Politielegitimatiebewijs & Wegmisbruikers

• NickB

Ik dacht idd aan een toegangspas of iets dergelijks. Het leek in ieder geval niet op het legitimatiebewijs dat ik ken (en blijkbaar dus nog steeds gebruikt wordt). Ook niet op het kmar-bewijs als ik het me goed herinner (liggend en met een deels blauwe achtergrond?).

Bedankt voor de antwoorden, weer een mysterie opgelost :D.

Vraag me af in hoeverre mensen het getoonde legitimatiebewijs onthouden, en reageren als politiemensen zich met een ‘ander’ document legitimeren.

Gr. Nick

• - Gerard -

NickB schreef:

>

> Bedankt voor de antwoorden, weer een mysterie opgelost :D.

> Vraag me af in hoeverre mensen het getoonde legitimatiebewijs

> onthouden, en reageren als politiemensen zich met een ‘ander’

> document legitimeren.

>

> Gr. Nick

Ach, dat legitimatiebewijs is meer omdat het moet heb ik het idee. Als twee kerels ter plaatse komen met hun complete huisraad om hun middel dan eh ….. geloof ik het wel hoor.

;)

• Skywalker

Beste HM, amateuristisch is het niet, het is een betere chippas dan waar er momenteel veel over gesproken wordt.

Het is een Klpd toegangspas voor diverse Klpd locaties in het land.

Letterlijke tekst op de achterkant van de pas;

“Aan deze pas kan geen politiebevoegdheid worden ontleend.”

En dan vervolgens nog een hele tekst waar het pasje heengestuurd kan worden als het gevonden is.

Skywalker

• Skywalker

Geen ID bewijs, maar een toegangspas.

Skywalker

• Luchthavenbeveiliger

Gerard,

En als die ‘twee kerels’ nu door een security checkpoint op de luchthaven Schiphol langskomen, ‘geloof jij het dan ook wel’ ? Of zou je dat wellicht moeten kwalificeren als ‘dom’ en/of ‘onverschillig’?

http://marechaussee.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=40993&t=40947

• - Gerard -

Luchthavenbeveiliger, het is wat anders -althans voor mij maar waarschijnlijk ook voor de wetgever- als jouw functie is ‘het controleren van toegangspasjes’ of wanneer ik de politie laat komen, ze dan ook komen, en zij zich bij mij verplicht ongevraagd legitimeren als politiemedewerkers wanneer zij in burgerkleding optreden.

Maar misschien snap jij dat niet.