'Hema-meisje' Yosra opnieuw aangehouden (nu in H&M)...

  • KlaasVaak.

    http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3586832/2014/01/30/HEMA-meisje-weer-opgepakt-door-winkelbeveiligers.dhtml

    De 17-jarige diabetespatiënte Yosra, die een aantal weken geleden door beveiligers van de HEMA in Den Haag

    voor een junk werd aangezien nadat ze zich in het warenhuis een dosis insuline toediende, blijkt anderhalve week

    geleden te zijn opgepakt in een filiaal van de H&M. Het meisje zou betrapt zijn op winkeldiefstal.

    'Op 21 januari is hetzelfde meisje aangehouden. Ik heb het idee voor een vergelijkbaar geval.

    Ze moet binnenkort voorkomen en er is proces verbaal tegen haar opgemaakt,' zei de Haagse

    burgemeester Van Aartsen volgens Omroep West in een commissievergadering over het incident in de HEMA.

    Het verhaal van Yosra deed een aantal weken geleden veel stof opwaaien. Het meisje vertelde dat ze, terwijl ze

    met haar broek op de knieën zat om een spuit toe te dienen, hardhandig uit het pashokje werd getrokken.

    Van schrik verloor ze wat urine. Het lukte Yosra vervolgens niet, zelfs na pogingen van haar vriendin en haar

    moeder daartoe, om de de beveiliging en de politie te overtuigen van het feit dat ze suikerziekte heeft.

    Ze werd vier uur vastgehouden op het politiebureau. Een week later bood de HEMA Yosra schriftelijk excuses aan.

    Misverstand

    Volgens de tante van Yosra berust de winkeldiefstal in de H&M wederom op een misverstand.

    'Omwille van haar psychische gezondheid wil ik nu niet op de details ingaan', zegt ze tegen Omroep West.

    'Maar het is echt een misverstand. Ik vind het vreselijk!'

    De beveiligers van H&M hebben het meisje na de diefstal overgedragen aan de politie. Die heeft proces-verbaal opgemaakt.

  • Planner

    Voor de tweede keer in een paar weken “geheel ten onrechte” aangehouden door fanatieke beveiligers, schande :S

    En de politie in Rotterdam maakt het ook weer erg bond! Die rukt gewoon massaal uit, en zet zelfs gemaskerde AT'ers in, na een melding van een gewapende student, terwijl helemaal niemand daadwerkelijk een vuurwapen heeft gezien! Het moet toch niet gekker worden….

    http://www.nu.nl/binnenland/3689311/melding-gewapende-man-bij-inholland-rotterdam-loos-alarm.html

  • KlaasVaak.

    Dit is de goden verzoeken. En terwijl ik dat typte maakte ik een typefout en typte ‘de goeden verzoeken’. Dat zou teveel eer zijn voor onze forumtrollen.

    Ai. Hoe lang zal het nog duren. 1,2,3,4,5,6,7…..

  • - Gerard -

    Ja, wij vinden het ook vreselijk, tante. Ik zeg: gebiedsverbod.

  • KlaasVaak.

    Te beginnen bij de staatsgrens B)

    Wat vond 17 jarige Yosra ook al weer van het excuusbloemetje van de Hema? Niet oprecht…

    BTW: Kijk die foto dan: ze lijkt wel een gepensioneerde oma.

    Yosra gelooft niet dat de excuses oprecht zijn: “Bij mij – en bij veel anderen – wordt het beeld gewekt dat dit excuus ten doel heeft om de media aandacht te beëindigen.

    Te meer dat HEMA in een aanvullend persbericht heeft aangegeven dat hetgeen wat ik naar voren heb gebracht (grotendeels) niet zou kloppen dan wel dat ik het zou hebben aangedikt.

    Ik zal met mijn advocaat N. Birrou uit Roermond hierover moeten beraden.”

    bron

    Dit klinkt juist alsof ZIJ niet wil dat de media aandacht zou eindigen. Nou dat is haar dan optimaal gelukt.

    Ik kan het woordjes “Te meer” niet plaatsen.

    Als je de intentie hebt de discussie te stoppen breng je geen nieuwe argumenten/stellingname in.

  • BennieMak

    Ach, als ze nu eens hun werk deden als er echt wat aan de hand is…

  • BennieMak

    Jij was er toch al…

  • KlaasVaak.

    http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centrum-noord/112/artikel/3351012/man-met-automatisch-vuurwapen-gearresteerd-op-westblaak.aspx

  • Planner

    Hij had geen vuurwapen bij zich, maar dat werd na een korte zoektocht in de directe omgeving wel gevonden en in beslaggenomen.

    Wanneer het wapen niet (meteen) was gevonden, had BennieMak waarschijnlijk weer op zijn achterste benen gestaan, want de agentenhebben alleen maar “van horen zeggen” dat hij een wapen had en toen de man werd aangehouden hebben ze dat helemaal niet zelf geconstateerd!!! En als die man bij de aanhouding rare/onverwachte bewegingen had gemaakt en zou zijn neergeschoten, dan waren zij natuurlijk weer “trigger happy”.

  • - Gerard -

    Kan aan mij liggen hoor, maar waarom reageert iemand nog op BennieMak. Ik kan me avond niet zinlozer doorbrengen. Ik was eigenlijk ook wel klaar met de verdachte HEMA meisje. Hoe zong Dolly Parton dat ook alweer: ‘het zout in mijn tranen niet waard’.