Wat is het nut van de acties

• Rob II

Elke staking in welke bedrijfstak dan ook heeft een invloed op een publieke sector. Een staking in de metaalindustrie zal ook leiden tot een tekort aan metaal waardoor bepaalde zaken niet of nog maar beperkt gemaakt kunnen worden. Met als gevolg dat een bestelde auto veel later wordt geleverd. Een geplande brug veel later wordt voltooid etc etc.

• De enige echte Frits

Het zat de leden dan ook niet lekker dat die ene lijn ontbrak.

Dat heeft sommige bonden ook leden gekost. De bonden zijn nu tot het inzicht gekomen dat ze het van begin af aan verkeerd gedaan hebben.

En dat is prima.

mzzl,

Frits.

• Rob II

Er was een tijd dat voor topwedstrijden helemaal geen politie nodig was……

• pim de kazernerat

de enige die het voetbal naar zijn moer helpen

zijn de zogenaamde ‘'voetbalsupporters’' die de boel slopen

en niet de politie.

• Karel

Dat vind ik dus niet prima maar schandalig.

Ieder weet, dat er maar 1 cao kan komen, dat betekent dan toch ook als bond, dat je eenstemmig moet zijn.

Nu moeten ze het dus hard gaan spelen, via publieke acties, om verloren terrein in te halen.

Sorry, maar dan heb je het volgens mij niet goed begrepen als bond.

• Karel

Tuurlijk zo kun je alles aan elkaar verbinden.

Schijnt dat ik ook nog familie van jouw ben, via adam en eva.

Dit treft mensen direct, denk aan de honderden euros die ze hebben uitgegeven voor een seizoenskaart.

Ik ben ook helemaal niet voor stakingen in de metaal, ik doe er dus ook niet aan mee.

Gelukkig kunnen wij bij ons bedrijf alles nog zelf regelen met de baas.

• De enige echte Frits

Hoe kan tot inzicht komen nu schandalig zijn?

mzzl,

Frits

• Karel

Als je er na zoveel maanden pas achter komt, vind ik het schandalig.

Wat als de arts in het ziekenhuis er achteraf achter komt, dat het toch anders moest?

Je mag toch aannemen dat als de burger weet, dat be bonden het met elkaar eens moeten zijn, om met het ministerie tot overeenstemming te komen, dat be bonden het zelf dan toch helemaal moeten weten.

En hiermee bedoel ik niet alleen de politiebonden.

Ga maar eens op google zoeken, op stakingen, dan zal je niet verbazen, dat je heel veel hits vind met teksten, waarin de cnv het niets eens is met het fnv, en daardoor geen overeenstemming is gekomen met bepaalde ministeries.

Er is nog nooit een cao gemaakt, die voor 2 bonden verschillend kan worden ingevuld.

Dus dit is niet tot inzicht komen, dit is hard leers zijn en schandalig en niet willen leren van het verleden, omdat je eigen belangen belangrijker zijn, als de belangen van de politie

• Rob II

Dat is dus de crux, een “meewerkende” baas, en dat probleem heeft de politie namelijk dat de “baas” alles behalve meewerkend is en voor een dubbeltje op de eerste rang wil blijven zitten.

• De enige echte Frits

Ik snap jouw redenering wel.

Feit blijft voor mij dat tot inzicht komen altijd goed is. Anders was het namelijk per definitie slecht gebleven.

mzzl,

Frits.