Volkert van der Graaf met proefverlof/vrij

  • Planner

    BennieMak

    Volkert heeft zijn levenslange gevangenisstraf er bijna opzitten,

    Levenslang is in Nederland daadwerkelijk levenslang. Volkert heeft echter 18 jaar gekregen, waarvan hij bijna 2/3 heeft gezeten, en hij, net zoals andere veroordeelden, een voorwaardelijke invrijheidstelling kan krijgen.

    BennieMak

    wat gaat er gebeuren als hij een wapenvergunning aanvraagt? Gaan ze dat weigeren vanwege het gedrag in het verleden

    Wat denk jij zelf? En vind jij dat hij een wapenvergunning zou moeten krijgen?

  • rijsbergen

    Tja hoe moet je er anders mee omgaan?

    Je stelt een vraag waarvan je het antwoord zelf al weet (of zou kunnen weten) of anders gemakkelijk op kunt zoeken.

  • DePeter

    Als de wet schrijft dat je na 2/3 van je straf de mogelijkheid hebt om vervroegd vrij te komen dan mag dat wat mij betreft.

    Er van uitgaande dat hij zich volgens de wet “Netjes” gedragen heeft tijdens zijn detentie.

    Hij heeft zijn straf gehad en als deze regel voor andere moordenaars geld moet dit ook voor hem gelden.

    Ik zie geen reden waarom het OM hiervan zou moeten afwijken, zouden ze dat wel doen dan deugd ons rechtssysteem niet.

    grtzzz

  • DePeter

    Hmm..volgens mij heb je zeker recht op zelfverdediging, maar dat wil niet zeggen dat iemand wiens leven mogelijk in gevaar is recht heeft op het dragen van een wapen.

    Als jij bvb overvallen wordt en je valt op de grond en je raapt een toevallig op de grond liggende balk op en je slaat je aanvaller daarmee KO is dat anders dan dat je bewust een wapen bij je draagt waar je naar grijpt als je al aangevallen wordt.

    Het geoorloofd dragen van een vuurwapen is gelukkig beperkt tot een kleine groep, waaronder de Politie en dat willen we in Nederland volgens mij maar wat graag zo behouden.

    grtzzz

  • - Gerard -

    Zou het systeem dan niet deugen? Hoe kan het OM het nou proberen als de wet het OM die mogelijkheid niet geeft? De wet staat het bezwaar van het OM dus toe. Het OM is het wel eens vaker niet eens met vervroegde vrijlatingen maar de rechter beslist.

  • - Gerard -

    Ja, precies. Wij hebben in dit land de politie die vuurwapens mag dragen om de ‘burgers’ te beschermen tegen bijvoorbeeld gewapende overvallers. Ik geloof dat ze een kwartier aanrijdtijd hebben om dat te kunnen doen.

  • KlaasVaak.

    Ik wist niet dat ik bodyguard was.

  • DePeter

    En ik ga d'r vanuit dat de rechter volgens de wet uitspraak doet.

    Of er moet ergens een escape clausule zijn:D

    grtzzz

  • DePeter

    Bij deze, is een kleine toevoeging aan je functieomschrijving. :)-D

    grtzzz

  • - Gerard -

    Ben jij ook niet. De aanrijrijden worden ook niet door de politie bedacht. Houdt alleen wel in dat wanneer ik mij bedreigd zou voelen ik gewoon een vuurwapen zou kopen en bij me zou dragen, of dat nou wel of niet mag. Ik weet van een rijke Nederlander dat zijn beveiligers ook vuurwapens dragen, ook al mag dat niet. Controle door de politie is toch nul en je kunt maar 1 keer dood.