Wat blid.be niet schrijft in hun stukje is dat de hond wel vaker uit zijn bench ontsnapte.
waar heb je die informatie vandaan?
“De hond moet 's nachts uit zijn kooi op het terras zijn geraakt. Blijkbaar nestelde hij zich, zoals hij wel vaker deed, in een oude zetel in de hoek van het grasperkje aan de doodlopende straat”
bron:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=HL1S9OR2
Als (ik zeg :als….. ) de eigenaar gelijk zou hebben, zou er geen klacht zijn geweest en zou de politie in 2 busjes op een in de bank slapende hond af zijn gekomen en die in zijn slaap hebben neergeschoten.
Nee, dat is een geloofwaardig verhaal……
De mensen hebben tekst en uitleg gekregen.
http://www.belg.be/leesmeer.php?x=6189
“De commissaris van de lokale politie Asse liet als reactie op het eerder uitgestuurd persbericht, aan de pers weten dat de agenten, die vrijdagochtend in koelen bloede een slapende hond afmaakten, opgeroepen waren voor een ‘agressieve hond die mensen lastiggevallen had in Asse-Terheide’. Hij voegde er nog aan toe dat ‘de hond zich ook tegen de agenten agressief opstelde, waardoor ze noodgedwongen terug in de combi moesten plaatsnemen’.”
ja goed en nu de rest van de text…
Ten eerste is het gebruikelijk dat, als er een klacht over agressieve dieren neergelegd wordt, een PV wordt opgesteld,” zegt Dirk Blanchart. “Een PV werd in dit geval NIET opgesteld, zelfs niet NA uitdrukkelijk verzoek van de eigenaars. Het is maar al te gemakkelijk om na de feiten een en ander lukraak te gaan verklaren.”
“Toen de eigenaars net na de feiten vroegen aan de agenten waarom ze ter plaatse kwamen, antwoordden de agenten dat ze een oproep kregen over een loslopende hond,” vervolgt Dirk Blanchart. “Een loslopende hond is mijns inziens nog iets anders dan een agressieve hond. Ook hier: waar zijn de pv’s van de klachten van de mensen die bedreigd werden?”
“Vervolgens stel ik mij ook de vraag hoeveel mensen er in een woonwijk rondlopen om 5.30 u ’s nachts. De commissaris laat uitschijnen dat verschillende mensen lastiggevallen werden door de zogenaamde agressieve hond – slapen de meeste mensen dan niet op dat uur tijdens de werkweek? Asse-Terheiden is bij mijn weten geen uitgaansbuurt? De politie maakt haar bewering bovendien niet hard door PV’s met daadwerkelijke klachten of verklaringen van deze ‘bedreigde mensen’ voor te leggen. Integendeel, de buren kenden Jul als een lieve en zachtaardige hond.”
“De hond kreeg een eerste schot dwars door het hoofd toen hij in zijn zetel lag,” vervolgt Dirk Blanchart. “Dit kan in geen geval ontkend worden: de kogel ging immers recht door het hoofd van de hond en vervolgens door de zetel waar hij lag te slapen. Kan iemand mij uitleggen hoe een hond op straat mensen kan lastigvallen en tegelijk in zijn zetel liggen, die op 2 meter van het terras van de eigenaars stond? En als de hond werkelijk agressief zou geweest zijn, waarom is de politie dan op het gras gereden tot vlak bij de zetel waar de hond neergeknald werd? Waarom hielden ze dan geen veilige afstand, als zij zich toch zo bedreigd voelden? En terloops: een agressieve hond klaar om aan te vallen die staat recht, op zijn vier poten, als hij zich bedreigd voelt of als hij tot de aanval wil overgaan. Hoe komt het dan dat deze hond niet rechtstond op het gras of op straat? Waarom lag hij neer in een zetel? Misschien omdat hij inderdaad aan het slapen was? Feit is: het eerste schot kwam er toen de hond in de zetel lag te slapen. Het kogelgat in de zetel bewijst dit. Hier zijn ook foto’s van.”
“Bovendien lag de hond te slapen in een zetel aan de woning van de eigenaars. Ongeacht de reden van de agenten om de hond neer te knallen, konden zij de eigenaars wakker gemaakt hebben en dit bloedbad vermijden. Ook dit is niet gebeurd. De politie is hier op meerdere vlakken in de fout gegaan,” aldus nog Dirk Blanchart.
“De vrouwelijke agente verklaarde aan de eigenaars dat niemand uit de combi gestapt is,” zegt Dirk Blanchart. “Hoe komt het dan dat de commissaris verklaart dat de agenten ‘noodgedwongen terug in de wagen moesten stappen’? Ze waren niet eens uitgestapt!”
“Een blunder begaan is één zaak. Maar achteraf de feiten ontkennen of trachten te verdoezelen, is zo mogelijk nog erger. We zien het bij BLID continu gebeuren: als wij dierenmishandeling vaststellen, wordt alles altijd ontkend.
met andere woorden,verklaring van de politie kloppen niet met de geconstateerde feiten…
jammer dat dit geen duidelijkheid schept.
ben benieuwd wat de uitkomst van dit verhaal word…bedankt voor het plaatsen in iedergeval
laten wij eerlijk wezen…dit soort tafrelen..heb ik hier met de politie op deze wijze nog nooit mee gemaakt.
Met het laatste ben ik het eens.
Met het eerste niet.
Die Blanchard brengt het steeds als een feit dat de hond lag te slapen.
Dat blijkt gewoon nergens uit.
Feit is dat de hond op de bank was toen hij werd aangeschoten.
Dat is een feit.
Dat Blanchard daar als feit aan toevoegd dat de hond lag te slapen is gewoon onzin.
Maar ik snap nu zijn bedoeling wel. Hij doet telkens het woord, en blid wordt steeds genoemd. De man wil zijn clubje onder de aandacht brengen over de rug van een neergeschoten hond. Zielig.
BRUSSEL - Een agent heeft in het Belgische Temse een Engelse buldog doodgeschoten toen hij bij de baas van de hond een onbetaalde verkeersboete kwam innen. Dat melden diverse Vlaamse media woensdag.
De politieman zou hebben verklaard door de hond gebeten te zijn, waarop hij het dier uit zelfverdediging een nekschot heeft gegeven. De twee kinderen van het gezin zaten op het moment van schieten tv te kijken in de woonkamer, op anderhalve meter van de hond.
Spelen
De eigenaar van de buldog zegt dat de hond alleen wilde spelen en zeker niet agressief was. In Het Laatste Nieuws vertelt hij dat de agent juist door het lint ging: “Hij sloeg eerst met een stoel op onze hond en greep vervolgens zijn pistool. Waanzin.”
De hondeneigenaar dient een klacht in bij de baas van de agent
—-
Bron: http://www.nu.nl/news/1617992/21/Agent_schiet_hond_dood_bij_innen_verkeersboete.html
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?