Archief

  • Beheerder (Dennis)

    Beste Lezers,

    Sinds begin van deze maand heb ik via Startpagina het beheer van Politie.Startpagina.nl alsmede het prikbord op me genomen.

    Ook al ken ik ze niet, wil ik graag Bram en Arie bedanken voor hun inzet op deze pagina.

    Ik hoop dat, nu ze geen beheerder/moderator zijn, nog steeds wel tijd kunnen vinden in hun drukke schema om af en toe de site weer eens te bezoeken ;-)

    Het nieuwe beleid van Startpagina wenst ook een nieuw systeem, deze is inmiddels voor de meeste sites al ingegaan.

    Poilitie.pagina is al omgezet, het prikbord nog niet……hier zal achter de scherm hard aan gewerkt worden.

    Het vooraf goedkeuren van berichten is stopgezet, als een discussie goed loopt is het jammer als daar vertraging in komt.

    Uiteraard zal ik berichten van onjuiste aard verwijderen, zoals van oudsher de bedoeling.

    Mochten er vragen / opmerkingen zijn, verneem ik dit uiteraard graag.

    Met Vriendelijke groet,

    Dennis (beheerder)

  • - Gerard -

    En zo zit je op een zondagavond te denken aan ‘hoe het vroeger was’. Ik dacht: ik kijk eens even of het politieforum nog bestaat en potverdikkeme, het is weer nieuw leven ingeblazen.

    KlaasVaak, Planner ….. 2 namen die in mijn geheugen gegrift staan. Weer even inlezen hoor.

  • Planner

    Ha die Gerard!

    En ook BennieMak is er nog steeds hoor!

  • - Gerard -

    Dennis, na lange tijd afwezig te zijn geweest wil ik beginnen met je succes te wensen als beheerder van dit prikbord. Heb ik gelijk een vraag voor jou, eentje die je waarschijnlijk zal verbazen en waar je misschien weinig mee kunt. Maar …

    Ik heb een prachtige ‘Surfaces 2’, zo'n tablet van Microsoft en als ik op dit prikbord ben dan zijn de kleuren groen en geel. Gisternacht, toen ik op ‘ verversen’ drukte werd het weer rood en blauw. Maar nu zit ik weer op groen en geel. (groene kaders en gele achtergrond kleur).

    Kun je me uitleggen wat de kleuren van dit prikbord moeten zijn? Gewoon nog zoals het was? Rood en blauw of toch groen en geel?

  • KlaasVaak.

    Is bij mij ook zo Gerard.

    Ik vermoed dat de website verdeeld wordt gedraaid op meerdere servers en dat een ‘load-balancer’ de connecties verdeeld toewijst aan telkens een server met op dat moment de minste ‘load’.

    Technisch verhaal maar het komt er op neer dat je in de rij geplaatst wordt met de minste lengte.

    En ik denk dat niet elke server de nieuwe huisstijl draait..

    Dus na elke F5 of nieuw bezoek kom je op een willekeurige server terecht…

  • - Gerard -

    Vanavond gaat het over aangifte doen. Als ik het zo lees wordt het gezellig. 5% van de aangiftes wordt opgelost. ‘Burgers’ en politieagenten aan het woord. Ik ga kijken.

    Nederland 2, 21:25 - 22:00 uur.

    Inmiddels gezien. Wat een bak ellende zeg.

  • KlaasVaak.

    Dat programma is zooo gemanipuleerd.

    De interviews met casescreeners en anderen die uitleggen hoe jaarlijks de top 10 met het OM wordt vastgesteld (en waar dus meer prioriteit aan gegeven moet worden) zijn geschrapt uit de uitzending.

    De programmamakers willen kennelijk bewust een scheef beeld neerzetten.

    De politie heeft meegewerkt om zaken uit te leggen maar de programmamakers vonden het niet nodig die uitleg te delen.

  • - Gerard -

    De kijker wil natuurlijk alleen maar weten of er iets met zijn aangifte wordt gedaan. Het verhaal er omheen is niet echt belangrijk. Het gaat om de boodschap, niet om de boodschapper.

    Man die neergestoken werd het met het mes, de juwelier en het meisje die een kopstoot kreeg.

  • KlaasVaak.

    Dat zal best.

    Maar als je pretendeert het hele probleem in kaart te willen brengen en daartoe uitgebreid mensen komt interviewen waarom schrap je die interviews dan vlak voor uitzending?

    Men wil de politie weer te kakken zetten terwijl het OM bepaalt. Die zijn leider onderzoek.

    Het OM en de minister van Veiligheid Opstelten leggen de jaarlijkse top-10 op.

    Maar het is weer lekker makkelijk scoren: de politie heeft het gedaan. Dat bekt lekker en dat vindt iedereen in Nederland inmiddels en zal niemand ontkennen.

    En als er geluiden zijn die laten blijken dat het genuanceerder ligt….. dan schrap je die gewoon uit je uitzending.

    Dat de minister keihard de lijnen uitzet snapt niemand inmiddels, het is de politie die op zijn luie reet zit.

    Een gemiste kans als je zegt tot de oorzaak van een probleem te willen komen.

    Kennelijk kwamen ze na de interviews tot de conclusie dat de uitkomst op iets anders uitkwam dan enkel falen van de politie.

    Dat paste niet in het script en dan schrap je die interviews want dan past het gewoon weer in het plaatje en kan iedereen thuis ja-knikken en afgeven op de politie.

    Is de programmamaker weer blij. Doel weer behaalt. Kijkers tevreden.

  • Oelan-Bator

    Het is in Nederland helaas bon ton om af te geven op de politie en dat terwijl we zo'n beetje de meest correcte en vriendelijke politie ter wereld hebben.

    Ook het fenomeen dat als de politie tussen twee vechtende groepen ingrijpt, die vechtende groepen zich vervolgens samen tegen de politie keren heeft me altijd verbijsterd.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.