wel of geen aanfifte doen

• azalaia

Ik heb een (te) dure Planet adsl standard pc verbinding ad. 42.50 per maand en in oktober vorig jaar geleden zag ik een andere aanbieder die hetzelfde bood voor 29.50.

Ik heb contact met de nieuwe aanbieder opgenomen en zij beloofden mij om voor mij Planet op te zeggen, die zou aflopen op 3 januari en zij zouden dan het zelfinstallatiepakket naar mij opsturen ook op 3 januari zodat ik maar een paar uur zonder internet zou zitten en Abel naadloos aan zou sluiten op Planet.

Die opzegging van Planet was tevens het einde van het jaarcontract.

Echter Abel had helemaal niks opgezegd maar zij hadden al heel snel de 79,95 voor de modem huur van mijn rekening gehouden.

Ik realiseerde mij al snel dat ik weer voor 1 jaar vast zat aan Planet.

Binnen 1 week na het contract bij Abel heb ik Abel meteen opgezegd en hun uitgelegd dat zij Planet helemaal niet voor mij hadden opgezegd en ik nu vast zat aan 2 aanbieders maar dat Abel weg moest.

Tot op heden na een tig aantal e-mails en dure telefoontjes van 50 ct per minuut, weigeren ze mij de 79.95 voor de nooit ontvangen modem te retourneren.

Ze reageren helemaal nergens meer op.

Er is een forum van meerdere gedupeerden door Abel met soortgelijke verhalen.

Dit bedrijfje zit in Franeker en is dus een oplichtersbende maar ze adverteren er lustig op los met hun website die er heel proffessioneel uitziet zoals je dat ook verwacht.

Kan ik nu aangifte doen bij de politie voor oplichting of heeft dit geen enkele zin omdat het bedrag niet interessant is en ik had kunnen weten misschien dat dit niet pluis zou zijn als ik dit eerst nader had onderzocht i.p.v. meteen iets bij hun te bestellen.

Wie weet raad.

azalaia

• - Gerard -

azalaia, ik ben geen politieagent, maar bedragen worden niet genoemd in het wetboek van strafrecht, dus daar heeft het niets mee te maken. Er is een strafbaar feit gepleegd of niet, en dat is voor de politie interessant.

• ¥ Lotje ­­¥

omdat het bedrag niet interessant is

Al was het maar een tientje . gewoon aangifte doen . tis oplichting.

groet, Lotje

• De enige echte Frits

Vooralsnog lijkt het er op dat het bedrijf afspraken niet nakomt.

Daar kan de politie helaas niets aan doen. Dus het antwoord van Lotje kan je negeren. Zelfs al zou het zo zijn dat 500 klanten klagen op een forum, dat maakt het bedrijf nog niet ditrect tot een oplichter. Gesteld kan dan wel worden dat het een bedrijf is met een zeer slechte dienstverlening. Tenzij men 50.000 klanten heeft, dan zijn 500 klagers weer een verwaarloosbaar deel.

Het beste wat je kunt doen is via een rechtsbijstandsverzekering advies inwinnen. heb je een dergelijke verzekering niet,dan even langs een rechtswinkel en daar advies halen.

Doorgaans is een goed begin om eerst aangetekend een brief te sturen en het bedrijf in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen. Stel hierbij een redelijke termijn., bv. 14 dagen of een maand.

Geef ook aan dat je verdere juridische stappen onderneemt als men niets van zich laat horen binnen die termijn.

En doe dat dan ook want anders kom je niet geloofwaardig over. Meestal komt het na zo'n brief al goed.

Succes.

Frits.

• ¥ Lotje ­­¥

Dus het antwoord van Lotje kan je negeren.

Mag hoor . :D

Maar ik zou het toch wel aangeven. Dan mag kijken hoe het uitpakt als men er niks aan kan doen . Maar je eigen laten beduvelen ging bij mij toch ook niet op .. ;)

• azalaia

Dat is een goed advies ware het niet dat velen mij al zijn voorgegaan met het sturen van een aangetekende brief waar dan niet op wordt gereageerd.

De kracht van Abel is zwijgen tot men het opgeeft en dat gebeurt dan ook op den duur wel.

Ik heb ze al een maand geleden voor de keus gesteld om mij de 79.95 terug te betalen voor 15 april omdat ik anders hier aangifte van zal gaan doen.

Die termijn is nu dus verstreken en ze hebben niets van zich laten horen.

Mogelijk is dit een 2 -mans bedrijfje die geen e-mails meer openmaakt maar gelijk delete, ik weet het anders ook niet meer, want op mails wordt steevast niet gereageerd en ik ben het zat om steeds voor 50 cent per minuut in de wacht gezet te worden.

Er was mij wel een keer per mail toegezegd dat het geld reeds was over gemaakt, maar dat bleek een zoethoudertje te zijn geweest.

Dit lees ik ook van andere gedupeeerden door Abel.

Ik moet maar eens een groot artikel in Telegraaf laten verschijnen bij wijze van spreken want ze gaan gewoon door op hun website.

Er zijn ook mensen die wel Abel hebben als hun adsl provider en geen problemen hebben, en dat maakt het er niet makkelijke op allemaal.

azalaia

www.abeltelecom.nl

• sijlvia

je ahd het geld binnen 30 (werk)dagen kunnen storneren.

• BennieMak

;-) Alhoewel die truc ook niet altijd werkt. Het voordeel in deze maatschappij beweegt zich in de richting van de leugenaars. Waardoor er steeds meer leugenaars bijkomen.

En de politie? Die wordt pas ingeschakeld als het slachtoffer door het lint gaat…

• sijlvia

er zijn wel enkele uitzonderingen dat klopt.

maar ze had het nu wel kunnen doen.

• Remia

Waarschijnlijk niet. Je hebt zelf het geld overgemaakt. Er is geen sprake van een verkeerde overschrijving of iets dergelijks.

In deze gevallen is het jammer, maar helaas. De bank gaat in dit geval zeker niet het geld terug halen.