kleur van een auto

• Lans

Een beetje wel.

Maar serieus, waar staat dan dat de kleur bij afgifte de hele auto moet bestrijken?

Theoretisch gezien voldoet dan de auto, bij alleen de kleur nog zichtbaar in de kofferbak, nog steeds aan de omschrijving op het kentekenbewijs.

Maar goed, zoals ik al schreef, het voertuigreglement is niet mijn sterkste kant, dus ik hoor graag van je als je mijn stelling kunt ontkrachten.

Groetjes, Lans

• Skywalker

Zit nou al een tijdje te zoeken en te snuffelen, maar ik kan nergens vinden wat nou de boete is als je toch niets doorgeeft.

Iemand daar een antwoord op?

Skywalker

• MofkaP

K 526, niet op de voorgeschreven wijze een nieuw deel I A aanvragen, indien het voertuig niet meer overeenstemt met de gegevens op het afgegeven deel I A: €60.

N 010 a, als bestuurder van een voertuig rijden terwijl het niet in overeenstemming is met de gegevens op het kentekenbewijs of met de in het kentekenregister vermelde gegevens: €150.

• Skywalker

Duidelijk,

Ga volgende week eens even navraag doen waarom ik een totaal ander antwoord kreeg…

Skywalker

• sleepy hunter

Ik wist niet dat het zoveel stof zou doen op waaien. Ik denk spuit hem over en daar mee klaar. Blijkbaar kom er iets meer bij.Het idee van Lans zag ik wel zitten maar dat mag blijkbaar niet, jammer.

De beloning als ze het een keer na kijken is ook pittig.Maar hoe vaak gebeurt het dat daar een boete voor wordt uit geschreven?

Nu niet bij me voor de deur gaan staan ,hij is nog Blauw.

Ik hoop dat ik een antwoord krijg of het nu wel of niet mag zonder kenteken te laten veranderen.Zo ik het nu lees moet ik het aan geven dat hij van kleur is veranderd.

sander

• Lans

Hoi Sleepy, had je dat nagevraagd bij het RDW? Ben namelijk wel benieuwd.

Want theorertisch klopt het wel zoals ik het stelde.

Groetjes, Lans

• planner

Dan dien je op het kentekenbewijs als kleur ‘diversen’ laten noteren, er worden namelijk maximaal 2 kleuren genoteerd:

http://www.rdw.nl/nl/digitale_diensten/voor_voertuigeigenaren/voertuiggegevens_online/kleur_diversen.htm

• sleepy hunter

Lans ik laat het je weten.Ga deze week even aan telefoon hangen .

Als ik wat wijzer wordt van ze laat ik het even weten.

Sander

• Lans

Top. Ik hoor het wel!

Groetjes, Lans

• MofkaP

Het gaat om de (hoofd)kleur van het voertuig. Niet om die van de kofferbak.

EG richtlijn 2007/46/EG (de laatste nieuwe).

Alleen de basiskleur(en) als volgt aangeven: wit, geel, oranje, rood, paars, blauw, groen, grijs, bruin of zwart.