Beste Karel, het lijntje liep naar FeyRotterdam.
Skywalker
Karel schreef:
> Ik zou maar niet over die kosten beginnen.
Dat doe ik dus wel.
> Als de gemeente meer eerlijke pen schreef, had elke politie
> agent, er zonder problemen 20% bijgekregen.
De Gemeente? Zou je die willen uitleggen?
> Ik ben 7 jaar trouw supporter gewwest bij de graafschap, hoe
> vaak dat ik niet gezien heb, dat er meer politie agenten
> aanwezig waren als bezoekende supporters, dat wil jij niet
> weten.
Dat wil ik wel weten, kennelijk was het nodig en is er een risico analyse gemaakt.
> Helaas bepalen gemeentes wat risicowedstrijden zijn, en de
> hoeveelheid agenten er dan moeten worden ingezet.
> En lees de verslagen eens na van een gemeente, wat de
> beveiliging kost van wedstrijden, als je dat terug rekent op
> de hoeveelheid agenten die worden ingezet, dan zou een agent
> denk ik ongeveer 150 euro per uur verdienen.
Er moet meer worden betaald daarvan dan alleen de agenten die jij ziet.
> Het is een goed excuus voor gemeentes om extra geld van het
> rijk te ontvangen.
> Maar dat betekent niet dat de kosten reeel zijn.
Schrijf je volksvertegenwoordiger daar eens over aan. Dat is je recht als burger.
Skywalker
Tja….. als je het publiek dient en een publieke tak vertegenwoordigt, dan ontkom je er niet aan dat het publiek ook de dupe wordt van eventuele acties.
In welke branche werk jij?
Weet je wat nou zo jammer is…. nu vallen veel mensen erover dat het voetbal “verziekt” wordt. Maar zoals hiervoor ook geschreven is, lijkt iedereen het normaal te vinden dat er veel gemeenschapsgeld (dat ook als salaris naar de politieambtenaren had kunnen gaan) gebruikt moet worden om de inzet van hele hordes agenten te financieren omdat er een hele grote groep mensen (lees: zogenaamde supporters) is die zich niet op een normale manier kan gedragen.
Als het niet nodig was geweest om zoveel politie-inzet te hebben bij een gemiddeld voetbalweekend, dan zouden ze ook geen “pressiemiddel” hebben door te staken in een voetbalweekend.. En een bijkomend voordeel zou ook zijn dat dan veel meer capaciteit ingezet kan gaan worden om “echte boeven” te gaan vangen, zoals er vaak geroepen wordt.
De mensen moeten eerst eens de hand in eigen boezem steken!
FeyRotterdam schreef:
>
> Ik wil alle agentjes 1 advies geven ga een vak leren.
> Helpen jullie weer een geweldig voetbal weekend om zeep.
> Ik had al niet zoveel respect voor de agenten maar na twee
> keer ons (de voetbal supporter) een klote weekend te bezorgen
> heb ik werkelijk 0,0 respect voor jullie.
Ach, de zogenaamde voetbalsupporters bezorgen de politie elk weekend een klote weekend. Krijg je er nou eens eentje terug. Weet je hoe vervelend het is.
Het gaat er mij niet om of alleen het voetbal verziekt wordt, maar dat er weer eens acties zijn, waarvan het publiek last heeft.
Op dit prikbord zijn al meerdere mogelijkheden aangedragen, om publieksvriendelijke acties te voeren.
Maar als ik net op NOS teletekst lees, dat de 4 politiebonden nu op 1 lijn gaan zitten (eindelijk), dan vraag ik mij toch echt heel sterk af, of de bonden er wel zijn voor hun achterban, of dat ze er zelf ook een politieke agenda op na houden, die belangrijker is als hun achterban.
Wat hebben ze in godsnaam in al die tijd dan over onderhandeld.
Het gaat mij niet om de politie, en niet om de supporters en ook niet om het publiek.
Maar wel om de bonden, die steeds invloedrijker worden.
We gaan hier de kant op van de Verenigde staten, begin een bedrijf daar, en de bonden bepalen wel, wie uit welke bevolkingsgroep en van welke huidskleur je in dienst moet nemen.
Als ik lees dat het om 53000 agenten gaat, dan vraag ik mij af, of die onderling en goed samenwerkend niet eerder tot een akkoord waren gekomen als de 4 bonden.
Maar echt nederlands is, als de bonden wat schreeuwen, dan moeten we er zo hard mogelijk achteraan rennen, want o wee als we zelf wat moeten bedenken en organiseren, nee laten we dat vooral anderen voor ons laten doen.
Ik zit zelf in de metaal, waar nu ook stakingen georganiseerd worden, omdat ze niet uit de cao komen.
Binnen ons bedrijf is er onderling overleg geweest, en wij kwamen er zelf uit met de directie.
Goddank hadden wij geen bond nodig, die idiote acties moest bedenken.
Hadden we een paar jaar geleden niet het fiasco met het pensieonfonds.
Waren het niet alle bonden die ons jaren lang wijs gemaakt hadden, dat hun het wel voor ons regelden met het bedrijfsleven.
Nooit heb ik een vakbondslid horen zeggen, denk aan jezelf, kom voor jezelf op, en spaar voor jezelf, zodat je op je oude dag wat hebt.
Op hoeveel miljard werd toen het vermogen van de bonden geschat?
Nee laten we vooral anderen voor ons laten denken, zodat we in de toekomst nog veel stakingen, publieksonvriendelijke acties, haat en respectloze omgang tegemoet kunnen zien.
De bonden zijn er voor ons…………..nadat ze aan hunzelf gedacht hebben.
Skywalker, jij neemt dingen aan, en ziet dat voor feiten, dat wordt moeilijk discussieren.
Toendertijd speelde de Graafschap in de eerste divisie, je weet wel die divisie die dagelijks in het nieuws is door ongeregeldheden.
Waar de bond en de clubs vonden dat het geen risicowedstrijd was, vond de burgemeester dat vaak wel, en werd er extra politie ingezet.
Het was bij het bizarre af, als je 10 supporters van de bezoekende club in een afgesloten vak zag zitten, waar 30 man politie bij stond.
Als er dan een analyse is gemaakt, dan wel een erg slechte, hadden ze daar al geen geld in hoeven te steken.
Natturlijk weet ik dat er meer geld en zaken in omgaan dan alleen de salarissen van de agenten.
Maar volgens mij is het geen publiekelijk geheim meer, dat onder andere agenten het beu zijn van al het papierwerk dat ze moeten invullen en de tijd die dat in beslag neemt.
Daar is het publiek volgens mij geen schuld aan, en zelfs het rijk weet nu dat het anders moet, maar dat rechtvaardigd niet de kosten wanneer er onmogelijke werksituaties onstaan.
Wie zegt dat ik mijn volksvertegenwoordiger niet aanschrijf, misschien ben ik er wel 1
Ik denk dat ik het juist wel volg.
Zie NOS Teletekst.
Citaat:
De vier politiebonden hebben een gezamenlijk eisenpakket opgesteld voor een nieuwe cao. Tot gisteravond zaten de bonden niet op een lijn, maar na de weigering van minister Ter Horst om haar bod aan te passen, vinden de bonden gezamenlijk optreden noodzakelijk.
Let vooral op dat niet op 1 lijn.
Ik vind dit erg raar, volgens mij wil de politie toch 1 ding, en dat is 1 goede cao.
Hoe kun je dan verwachten dat onderhandelingen vlot verlopen, als een minister 4 verschillende bonden tevreden moet stellen, die zelf al niet op 1 lijn zitten, en er geen onderscheid mag zijn in een cao voor een politieagent.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?