Als je bij mij met zo'n een verhaal komt wil ik toch de brommer even zien en dan kan je hem gelijk bij ons laten staan. zodat de eigenaar de brommer bij ons kan komen ophalen. Gr S
Mogelijk heeft de politie het kenteken al een keer nagetrokken en is er niets bijzonders bekend met betrekking tot de bromfiets.
Een bromfiets verlies je niet. Hij wordt of gestolen of de eigenaar dumpt hem omdat hij geen gebruik meer maakt van het ding en hem niet op een reguliere wijze wil afvoeren.
In het eerste geval doet hij aangifte en wordt de bromfiets gesignaleerd en in het tweede geval is het een gemeente zaak.
>>Mogelijk heeft de politie het kenteken al een keer nagetrokken en is er niets >>bijzonders bekend met betrekking tot de bromfiets.
Zie mijn 1e bericht !! Ze wilde hem niet natrekken !!!!!!!!!!!!!
>>of de eigenaar dumpt hem omdat hij geen gebruik meer maakt van het ding
Met 500 km op de teller ?? Lijkt mij geen geval van dumpen.
>>In het eerste geval doet hij aangifte en wordt de bromfiets gesignaleerd en in het >>tweede geval is het een gemeente zaak.
Trek hem dan even na als een burger hem “vindt” in de bosjes.
Waarom moet de politie langs komen. Is er iets niet van de Nederlandse burger een keer zelf een beetje kan nadenken, wij noemen het ook wel zelfredzaamheid, waarom moet de politie altijd maar langskomen. Toen eens als inwoner van Nederland een beetje medewerking. Er is niet altijd maar gelegenheid om voor elke dingetje langs te komen bij de mensen thuis, Wij werken niet bij een verzekeringsmaatschappij. Staat die brommer op het bureau dan kunnen de dienders dit tussen de meldingen even naar de brommer kijken.Gr S
Hallo Zorbacop,
Ik kan mij de gefronste wenkbrauwen van Dirk goed voorstellen. Ook ik heb iets dergelijks meegemaakt. Redelijk nieuwe fiets onbeheerd aangetroffen op een niet gebruikelijke plek. Gebeld met de regio Rijnmond. Antwoord (van een overigens zeer vriendelijke dame):“Tsja, daar doen wij niets mee” Op mijn vraag of ze het framenummer konden nakijken kreeg ik te horen dat ze dan wel een dagtaak zouden hebben aan het natrekken van gestolen en aangetroffen fietsen….. Ze deed het dus niet. Geloof het of niet….
Lang verhaal kort; zo ontmoedig je dus goedwillende burgers (sorry - Gerard- ) om A. nog aangifte te doen en B. nog te bellen (danwel langs te gaan) met de politie over (vermoedelijk) gestolen spullen die je aantreft.
Gr Edwin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?