Een halfjaar geleden hebben twee vrienden/kennissen geholpen met witten,sausen,kast sjouwen enz.
De kast zou verkocht worden. Een derde zag de kast en zei: zo,daar kun je nog mooi in elk geval *bedrag* voor vragen op mp,dat is ie zeker waard.
Met dat in mijn achterhoofd heb ik dat gedaan en inderdaad kwam het verkoopbedrag aardig in die richting. De kast is dus verkocht.
Maar nu.
Een van die vrienden/vage kennissen heeft dat zeker opgevangen en verkeerd begrepen.
Hij belt me nu ..drie maanden later en met grote tussenpozen,plat met de vraag wanneer ik dat bedrag betalen ga.
Ik snapte niet waar hij het over had tot ik me later bedacht dat hij dat bedrag leek te bedoelen wat ik voor die kast krijgen kon.
Dus ik heb hem al gezegd : ik weet niet waar je vandaan haalt dat JIJ dat krijgt, Ja dat is me beloofd is het antwoord.
Pff volledig uit de lucht gegrepen,de twee hadden benzine geld gehad,lunch hier meerdere keren,(niet een schamelbroodje maar het betere werk) ,een hartelijke bedankje en in het verleden heeft hij ook meerdere keren van mijn diensten gebruik gemaakt,Daar bedoel ik mee,behangen,hout zagen,tuin wieden,pc problemen,dat soort dingen.
vriendendiensten,over en weer.
Dus gezegd dat ie nu niet verder moet bellen want het gesprek werd ook niet gezellig want hij KRIJGT dat bedrag niet,zo simpel is het.
Nou dan stuur ik wel een brief! was het.
Niet gekregen.
Het bleef een tijd stil.
Dacht dat ik van hem af was want hij heeft nu eenmaal geen poot om op te staan.
Tot een maand terug,hij sprak mijn zoon in een winkel aan dat ie maar even moest doorgeven dat ik hem moest bellen.
Nou ik wil al helemaal niet dat ie mijn kind aanspreekt!
Niet gebeld natuurlijk.
Lange tijd stil.
Tot vandaag een mail met de eis dat het (inmiddels verdubbelde) bedrag binnen drie dagen op zijn rekening moet staan ANDERS komt de deurwaarder!
Grrr en zucht,wat moet ik nou hiermee!
Hij heeft helemaal nergens recht op,en wat kan ie straks doen?
Ik ben bang dat ie straks eens voor mijn deur staat hier en dan?
Slaat ie me neer?
Ik vind het eng ,wat moet ik doen.