Snelheidscontrole met lasergun

• Madelief

Goedendag,

Ik heb een vraagje, wanneer je snelheid is gecontroleerd door een agent in de berm m.b.v. een lasergun. Moet je dan ter plaatse van de weg gehaald zijn, indien je te hard reed of kun je dan ook een bekeuring via de post krijgen?

Alvast bedankt voor de antwoorden

• Troy

Je moet staande gehouden worden. Een bon achteraf is dus niet mogelijk.

• Madelief

Oke bedankt!

We hadden hier een discussie over en ik had het dus bij het rechte eind :D

• Troy

winst delen we? :)

• Remia

Bon achteraf is zover ik weet wel mogelijk. Staandehouden heeft de absolute voorkeur, maar als dat door omstandigheden niet lukt, kan de bon evenwel gewoon doorgaan.

De ambtenaar constateerd een gedraging, noteert tijd en kenteken en voila, op de bus met die bon.

• Madelief

Maar hoe kan de politie dan aantonen dat iemand daar ook daadwerkelijk gereden heeft?

Voor hetzelfde geld wisselen ze 2 letters om bij het noteren van het kenteken en krijg ik ineens een bon terwijl ik daar nooit geweest ben bijvoorbeeld

• S.

Dan staat er op de schikking een ander merk en model voertuig op. Of niet.

beroepsprocedure opstarten.

gr S

• Dikkertje Dap

Volgens mij geldt dezelfd regel als bij mobiel bellen. Staande houden en controleren…… Het is wat anders als er een flitskast langs de weg staat.

Wat ik geleerd heb met laser is aan de kant en controleren!!!!

• Rob II

De waarneming van de politeambtenaar van de gemeten snelheid in combinatie met het waargenomen kenteken, merk en kleur auto is voldoende voor het opleggen van een beschikking of het opmaken van een proces-verbaal.

Zoals Remia aangeeft geniet bij een lasercontrole staande houding de voorkeur maar is geen absolute verplichting.

• - Gerard -

Moet de politie aantonen dat jij er nooit bent geweest?