Ik zit zelf veel op Twitter en volg de politieberichten. Of het nu gaat om een gestolen fiets of de identiteit van een dode autodief. Binnen 8 uur was de politie er al uit. En dat is knap want de politie was op ‘eigen kracht’ toch al dagen bezig geweest deze gegevens te zoeken maar kon het niet vinden. Maar, zoals gezegd, binnen 8 uur opgelost.
Soms jammer dat je niet weet wie de Twitterberichten plaatst want daar kan nog wat verbetering plaatsvinden. Plaats je als Politie Nederland een bericht laat dat in ieder geval doen door iemand die dat in foutloos en begrijpelijk Nederlands kan.
Maar de positieve resultaten vind ik persoonlijk belangrijker in dit stadium. Het is voor de politie natuurlijk ook even omschakelen.
PS. Zo is de politie op dit moment op Terschelling op zoek naar een vermiste vrouw. Waar ik woon heb ik niks aan dit bericht maar ik vind het altijd wel interessant om te lezen waar de politie mee bezig is en wat speelt in bepaalde delen van het land.
EDIT: En de vermiste vrouw is vanmorgen om 08:00 uur door een eilander gevonden. Mooi werk.