Nou, de KMar niet maar sommige KMarmedewerkers hebben die vrijstellingen, en dat is, wat mij betreft, helemaal prima. Maar dat sluit voor mij uit, dat ze voor de burger een voorbeeld zouden moeten vormen of zijn.
Er is maar een instantie, maar die laat het ook telkens afweten, en dat is justitie.
Als een KMar medewerker, een politeagent, en wat mij betreft, de hfd comm., een ministerpresident of een werkloze naast de pot piest, moet justitie haar blinddoek voordoen en neutraal naar de zaak kijken. Maar ze staan met open ogen het liegen en bedriegen toe, moedigen het aan en dwingen instanties er toe.
Dus, het is wat mij betreft een zinloze zaak. Wij zijn een bananenrepubliek. Helaas. Wij, Nederland, pretenderen van alles maar stellen geen ruk voor.
Dat klopt wel maar in mijn visie kun je niet van mensen verwachten dat ze zich netjes gedragen en dat de kmar/politie/douane zomaar wat doen. Dan wordt het aanspreken van de “burgers” op hun gedrag ook ongeloofwaardig. Daarom vind ik dat je als opsporings/controlerende ambtenaar het gedrag moet tonen wat je van die ander ook verwacht.
Nee HM, maar liefde moet van twee kanten komen.
Ik heb het hier al eens eerder beschreven. In mijn straat stond een lijndienstbus op de stoep op een kruising. Ik naar die buschauffeur en gevraagd of hij die bus weg wilde halen omdat hij de voetgangers hinderde en het zicht voor ander verkeer wegnam. Dat weigerde hij. Ik zeg; nu die bus weg, of ik bel de politie. Je doet maar die zijn hier al 2 keer geweest, die doen toch niks. Ik naar de politie. Geen interesse. Ik naar de plv. burgemeester. Die is dezelfde middag nog door de straat gefietst om de situatie persoonlijk te aanschouden. Wethouder spreekt de politie. Politie doet niks. Maar als de bus er weer staat mag ik de politie bellen. 2 Dagen later staat de bus er weer. Ik bel de politie. Die belt, naar later blijkt, met de vrouw van de buschauffeur, de man zelf is niet thuis. Maar ze zal het tegen haar man zeggen. Een paar dagen staat de bus er weer. De agent wiens naam ik doorgekregen heb en van de situatie op de hoogte is werkt maar 2 dagen per week, en dit is nou net zo'n dag dat hij niet aanwezig is. Er gebeurt dus weer helemaal niks. Ik bel de agent, zeg foto's gemaakt te hebben van de situatie en meldt hem dat ik de krant ga benaderen en een klacht tegen dat korps zal indienen. Een paar dagen later staat de bus er weer. Ik bel weer met de politie. Ze beloven de man wederom te bellen en ik zal op de hoogte gehouden worden. Later die dag deelt de politie mij mede dat de man op het gemeentehuis zal worden ontboden waar hem te verstaan zal worden gegeven dat hij daar niet meer mag parkeren.
En dat alles, beste HM, had de eerste dag dat ik gebeld had in 10 minuten kunnen worden opgelost. Maar nee, de wethouder wordt de straat in gestuurd, ik moet eerst dreigen met een klacht en een verhaal in de krant voordat de politie de ene poot voor de andere durft te zetten. Althans, zo komt dat bij mij over maar ik weet natuurlijk ook helemaal niks van de manier waarop de politie wordt gedwongen te handelen.
Nou, ik wens niet zo behandeld te worden en met mij, mijn buren ook niet. Ook al is en blijft de agent vermoeiend aardig tegen mij.
En nu heb ik in mijn leven een punt bereikt waarop ik zeg; het zal allemaal wel wat wij in Opsporing Gezocht te zien krijgen. Meisje vermoord, oud vrouwtje verkracht en beroofd. I do't give a shit. Zoek het maar lekker uit met je hele politiekorps. Ik kijk liever naar ‘Mijn tent is Top’. Colaatje en een bakie chips …… een gezellige avondje TV.
liefde moet van twee kanten komen ja dat klopt.
Maar als de controlerende/opsporings ambt. zelf al gedrag vertoont waarbij je je vraagtekens kunt zetten dan kun je van een ander ook 1,2,3, niet verwachten dat ze een corrigerend of verbaliserend gesprek makkelijk aan nemen.
Ik kan ook tegen mijn kinderen zeggen dat ze niet mogen slaan maar als ikzelf elke keer in de winkel iemand tegen zijn hoofd mep dan kan ik niet verwachten van mijn kinderen dat ze naar mijn luisteren toch of zie ik het nu verkeerd
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?