Nog even wachten met afsluiten… er is weer nieuws.
Vandaag, 18 mei 2013, in het AD:
"de politie wekte ook niet de indruk dat de politie echt op zoek ging naar de daders"bron
Dat is raar… eerder (op 15 mei 2013) heette het nog:
"Hierop zou de agent iets gezegd hebben als ‘daar kunnen we niets mee doen.’ "
En over het insturen van tips herhaalde ze toen nog eens:
“Dat moest bij een privé-emailadres, omdat de politie toch ‘niets met deze gegevens zou doen’. ”bron
In haar eerdere uitlatingen in de pers (van 15 mei 2013) verklaarde ze:
“In de Brouwerstunnel aangekomen hoorde zij omstreeks 05.15 uur jongens pratend achter haar lopen.”
Dat is een vrij concrete aanduiding van waar en wanneer en door wat voor personen, toch?
En in haar tweedee uitlating in dezelfde krant vandaag (18 mei 2013) zegt ze:
“Ze kan zich niet goed meer herinneren waar de mishandeling plaatshad. ”
En ze weet veel dingen niet vanwege geheugenverlies, maar ze weet vandaag op 18 mei 2013 wel het volgende heel stellig:
"Ze weet zeker dat er eerder die avond van Koninginnedag niets is voorgevallen dat aanleiding voor de brute aanval kan zijn geweest.
'Het was die avond gezellig, ik had zeker niet te veel gedronken.' "
Vandaag zegt ze ook:
“De agente vroeg niet hoe het met me ging, bood me geen slachtofferhulp aan en wekte ook niet de indruk dat de politie echt op zoek ging naar de daders”'
Dat is raar…want het aangifteprogramma zet deze vraag op het scherm en ongeacht het antwoord op deze vraag komt er ALTIJD een tekst op papieren aangifte.
En die aangifte had ze zeker ook niet gelezen en hoefde ze zeker ook niet te ondertekenen?
En "Ze vertelde dat haar vriend haar had buitengesloten."
Oh, en er was niets voorgevallen?
En ze had toch een gat in haar geheugen? Een selectief gat?
En "Ze heeft de politie de suggestie gedaan dat de daders het misschien op haar hadden voorzien vanwege haar lesbische geaardheid
of haar opleiding als beveiliger aan het roc. ‘Maar dat zijn slechts suggesties.’ "
Lesbische geaardheid maar een vriend die je buitensluit.
En buitengesloten worden: daarvoor woon toch samen veronderstel ik. Met een vriend of vriendin?
En de politie negeert homo-gerelateerd geweld…?
Ik heb een zwaar vermoeden waar dit straks op uitdraait…
Het is erg tegenstrijdige informatie. Er zijn hele selectieve zaken die ze wel weet en andere selectieve zaken die ze niet weet.
En dingen die ze 15 mei en in de aangifte nog precies zei te weten, die weet ze 18 mei niet meer zeker (locatie/signalementen).
En dat terwijl ze op 18 mei aangeeft dat haar geheugen weer langzaam terug leek te komen, aldus het slachtoffer.
Ben ik hierin bevooroordeeld en zie alleen ik hier spoken?
En de disclaimer: zoals ik al eerder zei: niets rechtvaardigt het letsel en leed dat haar is aangedaan.
Maar ze kan beter wachten tot haar geheugen weer volledig functioneert in plaats van dingen in de pers te roepen.