Archief

  • Planner

    Bij de ontwikkeling van criminal investigation software moet de nationale politie samenwerken met Defensie

    En jawel hoor, daar is hij weer! Weet je wat, laten we de Nationale Politie opheffen, en onderdeel maken van Defensie 8-)

    Jij roept maar steeds wat, doet alsof de hele wereld gek is en jij het wiel uit hebt gevonden, zonder ook maar enige onderbouwing van hetgeen jij beweerd. Jij DENKT dat het allemaal maar kan wat jij roept en dat het dan allemaal geld bespaart, maar ik heb nog nooit enig bewijs in jou theorieën gelezen.

    Heb jij enige kennis van zaken op het gebied van politie en/of software ontwikkeling? Op basis waarvan denk jij het beter te weten dan andere experts?

  • KlaasVaak.

    De politie MOET helemaal niets.

    De politie kan het prima zonder.

    Sterker nog: als het nog ontwikkeld moet worden is dat dan niet HET ULTIEME bewijs dat andere landen zulke software OOK NIET gebruiken en OOK NIET missen???

    Want als dat wel zo was dan zou de politie die software alleen ‘even’ aan hoeven te passen aan onze wet- en regelgeving.

    Dat is nog vele malen goedkoper dan zelf het wiel uitvinden.

  • - Gerard -

    BennieMak, je noemt jezelf intelligent maar wanneer schrijf je nou eens iets wat de politie NIET WEET? Tot nu toe alleen maar open deuren die een kind van 10 kan bedenken.

    Die auto kan ik me ook nog wel herinneren en al snel kwam er kritiek op de beelden en de uitleg van de politie bij die auto. Maar je vergeet voor het gemak maar even dat hele volksstammen aan het zoek waren in bosgebieden waar nog geen konijn iets gezien had van de broertjes en de politieagenten er maar achteraan sjouwen.

    Hetzelfde destijds met Heijn. De politie voerde hele gesprekken met de ontvoerder en heel Nederland had hoop dat Heijn snel vrij zou komen. De man was allang dood en begraven. Had geen hond zich kunnen bedenken. Natuurlijk zijn hulpmiddelen een zege maar ik vrees dat het snel zal leiden tot tunnelvisie. Een woord dat is uitgevonden om de manier van werken bij de politie uit te kunnen leggen.

    Nog steeds is de politie niet in staat grote zaken op te lossen. Dat komt omdat het niet eenvoudig werk is. De moordenaar van Vaatstra kon ook uiteindelijk gevonden worden nadat de politie in staat werd gesteld een grootschalig DNA onderzoek te doen. Dus, niet denken dat de politie ijzer met handen kan breken.

    Ik heb jaren geleden al verwezen naar het boek waarin 19 dwalingen van opsporingsland uitvoerig worden beschreven. Je broek zakt er van af als je dat leest.

    Laten we dus vooral de politie/recherche hun werk doen en niet denken dat wij, die er helemaal geen verstand van hebben, het beter kunnen of weten. Het enige wat wij gewone burgers kunnen doen is het werk van de politie achteraf beoordelen.

  • Arie

    Dit soort verhalen zouden er veel meer verteld moeten worden KlaasVaak.

    De politie is voor veel mensen slechts iets om tegenaan te schoppen tijdens borrelpraat. En dergelijke documentaires zullen dat echt niet minder maken.

    Maar dat er onder de ‘gewone burgers’ ont-zet-tend veel asociale, botte, horkerige misbaksels rondlopen dat vergeet men gemakshalve.

    Je zal inderdaad een errug dikke huid moeten hebben als diender. Zag toevallig gisteravond een filmpje die was gemaakt na een aanrijding hier in Haaglanden, waarbij de echtgenote van een man die betrokken was geweest bij een aanrijding midden op de weg ging staan en sporen dreigde te vernielen. Zij werd door een agent van de weg af gestuurd, waarna de echtgenoot duidelijk hoorbaar voor alle omstanders de agent uitschold voor ‘kankerlijer’. En dan toch niet aanhouden. Weet niet of dat getuigt van heel veel inlevingsvermogen (met iemand die net veel schade heeft opgelopen bij een aanrijding) c.q. dikke huid of van veel te veel lankmoedigheid. Maar als ie dat tegen mij zou hebben geroepen dan zou ie voor mij zijn geweest.

  • KlaasVaak.

    Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met taakbesef en/of inzetbaarheid.

    Je kunt moeilijk iemand aanhouden, ermee naar bureau moeten en een aanrijding opnemen.

    Ik heb ze wel eens voor minder aangehouden ook.

    Dan worden ze bij de voorgeleiding heengezonden door de hulpofficier die dan zegt: daar doe ik het niet voor, is te mager.

    Dan wordt de verdachte heengezonden. Moet ie wel vanaf het bureau terug lopen naar zijn ‘plaats delict’.

    Dan was ie wel even van straat af, het signaal is gegeven op straat en hij zal niet snel meer besluiten een gok te wagen.

  • KlaasVaak.

    Vanavond Nederland 2 om 23:00.

    Misschien dat iemand met die collega's wil ruilen. BennieMak? Cor?

    Ik verklap 1 ding: de betrokkene waar de agenten mee van doen hebben schelden niet en zwijgen als het graf.

    Dus daar heb je geen last van. Lekker makkelijk baantje toch?

    En de uitzending: sweat dreams!

  • BennieMak

    - Gerard - Schreef:

    ——————————————————-

    > BennieMak, je noemt jezelf intelligent

    > maar wanneer schrijf je nou eens iets wat de politie

    > NIET WEET? Tot nu toe alleen maar open deuren die

    > een kind van 10 kan bedenken.

    Kun je hier even een link neerzetten van hetgeen je nu beweert, ook feitelijk onderbouwd wordt?

    Want voor de rest heeft het geen zin om een kind van 10 op een volwassen manier aan te spreken.

  • BennieMak

    Ik denk dat ik je heel veel over software kan vertellen, maar goed, jij stelt je al op het standpunt dat je daar weer de overtreffende trap in bent.

    En dat is, denk ik zo, ook een beetje het probleem bij een organisatie waar een heleboel van dit soort lieden rondlopen. Dus DAAROM zal het nooit wat worden met hulpmiddelen die ‘de agent’ zal overtreffen…

    Terwijl HR afdelingen m.b.v. software een voorselectie laten maken uit de berg met sollicitanten, er thans een hoop te doen is over privacy-gevoelige informatie verkopen aan marketingbureaus, heeft de politie niet eens een afdeling waar zulk soort tools worden ontwikkeld!?

    Er moeten wel zeker universele tools op de markt verkrijgbaar zijn, echter het goed invoeren, instellen en interpreteren van de uitkomst zal de toegankelijkheidsdrempel verhogen voor de gemiddelde agent. Ik vermoed dat een CIE dit wel gebruikt.

  • BennieMak

    http://politie.startpagina.nl/prikbord/17105294/17110421/re-loof-hoge-beloning-uit-in-zaak-els-borst#msg-17110421

  • - Gerard -

    Ik had het al gezien op Twitter dat het vanavond op Tv is. Ik ga zeker kijken.

    Edit: gezien. Wel erg saai. Niks voor mij.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.