Politieagenten in Bangkok lopen bij te klussen.

• axel

In Thailand is het de normaalste gang van zaken dat de politie loopt bij te klussen maar nu is het schitterend gefilmd, de eerste agent laat het verkeer stoppen en de 2de doet alsof hij een bon uitschrijft en loopt dan te incasseren. Heb het zelf ook 3 keer meegemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=uYWMbO-9EK4&feature=player_embedded

• KlaasVaak.

Ja, en?

• ¥ Lotje ¥

Als ze mij laten stoppen voor een bon . en ik kan hem een tientje zo in zijn handen geven . . … .en geen bon van weet ik hoeveel..,kom ik goed weg :D Krijg hij nog een kushandje er bij. Ik vertel het niet verder :D

Daarbij klus jij wel eens bij AXEL ;) Nou ik wel heb pas nog op de vrijmarkt gestaan :D:D

• axel

In onze ogen is dat toch bijzonder of lopen jullie ook bij te klussen? :S Ach ja je raakt er zo langszamerhand wel aan gewend na het zien van die serie bij SBS over opgelicht in het buitenland. Laatst nog toevallig ook al de Thaise politie die een centje loopt bij te verdienen aan de toeristen die opgelicht worden met “echte” juwelen, de Vietnamese politie ook al en dan de Indonesische politie die een paar blikjes bier gingen kopen van het geld wat ze “verdiend” hadden.

Ja je raakt er aan gewend maar echt wennen doet het toch niet vind ik want corruptie is een wereldwijd voorkomend kwaad kijk maar wat er kan gebeuren zoals nu in Curacao, alhoewel dat zal de tijd moeten leren.

• - Gerard -

Moet je niet naar Thailand gaan. Als ze daar pakken met drugs zit je daar wel even. Hier krijg je een standje.

• DePeter

Lekker makkelijk moet je maar niet naar Thailand gaan, en mag ik vragen wat drugs hiermee te maken hebben?

Ook hier zijn niet alle agenten zuiver al was het maar dat de agent/e zijn/haar vader, moeder, broer, zus, neef, nicht, vriend enz: niet beboet als die een overtreding maken.

Maar dit wil lang niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, gelukkig voor de vader, moeder, broer, enz: zijn sommige dat wel.:)-D

• axel

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Moet je niet naar Thailand gaan. Als ze daar

> pakken met drugs zit je daar wel even. Hier krijg

> je een standje.

Wat dacht je ervan als ze het in je kleding verstoppen of bagage? Ook dat is voorgekomen. ;)

• BennieMak

Met eigen ogen gezien: Chauffeur maakt illegale U-turn recht in de handen van een politie-controle, agent wil boete uitschrijven en chauffeur duwt contant geld in handen agent, agent stopt bonnenboekje terug in zak. We kunnen gaan. Vreemde is dat men dit normaal gesproken niet in het bijzijn van een buitenlander doet…

Ik vermoed zo dat deze agent, wanneer hij daarop aangesproken zou worden, zal verklaren dat in zaken tegen het leven wel door hem bekeurd wordt.

Of deze: Dronken automobilist wordt achtervolgd door agenten en thuis aangehouden voor teveel alcoholgebruik. Bestuurder biedt alcoholische drankjes aan, en agenten accepteren. Hadden natuurlijk ook nep-agenten kunnen zijn… ;)

• - Gerard -

Ja …. dus niet naar Thailand gaan.

• - Gerard -

DePeter Schreef:

——————————————————-

> Lekker makkelijk moet je maar niet naar Thailand

> gaan, en mag ik vragen wat drugs hiermee te maken

> hebben?

Niks. Maar in Nederland stikt het van de moraalridders. Als het even kan gaan we China ook nog vertellen wat VOLGENS ONS wel en niet mag.

>

> Ook hier zijn niet alle agenten zuiver al was het

> maar dat de agent/e zijn/haar vader, moeder,

> broer, zus, neef, nicht, vriend enz: niet beboet

> als die een overtreding maken.

> Maar dit wil lang niet zeggen dat ze allemaal zo

> zijn, gelukkig voor de vader, moeder, broer, enz:

> zijn sommige dat wel.:)-D

Ja, ook dat is wettelijk geregeld. Dat noemen we hier discretionaire bevoegdheden.