Het grote Politie CAO topic

• - Gerard -

Dat snapt iedereen, maar er is natuurlijk wel een budget voor de politie, en als daar flauwekul voor wordt aangeschaft kun je niet zeggen; en doe de lonen dan ook maar omhoog.

Frits, de minister begon haar betoog met: de politie moet efficiënter werken. Daar heb jij persoonlijk natuurlijk niks aan, wanneer jouw salaris wordt overgemaakt, maar daar draait het natuurlijk ook om. Je geeft het zelf ook al aan. Het kan stukken beter. Als ik op Tv zie dat er meer vrouwen bij de politie moeten komen dan zeg ik ja. Maar als zo'n politievrouw met de functie hoofd recherche vervolgens aangeeft dat ze 14 uurtjes per week werkt, dan denk ik: “Wat doet dat mens dan in vredesnaam. Hoe wil zij verantwoordelijk zijn voor de rechercheonderzoeken als je daar 14 uur voor hebt?” Ook als ik naar een prof. Tak luister die spreekt over de moordzaak Vaatstra. Daar spelen in zo'n onderzoek ook dingen die de politie niet naar buiten brengt en dan hebben we het over ego's van politiemensen die het onderzoek niet verder helpen. Als ik via de BBC verneem dat de politie in GB 90% van haar tijd door een ander kan laten doen en ik vertaal dat naar Nederland dan houden we nog 5.300 politieagenten over voor het echte politiewerk. Als ik hoor dat Nederland geen interesse heeft de grensproblemen i.v.m. diefstal langs de Nederlands-Belgische samen met België aan te pakken.

Ik zie de hedendaagse Nederlandse politie maar zo: je hebt een voetbalclub en het bestuur. Dat bestuur benoemd maar bestuursleden en gaat van het lidmaatschapsgeld van de leden, samen met de leden, hele leuke dingen doen; etentje hier, overlegje daar, evaluatiegesprekje zus, orientatiereisjes zo. Ondertussen is dat bestuur gegroeid van 2 naar 50 man. En dan valt bij jou een brief in de bus, als goedwillende vader van een zoon die bij deze club voetbalt. De vergoedingen van de bestuursleden moeten fors omhoog anders dreigen er stakingen. De wedstrijden zullen worden platgelegd.

• BennieMak

Frits, Frits, Frits…

Wie beweert dat men de acties beu is?

En natuurlijk is de bevolking voor de politie-acties, hoeveel verkeersovertredingen ik tijdens deze acties wel niet gezien heb!

Zal ik je nog meer verklappen wat men leuk vindt? Belasting betalen! Als ze maar meer terugkrijgen dan er betaald wordt! :D

Nog gefeliciteert met het behaalde resultaat! Het was me al duidelijk dat het om het geld te doen was i.p.v. het principe.

• De enige echte Frits

Deeltijdwerkers en werksters kan je geen beperkingen opleggen qua functie, rang etc. Dat is ook iets wat door politiek Den Haag is opgelegd. We kunnen dit dan ook , wanneer dit wellicht inefficientie ten gevolge heeft, niet op het conto van de politie schuiven. Want die worden keihard onderuit gehaald door de rechter als je een deeltijder op een plek weigert vanwege het feit dat hij of zij deeltijd werkt.

mzzl,

Frits.

• - Gerard -

Frits, niets ten nadele van de welwillende diender op straat. Zoals ik al schreef vind ik 2.000 tot 2.500 euro netto per maand een juist bedrag.

Politieman zijn lijkt mij geweldig, maar alles wat er bij komt kijken werkt zo contraproductief.

Via de radio hoor ik steeds vaker blijken van waardering voor de minister. Een Ien Dales is ze niet maar ze heeft zeker ‘ballen’. Ik hoorde vanmiddag dat ze de korpchefs nauwlettend in de gaten gaat houden m.b.t. alloctone en vrouwelijke medewerkers bij de politie. Liever een vacature niet ingevuld dan door een autochtone man.

Je moet er iets van vinden maar die vasthoudendheid spreekt mij wel aan.

• De enige echte Frits

Er is niets mis met vasthoudendheid. Alleen is het wel zo dat ze nogal “bevelend”" is. Dat blijkt ook nu weer met dat gezever over allochtonen als korpschef etc.

Als er een geschikte kandidaat is dan zal deze het worden. Klaar,

Ben bang dat de houding van Mw Ter Horst er weer zal toe bijdragen dat er niet meer naar kwaliteit gekeken wordt maar puur naar het invullen van het plaatje.

En dat is slecht.

Maar uiteraard dwalen we nu af.

Want het ging over de centen… ;-)

mzzl,

Frits.

• BennieMak

Kunnen we niet een paar goedkope Polen aanstellen als agent? Misschien zit er dan meteen wat meer in het vat voor de overige agenten! :D

Dat Van Duijn daar nou niet aan gedacht heeft. Typisch arrogant nederlands kwaaltje om voor een exotische woordkeuze te gaan. Alleen, praatje vullen geen gaatjes…

• De enige echte Frits

Wellicht zijn het prima agenten…je verstaat ze alleen zo beroerd! :D

mzzl,

Frits.

• - Gerard -

De enige echte Frits schreef:

>

> Er is niets mis met vasthoudendheid. Alleen is het wel zo dat

> ze nogal “bevelend”" is. Dat blijkt ook nu weer met dat

> gezever over allochtonen als korpschef etc.

Maaarrrr, daar ben je toch minister voor? De politie moet toch gewoon uitvoeren wat de regering en de tweede kamer wil? En de politie moet de politieorganisatie zo inrichten zoals de minister dat wil. Of je het er nou mee eens bent of niet. En ‘dat gegeven’ vind ik prima.

> Als er een geschikte kandidaat is dan zal deze het worden.

> Klaar,

> Ben bang dat de houding van Mw Ter Horst er weer zal toe

> bijdragen dat er niet meer naar kwaliteit gekeken wordt maar

> puur naar het invullen van het plaatje.

> En dat is slecht.

>

> Maar uiteraard dwalen we nu af.

> Want het ging over de centen… ;-)

Inderdaad, en het woord is dus aan de agenten. Wil je het politiewerk voor dat geld blijven doen? Dat moet elke agent voor zichzelf beslissen.

• BennieMak

Tegenwoordig zijn er genoeg Polen in nederland, en volgens onderzoek zit er ook heel wat strafrechterlijk werk aan hun bezoek hier. Dus volgens mij helemaal niet zo'n slecht plan! ;-)

• BennieMak

Sprongetje gemaakt, het is bijna lente he: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=205818&t=205786