Snelheidsduivel

• wdm

Klopt helemaal Gerard, dat het rijbewijs een staatsdocument is, net zoals het paspoort, id kaart.

Maar ook hier kunnen Europese afspraken voor gemaakt worden natuurlijk.

Dacht dat de EU er voor is om o.a. eenheid te krijgen binnen Europa, goede bestrijding tegen criminaliteit op Europees niveau. Als ze dan zelfs over dit soort dingen geen afspraken maken, weet ik het ook niet meer.

Ben benieuwd of ik reacties ga krijgen van de politieke partijen, maar dit zal wel niet gebeuren ga ik vanuit.

• Remia

Ze kunnen het niet eens eens worden over wat ze strafbaar willen stellen. Logisch ook want de verschillende landen kijken nogal anders aan tegen diverse zaken zoals, Drugs, Wapens, Milieu en ook snelheid.

Laat staan dat de afhandeling centraal geregeld gaat worden.

Dit zijn procedures die erg lang gaan duren (als ze al worden opgestart), maar ik denk dat er zeker kamrvragen gaan komen nav jouw mail

Succes.

• fj

Volgens mij bestaat er wel degelijk een mogelijkheid direct om berperkingen aan het rijbewijs te stellen.

Ik weet van een collega dat hij een directe ontzegging van de rijbevoegdheid in Duitsland kreeg. Hij mocht het document met een antekeninge rgens achter dusseldorf gaan ophalen.

Van een andere collega weet ik dat hij veroordeeld werd tot 6 maanden ontzegging in duitsland op basis van een klacht van een duitse automobilist!!. Dat ging per direct in.

De 6 maanden gingen pas tellen als hij zijn rijbewijs liet aftekenen in Duitsland.

Dus intrekken van de rijbevoegdheid in Nederland van een buitenlander kan gewoon

• - Gerard -

De vraag is, denk ik, ook niet of een Nederlandse politieagent een Deens rijbewijs kan invorderen want dat hebben we vaak genoeg gezien bij wegmisbruikers.

Het gaat natuurlijk over de gevolgen van dat invorderen.

Nu moet de Deen direct 1.500 euro aftikken. Een andere Deen had wellicht na thuiskomst voor 35 euro een nieuw rijbewijs gehaald en de Nederlandse politie en justitie een mooie uitvoering van een Deens rijbewijs in de trofeekast opgeleverd.

• - Gerard -

Remia, wat heb je nou eigenlijk liever? 1.500 euro in de kas of ellelange briefwisselingen met de Deens overheid die vast veel meer kost dan die 1.500 euro?

• Remia

Ik zeg: “Beter geld op Zondag, dan stront op Maandag!”

Innen die hap. Voor je het weet, zie je die lui nooit meer terug.

• fj

Nee want als je het rijbewijs invordert mag hij niet verder.

Je ontzegt hem de rijbevoegdheid in Nederland.

En of je het geld lastig kan innen mag geen invloed hebben op het gelijkwaardig straffen.

Als ik dus een makkelijke prooi ben krijg ik een hogere straf????

• wdm

Direct innen, volledig mee eens. Maar naast het direct innen ook auto in beslag dat kan zo wie zo, en rijbewijs in beslag.