Het grote Politie CAO topic

• Graats

Omdat de vorige CAO-topics wat naar onderen zijn geraakt is door het moderatorteam besloten om 1 ‘sticky’ CAO-topic aan te maken waarin u naar hartelust kunt posten over de politie CAO, daartuit voortvloeiende acties etc. Dat is dit topic dus.

Voor- en tegenstanders kunnen daarin hun ei kwijt.

Eén centraal topic betekent dat alle nieuwe topics over de CAO vanwege de overzichtelijkheid zullen worden verwijderd!! Dit geldt evenzeer t.a.v. postings met als enige doel het afz***** van de politie. Die voegen namelijk niet iets wezenlijks toe aan de discussie.

Namens het moderatorteam,

Arie

• De enige echte Frits

Het zal niet iedereen hier bevallen maar dit is een enquete die gehouden is onder de bevolking. 2/3e is het eens met doorgaan van de acties.

Dit staat eigenlijk haaks op hetgeen sommigen hier beweren, nl. dat iedereen de acties beu is. Men spreekt dus voor een minderheid.

mzzl,

Frits

Meerderheid Nederlanders achter acties agenten

Uitgegeven: 10 maart 2008 20:11

Laatst gewijzigd: 10 maart 2008 20:11

AMSTERDAM - Twee op de drie Nederlanders staat achter het voortzetten van de acties die politieagenten voeren voor een betere cao.

Dat blijkt uit een enquête van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws, waarvan de resultaten maandag werden gepubliceerd.

Bijna iedereen heeft weet van de acties (96 procent). Een derde (35 procent) vindt het voortzetten van de acties (enigszins) onterecht.

Verkeer

Het niet door laten gaan van topwedstrijden op Super Sunday in de eredivisie is voor een meerderheid ook nog acceptabel (60 procent), maar het ophouden van het verkeer door middel van ‘blokrijden’ vindt 61 procent volkomen onacceptabel.

Driekwart (76 procent) van de Nederlanders kan andere vormen van actievoeren noemen die ze acceptabel zouden vinden. De geboden suggesties lopen zeer uiteen, maar zeer populair zijn ‘publieksvriendelijke’ uitingen, zoals het niet uitschrijven van bekeuringen.

Daarbij wordt wel vaak genoemd dat de openbare veiligheid niet in gevaar mag komen. Ook een gezamenlijke mars naar het Malieveld wordt relatief vaak genoemd.

• A.T.

Het lijkt er op dat er geen acties meer komen:

Acties politie definitief van de baan

Uitgegeven op woensdag 12 maart 2008 om 17:59:09

(Novum) - De aangekondigde politieacties zijn definitief van de baan. Dat zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP. Het besluit is woensdagmiddag genomen na overleg tussen de vier politiebonden.

Volgens Van de Kamp is na uitvoerig overleg tussen de bonden onderling besloten het loonbod van minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) aan de leden voor te leggen. Volgens Van de Kamp is het maximale bereikt. “We krijgen er financieel niet meer uit. Dan moet je op een gegeven moment zeggen: hier gaan we voor.” Van de Kamp gaat nog wel eerst praten met zijn bondsbestuur voor het advies naar de leden gaat.

Eerder lieten de bonden weten de eis van de minister een ‘onacceptabel dictaat’ te vinden. Ze gaan nu opnieuw met elkaar in gesprek om de laatste ‘plussen en minnen’ te bespreken. Eerder liet ook minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) weten geen cent meer uit te willen trekken voor loonsverhoging van het politiepersoneel.

Ter Horst liet eerder weten dat ze nog steeds wil dat de bonden haar voorstel met een positief advies aan de leden voorleggen. Doen ze dat niet, dan keert de minister terug naar haar oude bod van eind februari. Dat loonbod is voor de bonden sowieso te laag.

Bron: http://binnenland.nieuws.nl/502522/Acties_politie_definitief_van_de_baan

• serine

er is geen geld?

hoeveel opslag hebben de kamerleden zichzelf ook alweer gegeven dit jaar? 10 %

hoeveel was dat ook alweer?

en met alles wat wij meer aan belasting betalen? waar gaat dat geld naar toe?

vuile dieven zijn het….en de bonden laten het toe?

hup staken…kom nou

• De enige echte Frits

Tja, aan de ene kant kan je zeggen : de bonden gooien de handdoek in de ring. Aan de andere kant kan je zeggen: je moet weten wanneer een grens bereikt is.

In mijn werkomgeving zijn de meeste agenten het actievoeren zat en wil men weer aan het werk. dat geldt ook voor mij.

De meesten kijken rijkhalzend uit naar de herziening van de functiewaardering in 2010. Het lijkt erop dat daar de belangrijkste inkomensverbetering zal komen te liggen voor hen die het zware werk doen.

En laten we eerlijk zijn: de baas die we nu hebben is er 1 van het allerslechtste soort. Niet in de eerste plaats vanwege wat ze als CAO biedt, maar meer vanwege haar gebrek aan kunde qua onderhandelen. Ze heeft een hoog “Ik beveel” gehalte, niet van deze tijd en is als werkgever in mijn ogen onbetrouwbaar. Dat wij een onbetrouwbare werkgever hebben is niet voor het eerst. Hans Dijkstal was er ook zo 1.

Ik zei het al eerder en blijf het herhalen: de enige goede baas die wij als politie ooit gehad hebben was Ien Dales (God hebbe haar ziel). Wat een heerlijk mens was dat.

Gelukkig hebben we deze baas nooit maar een jaar of 4. Ik hoop dat we er weer 1 van het kaliber Dales mogen krijgen.

mzzl,

Frits.

• bertus

ik begrijp en lees dat de politie 13 % wilde hebben….een beetje veel vind je niet?

• De enige echte Frits

Ik weet niet waar jij dat gelezen en begrepen hebt.

Dan kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

mzzl,

Frits.

• bertus

stond op TT vandaag

• - Gerard -

Frits, die Dales was natuurlijk een topgozer …. eh … topvrouw. Maar verplaats je eens in de schoenen van de huidige minister. Je spreekt die dief minister Bos en hij wil de centjes niet geven. En de rest dan ook niet, want dan kun je zelf nog eens voor een fooi bij Bos terecht. Wat moet je dan? Aftreden? Is een mogelijkheid. Aan de andere kant lezen wij ook verhalen over hoe de politie bakken geld over de balk gooit aan slechte samenwerking tussen politieregio's en schreewend dure ICT projecten die niks opleveren …. behalve voor de leverancier.

Daar moet het geld dus eerst gezocht worden. Als de bonden zich daar nou eens op richten. Laat maar eens zien dat er goede rekenmeesters bij de politie zitten.

• De enige echte Frits

Het klopt dat er regio's zijn die financieel geen goed beleid voeren.

Dat geld echter is niet voor structureel loon. Het zijn begrootte bedragen voor techniek. Die regio's zijn daar overigens voor berispt en ook getraft. Ze krijgen minder geld en daarbij zijn er een aantal onder curatele gesteld. Dat houdt in dat ze nog geen doosje balpennen mogen kopen voordat het ministerie het goedgekeurd heeft.

Daar is dus oog voor en wordt iets aan gedaan.

Maar ik koop natuurlijk geen brood van het geld dat de regering aan mijn regio geeft voor de aanschaf van voertuigen.

mzzl,

Frits.