http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3586832/2014/01/30/HEMA-meisje-weer-opgepakt-door-winkelbeveiligers.dhtml
De 17-jarige diabetespatiënte Yosra, die een aantal weken geleden door beveiligers van de HEMA in Den Haag
voor een junk werd aangezien nadat ze zich in het warenhuis een dosis insuline toediende, blijkt anderhalve week
geleden te zijn opgepakt in een filiaal van de H&M. Het meisje zou betrapt zijn op winkeldiefstal.
'Op 21 januari is hetzelfde meisje aangehouden. Ik heb het idee voor een vergelijkbaar geval.
Ze moet binnenkort voorkomen en er is proces verbaal tegen haar opgemaakt,' zei de Haagse
burgemeester Van Aartsen volgens Omroep West in een commissievergadering over het incident in de HEMA.
Het verhaal van Yosra deed een aantal weken geleden veel stof opwaaien. Het meisje vertelde dat ze, terwijl ze
met haar broek op de knieën zat om een spuit toe te dienen, hardhandig uit het pashokje werd getrokken.
Van schrik verloor ze wat urine. Het lukte Yosra vervolgens niet, zelfs na pogingen van haar vriendin en haar
moeder daartoe, om de de beveiliging en de politie te overtuigen van het feit dat ze suikerziekte heeft.
Ze werd vier uur vastgehouden op het politiebureau. Een week later bood de HEMA Yosra schriftelijk excuses aan.
Misverstand
Volgens de tante van Yosra berust de winkeldiefstal in de H&M wederom op een misverstand.
'Omwille van haar psychische gezondheid wil ik nu niet op de details ingaan', zegt ze tegen Omroep West.
'Maar het is echt een misverstand. Ik vind het vreselijk!'
De beveiligers van H&M hebben het meisje na de diefstal overgedragen aan de politie. Die heeft proces-verbaal opgemaakt.