zomaar schieten

• Lans

Er is heus wel uitleg gegeven waarom ze hebben geschoten.

Maar goed, als je dat niet wilt geloven of niet wilt inzien, dan ga je dat zeker ook niet neerzetten. Te vaak wordt er in het artikel geschreven over het feit dat het zo'n fijne hond was. Ze zullen diep in hun hart vast ook begrijpen dat het anders zou kunnen zijn. Maar door emotie en woede zie je dat niet in. Ook begrijpelijk.

Als ze geschreven hadden: De hond beet een agent en hij schoot hem direct dood, dan hadden ze geen of in ieder geval minder steun gekregen.

En ja, hele nare foto's.

• fj

Dit verhaal klopt van geen kanten.

Overigens neem ik aan dat agenten hun munitie moeten verantwoorden?

Of is dat niet zo?

Nare foto's ja

• mwb

Ja, als we gaan beginnen over de politie in de rest van de wereld, kunnen we wel even bezig blijven.

Een loslopende pitbull midden in de nacht? Die ga je niet vragen om netjes pootjes te geven. Zo redeneert de politie in Belgie.

En de politie in Ijsland? Die knalt gewoon ijsberen af als ze die tegen komen.

De politie in Brazilie? Die richt escaders op die lijmsnuivende rovende kids onschadelijk maakt.

Politie in Zimbabwe? Schiet boeren af die die niet op de president willen stemmen.

Goh, wat hebben we het toch slecht in Nederland……

• serine

mijn gedachtte even hardop…

heb je hem weer…

;)

• HM

Blijf het echter wel een heel raar verhaal vinden. Ze worden wakker van de schoten maar weten wel te vertellen dat de hond in de stoel vredig lag te slapen, de agenten tot bij de hond zijn gereden en dan zonder aarzeling het beestje door zijn hoofd hebben geknald. Hoe weten ze dat allemaal als ze lagen te slapen???

• serine

nou ja dat is misschien te concluderen uit het kogelgaatje in de stoel

• mwb

Ik weet het, ben mateloos arrogant als ik gewoon gelijk heb. :-)

• serine

tuuuuuuuuuuuurlijk :D

• mwb

Lijkt me een juiste conclusie.

Wat blid.be niet schrijft in hun stukje is dat de hond wel vaker uit zijn bench ontsnapte.

Uitganspunt zijn dus 2 mensen die een pitbull hebben, waarvan ze weten dat die 's-nachts regelmatig uit zijn bench ontsnapt.

De oplossing is dan aan de eigenaars lijkt me: zorg dat het beestje niet meer kan ontsnappen, of laat hem binnen slapen (het is toch een aardig diertje dat niemand kwaad doet?).

Welnu. Kennelijk is dat niet gebeurd en dan regelt de belgische politie het op een iets andere manier dan in nederland.

• HM

daar is volgens mij alleen uit te concluderen dat hij in de stoel was toen hij raak geschoten werd. De rest volgens mij niet hoor