Politiemanesen vinden hogere boetes onzinnig

• - Gerard -

Lans, hoe rijm je deze uitleg als je eerder schrijft:

Hiermee bedoel ik: Weg met het schijnblauw. Ooit nagedacht over het feit hoe het komt dat er de afgelopen 10 jaar de diender alleen maar wordt gezien als bonnenschrijver en/of flitser? Terwijl de gewone politieman daar nihil aan meewerkt? Begin 1996 is verzonnen dat er op hele korte termijn veel blauw op straat moest komen. Dit hebben ze helaas niet gegoten in goede all-round opgeleide agenten die er voor alle ellendige zaken zijn, maar in de vorm van BOA's.

• H.Koch

Mee eens maar je gaat voorbij aan het feit dat het hier gaat om de verhogingen met een absurde achterliggende reden namelijk financieel gewin voor het kabinet

Boetes prima. hoge boetes in sommige gevallen nog mooier maar wel met een duidelijke motivatie waarvan de verkeersveiligheid natuiurlijk de belangrijkste is.

• MofkaP

H. Koch, de motivering bij de wijziging was toch heel duidelijk.

De verhoging van de boetes in 2008 (20-30%) had een louter budgettaire reden; het diende om een dekkende rijksbegroting te krijgen. Boete-opbrengsten zijn immers opgenomen als vaste opbrengsten.

De drogreden die men bij de verhoging in 2006 (overigens ook 20-50%) gebruikte, dat de verkeersveiligheid met de verhoogde boetebedragen zou zijn gediend, heeft men bij de verhoging 2008 niet eens meer genoemd.

Dat is wel zo eerlijk. Hoezo gebrek aan motivering?

Overigens was de verhoging 2008 al aangekond voordat het issue van de schoolboeken ging spelen. Die extra verhoging moet kennelijk dus nog komen.

In de eerste opzet van de wet Mulder staat in de toelichting dat de boetes tweejaarlijks verhoogd zullen worden met de ontwikkeling van de inflatie.

Ik veronderstel dat men de inflatie van het ministersalaris als voorbeeld heeft genomen.

• serine

pricies…dat zou onterecht zijn om een niet criminele burger zwaarder te straffen dan de crimineel…

even los van het onterechte gevoel…dat de exstra inkomsten door hogere boete's gebruikt gaat worden voor school boeken in plaats van salaris verhoging van de agenten…die nu nog vaker een klap in het gezicht krijgen omdat de boetes zo hoog zijn….

is toch ook van de zotte…

ik begrijp het gevoel er bij hoor…

dit kabinet moest trouwens maar eens goed snel en hard vallen…

ik heb nog nooit zon zooitje onbenullen bij elkaar gezien….die ideeen die daar tegen woordig vandaan komen…zijn regelmatig te idioot voor woorden…

te idioot voor woorden zegt eigenlijk genoeg over de bedenkers ervan…

hmm staak mijn reactie maar want die gaat verder weinig positief worden :D

• Ketel1

Laat me raden: iemand met een redelijk goeie baan met een leuk inkomen……..

Die vinden altijd dat ‘de burger’ financieel moet bloeden voor van alles en nog wat.

Degenen die het meest kunnen missen hebben het hoogste woord. Het zijn bijvoorbeeld ook altijd de mensen uit de betere buurten die vinden dat het in de mindere buurten wel meevalt met multiculturele problemen.

Enfin, doet mij denken aan de Amerikanen; als je maar hard en vaak genoeg sraft dan wordt een land een hemel op aarde……

• - Gerard -

MofkaP schreef:

>

> Ik veronderstel dat men de inflatie van het ministersalaris

> als voorbeeld heeft genomen.

Of de looneisen van politievakbonden.

• Burger

Is er werkelijk niemand die begrijpt dat hogere boetes beide doelen dienen: betere afschrikking én een gevulde staatskas?

Dat is al een paar eeuwen zo, moeten ze dat voor jullie nog steeds motiveren en uitleggen? Dat spreekt toch vanzelf?

En waarom denkt iedereen toch steeds dat het Kabinet daar dan beter van wordt? Dat geld komt toch in de algemene middelen terecht, waar men bv. verzorgingshuizen voor onze ouders mee bouwt?

En nogmaals: wat is er tegen om daar geld van wetsoverterders voor te gebruiken? Dan hoeven de niet-wetsovertreders toch relatief minder bij te dragen? Rechtvaardig toch?

Leg mij dat probleem toch eens uit.

• Burger

En jij hebt betere ideeën? Waarom hebben we die dan niet tegenkomen in mijn vorige topic?

• Burger

Ach jee, een vertegenwoordiger van de zieligheidscultuur.

Roerend, hoe je het opneemt voor mensen die nog net een stoplichtje meepakken voordat schoolkinderen gaan oversteken, of door de bebouwde kom scheuren, omdat ze zo'n haast hebben.

• serine

omdat ik geen tijd heb om het hele forum door te lezen ;)