telefoon gestolen

• - Gerard -

Ik ben ooit naar de politie gegaan omdat ik een vlag mis, waarschijnlijk gestolen. Ik kon niet eens aangifte doen. Er werd een notitie van gemaakt.

Toch maar eens een politievlag jatten misschien?

• Charlie

Nope, zelf oplossen, werkt het beste..aangifte doen heeft totaal geen zin.

Jij weet toch wie het is ?

• Barbara mv Rik

Kan je wat meer kwijt over het feeit dat je er zelf bij was en dat je de dader kent etc.

Een beetje raar verhaal.

Maar voor de duidelijkheid…..

geen aangifte –> geen inzet politie of anders gezegd…. de politie weet niet dat de diefstal plaats heeft gevonden als je er geen melding van maakt.

• Edwin

Beste prikkers,

Nu moet ik -Gerard- toch een beetje gelijk geven…….

Ook ik heb meerdere malen gebeld met de politie over een persoon die gezocht werd. Ik wist zelfs de verblijfplaats van die persoon en toch wilde de politie niets doen omdat het -volgens eigen zeggen van deze rechercheur- niet de moeite was wat hij had gestolen (feit: auto van de zaak, kluis opengebroken met € 10.000 er in, en diverse dure gereedschappen), en het was alweer 5 jaar geleden. Tja, kan jullie wel meedelen dat je rechtvaardigheidsgevoel dan een forse knauw krijgt…. Dus met dit meegemaakt te hebben kan ik mij niet voorstellen dat ze wel gaan rennen voor een GSM.

Gr. Edwin

• De enige echte Frits

Ik ben een 5-tal jaren geleden bij een bakker geweest. Dat brood wat hij verkocht was niet te vreten. Oud en hard.

Ik eet nu geen brood meer.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat bakkers nu wel goed brood bakken.

mzzl,

Frits.

• - Gerard -

Frits, je bedoelt het wel goed maar je schrijft het verkeerd op.

Het is namelijk:

Ik ging naar de bakker en het brood dat hij bakte was niet te vreten. Dus ging ik niet meer naar die bakker.

Vertalen we dat naar de politie: ik ging naar de politie omdat mijn gsm gestolen was maar dat interesseerde de politie niet anders dan voor hun eigen spreadsheetjes, dus ga ik niet meer naar de politie.

Nu heb je bij de bakker het voordeel dat er op meerdere manieren aan brood te komen is. Je gaat naar een andere bakker, naar een supermarkt of, als je een beetje handig bent, bakt het gewoon zelf.

• Dennis

Je bedoeld of wij (de politie) je telefoon gaan ophalen? Nee, dat doen we niet. Tenminste; niet voordat je aangifte hebt gedaan en alle feiten duidelijk zijn.

Want in tegenstelling tot de meeste reageerders die er wat van menen te moeten vinden, wil de politie eerst weten wat er precies is gebeurt voordat er man-uren aan besteedt worden. En dan hangt het meestal ook nog af van de officier van justitie of de politie er iets mee gaat doen, aangezien het kennelijk geen heterdaad zaak meer is.

PS. @Gerard: jouw reactie op mijn bericht mag achterwege blijven hoor. We weten inmiddels hoe jij over politie en justitie denkt en je bijdrages zijn over het algemeen van weing waarde voor topicstarters.

• De enige echte Frits

Je vertaalt het verkeerd, Gerard.

Bakker is een beroep, er zijn diverse bakkers.

Politie is een beroep, er zijn diverse agenten.

Zoals de ene bakker de andere niet is, is de ene agent de andere niet.

Je kan dus naar een andere bakker, en dus ook naar een andere agent.

mzzl,

Frits.

• serine

bakkerij en politie buro dus…maar dat snap je zelf ook wel denk ik ;)

nu uitgekift meiden?

• DePeter

De enige echte Frits schreef:

>

> Je kan dus naar een andere bakker, en dus ook naar een andere agent.

Dus als de ene agent je niet wil helpen, dan zoek je maar een andere agent?

Vreemd, erg vreemd!!!