens voor nodig is om anderen op zo'n manier weg te zetten.