Snelheidscontrole met lasergun

• - Gerard -

Ik begrijp helemaal niet waarom staandehouden de voorkeur geniet. Gewoon opsturen. Een flitspaal houdt ook niemand staande en daarmee maak je een agent minder geloofwaardig dan een flitspaal. Komt nog bij dat als de agent staat te liegen, de rechter wel de ww in kan.

Kortom, de Nederlandse agent spreekt altijd de waarheid totdat, in individuele gevallen, het tegendeel wordt bewezen.

• Madelief

Ik zeg niet dat een agent niet geloofwaardig is maar een vergissing maken is toch menselijk?

Naar mijn idee is het wat betreft een flitspaal anders, deze maakt foto's en dus is er later precies na te gaan welke auto met welk kenteken die overtreding heeft gemaakt.

• mwb

Het is zoals Rob II aangeeft.

Zou ook ongelijkheid opleveren t.o.v degenen die aan de kant worden gezet.

• Reja

Ik zie altijd een lasergun meting gedaan worden richting tegemoetkomend verkeer. Kan je met een lasegun ook een betrouwbare meting doen van wegrijdend verkeer, dus achterop.

• Hammie

Staande houden geeft de voorkeur aangezien je dan ook personalia opneemt.

Bezwaren als “ik was daar niet” gaan dan niet meer op.

Op kenteken mag idd ook als ik het voertuig niet meer op een veilige manier aan de kant kan zetten.

En wat betreft de laatste vraag ook afrijdend verkeer kan gemeten worden er staat in het display dan een “ - ” voor.

• Reja

Dank voor je antwoord.

Je zou verwachten dat dit technisch ook mogelijk zou moeten zijn. Maar goed, wellicht iets voor de toekomst.

• Hammie

Is ook mogelijk alleen er staat dan een min voor de snelheid bijv. - 50 ipv 50

• Reja

Nogmaals je eerste bericht bekeken en ik heb dit anders opgevat. Dank voor de toelichtng.