Auto zonder zijspiegels

• KlaasVaak

Jij noemt het nog steeds een wrak om je bewering kracht bij te zetten dat het voertuig daar weg moet.

Ik zeg alleen dat het voertuig nog lang geen wrak is ook al zitten er geen spiegels op.

Zelfs al is de APK verlopen.

En wie wil er dan het laatste woord hebben.

We weten inmiddels dat het geen betaald parkeren plek is, dus zal de politie zich erover ontfermen.

We zullen van ronaldg nog wel horen of de auto meteen weggesleept wordt,

of, en zo schat ik in, daar nog wel even zal blijven staan.

Of die auto nu schoon is of niet.

• KlaasVaak

Lans

klopt dat nog zodra geen kenteken = wrak?

Nee, dat klopt niet.

Dan wordt het voertuig weggsleept omdat er geen kenteken op zit en men diefstal of anderzins vermoedt.

Het effect blijft gelijkt: de auto gaat van straat af.

De toegepaste wet en regelgeving waaronder dat gebeurt is anders.

Kleine waarschuwing aan hen die deze behoeven:

Er zou onderzocht kunnen worden waar of waarom de kentekenplaten verdwenen.

Het zou zo maar kunnen dat men bij 0900-8844 de meldingen nakijkt wie er geklaagd heeft en deze mensen met een bezoek worden vereerd.

Wegsleep- en stallingskosten zijn duur. Wegslepen kost zo maar ca. 180 Euro.

Diefstal van kentekenplaten is gewoon diefstal.

Ik raad dan ook iedereen af zijn/haar vingers te branden aan zulke grapjes.

• luchthavenbeveiliger

Ik beweer helemaal niet dat het wrak daar weg moet. Wat ik zeg is dat ieder weldenkend mens, een auto, zoals hier beschreven als wrak betiteld en dan vervolgens de politie gaat bellen. Dan heb ik mijn burgerplicht gedaan, wat de politie, of willekeurig elke andere instantie daar dan mee doet, daar kan je als burger toch niets aan veranderen….

Dat het wellicht geen wrak is in de zin van de wet, dat zal zo zijn, maar in de volksmond noemen burgers dat gewoon zo. Net zoals dat buregers ook regelmatig worden ‘aanghouden’. Ben benieuwd wat jij nu weer op deze denkwijze aan te merken hebt?

• Reja

De topicopener heeft het over een auto die “er niet al te best uitziet” en “beide spiegels mist.” Dit voertuig staat er enkele dagen, misschien wel een week. Ik hoop dat niet iedereen dan meteen de politie gaat bellen want er zijn nogal wat auto's die aan een dergelijke omschrijving voldoen. Zelf houd ik nogal van Italiaanse roestgaten, maar mijn ervaring is dat mensen meestal pas de politie bellen als er bijvoorbeeld vernielingen aan gepleegd worden door de lieve jeugd.

Overigens reageren mensen meestal op de uiterlijke staat van een auto. Dus zachte banden, groene randen langs de ruitrubbers, bijgewerkte plekken e.d. Als je een barrel keurig gewassen (en gepoetst) en van binnen zonder rotzooi neerzet, reageert er zelden iemand. Ik begrijp dus wel dat een voertuig niet zomaar wordt weggesleept.

• KlaasVaak

Als je op een politieforum iets beweert moet je dat ,volgens mij, doen gezien vanuit de wet.

Anders wordt het nogal verwarrend, niet?

En juist als burgers iets vinden wat niet in overeenstemming is met de geldende wet regelgeving lijkt het mij juist hier,

op dit politie-forum, de plek om dat tegen te spreken.

Anders kun je net zo goed op elk willekeurig ander forum de vragen stellen.

Maar als jij populair wilt doen en vanuit je burger gevoelens dingen wilt roepen moet je dat vooral doen.

Stoor je dan niet aan mij als ik je tegen spreek op dit forum.

En we zullen nog wel horen hoe rap die auto weggehaald is en waarom.

Wellicht zit ik er weer naast ,mijn excuus, so be it.

• Ronald

De banden zien er overigens eventjes voor de informatie perfect uit.

Van binnen ziet het er zeker niet netjes uit, liggen jerrycan's in, plastic, en andere zooi. Hoedenplank ontbreekt ook.

Heb vandaag overigens nog eventjes staan kijken naar die auto, spiegels zijn er toch wel netjes afgehaald zo te zien, de gaten die er in zitten zijn aan beide kanten gelijk. Dus kennelijk zal dit wel netjes gedemonteerd zijn.

• Ronald

Ik hoef dus morgen niet meer te bellen. Zal morgen wel eens aan buren vragen of ze hebben gezien wie die auto verwijderd heeft.

Ben nu net weer thuis, en de auto is verdwenen. Alles bij elkaar heeft hij er wel bijna twee weken gestaan alhier.

• KlaasVaak

Zou het dan iemand zijn die hier meeleest ;-)

• Ronald

En de auto staat er weer. Nog steeds zonder spiegels, dus hij is de weg op geweest. We weten nu ook van wie de auto is, eventjes navraag gedaan van bij de buren, zij zagen hun daarin mee aankomen. Zijn een beetje ASO mensen die overal laks aan hebben. Wonen een aantal huizen verder op.

We bellen van de week de wijkagent wel eventjes op.

• Ronald

Toen ik afgelopen maand de politie gebeld had omtrent deze auto zeiden ze valt niet onder een wrak of wat dan ook, die auto mag er gewoon blijven staan.

De auto heeft al die tijd hier ongebruikt gestaan.

Zojuist ben ik thuis gekomen, en zag tot mijn stomme verbazing dat hij nu helemaal gestript is, zitten geen stoelen in, en geen stuur in. Nu is het toch echt wel een wrak lijkt mij.

Ik weer 0900-8844 gebeld, moest de auto omschrijven, en ze zeiden gelijk, dit valt nu zeker onder een wrak, alleen wij doen hier niets mee, hiervoor moet u bij de gemeente zijn, die gaan hem dan weg slepen.

Ik dus de gemeente gebeld, en die zouden gaan kijken naar deze auto.