Volgens de website van het RDW heeft deze auto (zojuist eventjes nummerbord gecontroleerd) tot en begin oktober dit jaar een geldige APK keuring.
Beste KlaasVaak,
Het spijt me werkelijk helemaal niet dat mijn korte duidelijke antwoord voor jou teleurstellend is.
Ik denk dat dit kom omdat je waarschijnlijk de vraag van RonaldG niet goed hebt gelezen.
Voor mensen die de vraag wel goed hebben gelezen en dus ook hebben gezien dat het gaat om 'een oudere auto die er voor de rest ook niet uit ziet en meer lijkt op een sloopauto als een normale auto' is het denk ik wel een duidelijk antwoord.
Mijn antwoord was bedoeld voor de vragensteller, en de titel een reactie op de nietszeggende posting van de gekste.
Zijn vraag was simpelweg: “is het zinvol om te bellen”.
“Ja” dus.
En wat er dan precies aan de hand is, wordt in dat telefoontje wel besproken.
Blijven proberen hè.
Afgeroeste spiegels of niet
Verlopen APK of niet
Je mag er niet mee rijden maar wel mee stilstaan.
De wrakkenregeling stelt veel meer eisen en vooral andere eisen en ook termijnen over hoe lang er gewaarschuwd en gelegenheid tot weghalen gegeven moet worden.
En is het nu een betaald parkeren plek of niet?
Dat bepaalt namelijk wie (politie of gemeente) benadert moet worden en wie probleemhouder is.
Welke gemeente betreft het en heeft die gemeente een APV.
In de model APV staat het volgende
Artikel 5.1.3 Defecte voertuigen
Het is verboden een voertuig waarmee als gevolg van andere dan eenvoudig te verhelpen gebreken niet kan of mag worden gereden, langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te parkeren.
Artikel 5.1.4 Voertuigwrakken
1. Het is verboden een voertuigwrak op de weg te plaatsen of te hebben.
2. Onder voertuigwrak wordt verstaan: een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert.
3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voorzover de Wet milieubeheer van toepassing is.
Van belang is of de gemeente waar het wrak staat deze regels heeft overgenomen in hun APV.
Dat is de theorie, ik ben het wel met mwb eens, ook al heeft dat ding APK, als jij in een buurt woont waar je bijna iedereen kent inclusief auto, en opeens staat er een auto 2 weken lang voor jouw deur. Jij hebt dat ding nooit gezien en ook nog eens in een dusdanig staat.
Altijd even een belletje doen. Weet jij veel wat er met dat ding is? Misschien wordt de eigenaar vermist, is de auto gestolen etc. Dus gewoon bellen. Mocht er niets mis zijn, tja, dan is er weinig te doen dan af te wachten.
Groetjes, Lans
Mijn hemel….
Jij doet je nicknaam wel eer aan zeg. Elke weldenkende birger belt de politie als er opeens een onbekend wrak al een aantal dagen in de straat staat, maar nee hoor, volgens meneer KlaasVaak doet iedereen dat helemaal fout. Lans legt het heel duidelijk uit, maar waarschijnlijk zal jij dat toch wel weer anders zien, al was het maar om het laatste woord te hebben….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?