kleur van een auto

• sleepy hunter

Ik heb een vraagje.Weet alleen niet of het is toegestaan vandaar de vraag aan jullie.

Het volgende: Ik ben in het bezit van een rallyauto, dit is dus een gewone auto met een verhoogd veiligheidspakket rolkooi en andere stoelen gordels en centrale brandblusser.Deze is toegestaan op de openbare weg en voldoet ook aan de wegenverkeers wet.Naar mijn weten.

Nu wil ik hem overspuiten in een andere kleur.De kleur die we willen hebben is

ambulance geel of brandweerwagen rood met blauwe en gele reflectiestrepen in de lengte richting.

De auto komt ongeveer maar 1 maal per maand op de weg.En hij lijkt niet op een hulpverleningsvoertuig, het is een volvo 7 serie.

Maar voor ik er aan begin wil ik graag weten of het toegestaan is om hem in deze kleuren te gaan uit voeren met de reflectie strepen.

Ik hoop het wel, misschien dat jullie hier een antwoord op kunnen geven of mij kunnen vertellen waar ik er anders te weten kan komen.

sander

• Marcel

Andere kleur is toegestaan, echter wel de kleur aan laten passen op het kentekenbewijs door de RDW.

• MofkaP

Is wel dat mogelijk Marcel?

Kleur is geen technishe wijziging.

De regels voor reflectie op een personenauto zijn heel simpel.

Rood aan de achterzijde en ambergeel aan de zijkanten is toegestaan.

Gespiegeld moet het wel gelijk zijn.

• Skywalker

Dat is dus niet verplicht.

Skywalker

• planner

Volgens de site van de RDW wel:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Kleurwijziging.htm

• Skywalker

Volgens 3 Klpd-ers en een HOVJ is het niet verplicht.

En er staat op de site dat de RDW het MOET aanpassen op het kentekenbewijs.

Er staat niet dat ik het MOET doorgeven.

Skywalker

• MofkaP

Dan moeten die 3 KLPD'ers en HOVJ nodig eens terug naar school.

Quote Kentekenreglement artikel 34 lid 1:

“Indien het voertuig waarvoor het kentekenbewijs is afgegeven niet meer overeenstemt met de gegevens op het deel I A, vraagt degene aan wie het kentekenbewijs is afgegeven of degene die na diens overlijden eigenaar of houder van het voertuig is geworden, onverwijld bij de Dienst Wegverkeer onder overlegging van het deel I A een nieuw deel I A aan. ”

• Skywalker

Hoe typisch. Kan niet wachten om dit van de week eens even recht te trekken.

En wat voor kleur geef ik op als ik alle portieren, motorkap, achterkant, kortom elk onderdeel van de auto een andere kleur geef?

Skywalker

• Lans

Ok voertuigreglement niet mijn sterkste kant maar volgens mij kan je het heel simpel oplossen, door bv aan de binnenzijde van de auto (kofferbak onder het matje) de originele kleur te laten zitten. Dan komt het nog steeds overeen met het kentekenbewijs. Originele kleur nog steeds aanwezig. Ok, alleen niet aan de buitenkant ;-)

Groetjes, Lans

• MofkaP

Grapjas.