Snelheidsduivel

• HM

Zwart/wit gezien hoeft de politie dit niet te verantwoorden maar de OVJ. Aangezien die natuurlijk niet zelf op straat staat zal de politie de zaak afhandelen naar eigen inzicht maar wel op last van de OVJ. Voor klachten enz moeten ze dus bij de OVJ zijn.

Ik snap ook wel dat de politie het op straat voor hun kiezen krijgen maar daar zullen ze mee om moeten kunnen gaan

• wdm

Dit soort reacties van de OvJ valt niet goed te praten door de politie.

Heb gisteren een paar politieke partijen het stukje van nu.nl doorgestuurd en mijn reactie als gewone burger erbij gezet hoe ik er over denk.

Heb hun gevraagd om hierover kamer vragen te stellen hoe dit op te lossen.

Ben benieuwd of ik reactie terug zal krijgen.

• fj

Dat het gebeurt is me duidelijk. maar dit lijkt mij een vorm van rechtsongelijkheid.

Dat je puur op adres een zwaardere sanctie kan krijgen.

STel nu dat een rechter in een strafzaak een NEderlander en een Belg(voorbeeld) voor en gelijkwaardig feit moet veroordelen. En hij geeft die NEderlander 6 maanden en die Belg een boete van 1500 omdat hij uit Belgie komt? Dan denk ik dat de rapen gaar zijn.

In mijn ogen is dit niet veel anders. Ergo: ik ben verbaast dat dit in NL kan

• wdm

fj,

volledig met je eens, vandaar ook dit topic alhier, omdat de poliltie door dit soort besluiten van OvJ ernstig in de problemen kan komen en ik denk ook dat het niet alleen bij kunnen zal blijven, dat de politie hierdoor in de problemen zal komen.

Vandaar ook mijn mailtjes naar een aantal politieke partijen in de hoop dat ze dit zullen gaan oppakken hier over vragen zullen gaan stellen aan de minister van justitie.

Jij noemt het een vorm van rechtsongelijkheid, ik ga nog net een stapje verder door het discriminatie te noemen. Maar het zal in werkelijkheid wel zo heten zoals jij het omschrijft.

Vind het jammer dat er maar zo weinig mensen hierop reageren en dat lang niet iedereen hierop reageert. Persoonlijk vind ik dit toch een zeer ernstige zaak waardoor het vertrouwen in de politie behoorlijk geschaad wordt, terwijl de politie hier totaal niets aan kan doen.

• fj

Ja hebben we eens een echte forumtopic die ergens over gaat…..

Reageert er bijna niks (:

• fj

jeee het lukt me echt niet met die smileys :) nog een test

• - Gerard -

Als een Nederlander in Denemarken dezelfde snelheid rijdt, zal hij hetzelfde meemaken. Alleen voor kleine overtredingen (gedragingen) zijn er europese afspraken gemaakt.

Het moet dus europees geregeld worden.

Rijbewijs intrekken heeft geen zin want dat wordt niet doorgegeven aan de Deense overheid. De overtreder meldt zich dus gewoon bij zijn gemeentehuis in Denemarken, zegt dat hij zijn rijbewijs is verloren en krijgt een nieuwe.

Zo werkt het ook in Nederland.

• joopc

Ga nog maar een stapje verder, stel dat de chauffuer een lid is van de ambassadestaf, met een diplomatieke status, dan mag hij zelfs zomaar doorrijden en betaald hij helemaal niks.

Kan dus nog veel krommer!!!

joopc

• wdm

Dan zal de Europese wetgeving op dit gebied veranderd moeten worden.

Natuurlijk bezopen, als een buitenlander in Nederland zijn rijbewijs nooit kwijt raakt omdat dit niet doorgegeven wordt binnen de EU. Ook als het andersom is, is het natuurlijk bezopen, als een Nederlander in Denemarken b.v. zo hard rijd en zijn rijbewijs niet wordt ingetrokken door de politie aldaar.

En wat betreft de mensen met politieke status is inderdaad bekend bij mij, vind ik ook een belachelijke zaak dat het zo geregeld is. Maar goed die mensen hebben nog een aparte status hiervoor kan ik nog een heel klein beetje begrip voor opbrengen, maar voor de gewone burger, nee absoluut niet, die gasten moeten gewoon gelijk getrokken worden metde wetgeving uit het land waarin hij zich bevind.

Als ik mij in Denemarken bevind moet ik mij houden aan de wet die geldt in Denemarken en ik moet dan net zo behandeld worden als de Denen zelf. Niet omdat ik buitenlander ben dat er geen rijbewijs ingetrokken gaat worden.

Vind het echt te schandelijk voor woorden dit. Men heeft toch interpol, waar de overtredingen door gegeven kunnen worden?

• - Gerard -

Is ook zo. Maar het rijbewijs is een Staatsdocument. Daar kan het ook ingenomen worden. Als de rijbewijzen nou eens een Europees document zouden zijn en door een centraal Europese instantie zouden worden af(uit)gegeven…..

Maar goed …. zoals ik al eerder schreef: politieregio's in Nederland kunnen al niet samenwerken, laat staan landen.