Doortastendheid...

  • Arie

    Kijk, dit noemen ze nou ‘stevig’ optreden. Men wordt gevorderd zich te verwijderen maar blijft vervelend doen. Dan maar ff geen fluwelen handschoenen. :)

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/video_hese_frustipopo_knuppelt.html#comments

  • KlaasVaak.

    Ik had mijn pepperspray gebruikt.

    En dan aanhouden voor verstoren van de openbare orde juncto niet voldoen aan bevel of vordering.

    En heel typisch weer dat de aanleiding er niet op staat. Ik denk dat ik de aanleiding ken: http://pbs.twimg.com/media/Bd36kkTIQAAjCMp.jpg

    De ervaring leert dat zelf een lange wapenstok vanwege overmatig alcohol- en drugsgebruik bijna niet gevoeld wordt.

    Ook dikke bubblecoats werken aan de ongevoeligheid mee.

    Deze lange wapenstok mag echter niet altijd/overal gedragen worden.

    Dan de nieuwe uitschuifbare. Die zit vwb lengte tussen de korte en lange wapenstok.

    Maakt het geluid van een ploertendoder bij het uitschuiven. En van metaal. Dus succes verzekerd.

    Pepperspray werkt altijd, alcohol en drugs hebben er geen invloed op.

    Blijft dat er een paar procent is die niet gevoelig zijn voor pepperspray.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Als ze met een groep zijn durven ze…..Je zie dat vaak,. Als ze alleen zijn….zijn het zakballen .

    Gewoon een paar flinke meppen geven . .

  • - Gerard -

    Toont wel aan dat er weinig angst is voor de politie. Ze zullen wel flink gezopen hebben, maar een paar klappen met de wapenstok doet ze geen meter wijken voor de agenten. Stom zijn ze wel, maar angst hebben ze niet.

  • Arie

    Wat Klaasvaak al zei: er komt meestal alcohol en/of andere middelen bij kijken en dan voelen die gasten zich onoverwinnelijk. Dat is nou juist de pest.

    Anderzijds heeft dat ook wel te maken met opvoeding en heersende moraal. Een ‘nee’ levert al snel een ‘waarom’ op en men denkt dat men op straat voortdurend in discussie kan en hele vergaderingen kan houden over aanwijzingen en vorderingen door agenten. Als de politie dan doorpakt is men vervolgens hogelijk verbaasd en verontwaardigd. En vooral idd die mobieltjes erbij….. Als je maar vaak genoeg roept ‘het staat op beeld, dat kan je niet maken, alles wordt opgenomen’ wordt zelfs een EO-jongerendag voor de kijkers nog een bijeenkomst van de Hell's Angels.

  • DePeter

    Angst is er wel, maar de gedachte dat ze in een groep zijn doet ze denken dat ze wel een ander zullen meppen en niet hen. Ook is er de angst dat ze uit de groep gezet worden mochten ze de plaats verlaten.

    Veel schreeuwen en gebaren, maar ondertussen sch*ten ze hun broek vol.

    Dit soort mag wat mij betreft met alle middelen aangepakt worden, en zeker een vervolg hebben.

    Ben daarom ook voor die € 16,- per dag regeling die Teeven wil, bedrag zou kostendekkend moeten zijn of zelfs nog meer.

    Denk aan het vervolg wanneer iemand celstarf krijgt, na zijn straf geen werk meer met als gevolg een uitkering, en dus moet de gemeenschap weer voor dat gajes opdraaien.

    grtzzz

  • jobcop

    Is dat werkelijk de politie die we willen hebben, die bij de minste overtreding een wapenstok trekt en er op los slaat? Zoals bijvoorbeeld de Guarda civil, of politie in obscuurdere landen? Onderling praten politie mensen er altijd stoer over, maar als puntje bij paaltje komt…. de korte wapenstok is totaal niet effectief en ik hoop dat de nieuwe uitschuifbare wapenstok snel ingevoerd wordt.(ik hoor daar trouwens niks meer over, weet iemand hoe het daarmee gaat?) . Burgers en vooral jongeren willen een strengere politie totdat zelf het doelwit van dit optreden worden. We willen toch niet ieder weekend een stoet van gewonden door politieoptreden? Ik wil juist iets dat afschrikwekkend genoeg is om niet te hoeven gebruiken…

  • KlaasVaak.

    Ik wil juist iets dat afschrikwekkend genoeg is om niet te hoeven gebruiken…

    Dat heet een vuurwapen en dat werkt ook niet. :D

    Wellicht dat die lange ploertendoder werkt.

    Nu nog regels die het gebruik sneller toestaan.