Een verlies voor de politie en aanwinst voor de hulpverlening...

• Plukkie

Wat er voor mijn gevoeld veel aan schort is een stukje betrokkenheid,

maar dat gaat op voor elke situatie.

Hetgene wat er ook ontbreekt is dat men mensen onzeker laat, soms weet je niet of je nu wel of niet geholpen word.

(en verspil je dus misschien wel tijd die je beter had kunnen gebruiken)

Een generaal pardon word lastig, geld is gelimiteerd (en middelen die geld kosten), tenzij we met zijn allen meer willen gaan meebetalen

maar hoeveel mensen zijn daar echt toe bereid?

En wie heeft er recht op het GP?

En iemand moet er zelf ook wel wat voor willen doen (niet in het geval van de blinde man, maar er zijn gevallen dat)

Grtz Plukkie

• Hyperactief A-P

De multinationals waaronder de overheid hebben zelf tijdens de crisis in de jaren 80 misbruik gemaakt van de WAO Plukkie. Dat waren de grootste leveranciers om zo van overtollig personeel af te komen. Het andere alternatief is dat niemand meer zekerheid heeft en van de ene op de andere dag ontslagen wordt, daar wil men al decennia's lang naar toe. Oftewel wegwerppersoneel. Maar goed daar gaat deze discussie niet over, en zijn gewoon verkeerde keuzes die gemaakt worden. Als mensen de boel belazeren, dan ligt dat aan slechte controle, of verkeerde regels. Maar hier gaat het om, als politie misstanden zien, en zoals deze vrouw er daadwerkelijk wat mee doen, i.p.v. bevelen uitvoeren waar jezelf later mee in de problemen kan komen. Mijns inziens, begint ethiek bij jezelf, en kun je daarvoor je nergens achter verschuilen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

De media is handel Plukkie, veel mensen zijn geïndoctrineerd met verkeerde beelden, totdat ze er zelf mee te maken krijgen, en hun ogen open gaan, als het dan al niet telaat is. Neem dit geval, 5 jaar vele instanties en hulpverleners, resultaat 0,0. Als er bezuinigd moet worden, dan moet je daar zijn, dat is weggegooid belastingsgeld, en gaat om miljarden… Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak

Wat is jouw bijdrage aan deze materie? Anders dan kritiek leveren om niet medeplichtig te worden, zoals je zelf schrijft?

Volgens jou heeft de sterke arm het gedaan…

Zijn het mafkezen bij GGZ..

Mijn idee is als die agente de illusie had dat de politie de instantie is die hier wat aan kan doen is dat haar fout.

Ik zeg niets over haar als persoon, als ze nu haar roeping gevonden heeft: prima.

Waar is zijn familie die het tot deze chaos heeft laten komen.

Zij zijn niet verantwoordelijk…maar het heeft wel zover kunnen komen.

In mijn werk hoor ik veel geklaag over de politie:

maar het gros kent de inspanningen niet die de politie verricht voor deze mensen

ooit gehoord van een zorgmakelaar of van zorgmijders?

Ooit wel eens geprobeerd na kantoortijden een persoon bij het Riagg of jeugdhulp geholpen te krijgen?

In uitgaansgebieden ligt de jeugd ‘s nachts en ’s morgens kotsend op straat.

Een perfect begin om de gezinssituatie eens te onderzoeken.

Alleen werkt de jeugdhulp niet na 17:00 uur of in het weekend.

Idem met verslavingszorg. Dan moet de politie deze (labiele) mensen verzoeken om maandag terug te komen.

Want opsluiten (tot 's maandags) mag niet. Denk je echt dat ze maandag nog weten dat ze iets afgesproken hebben? Laat staan dat ze komen.

Is het dan maar een probleem van de politie?

Lekker makkelijk om je beklag te doen bij waarschijnlijk de enige organisatie met de BW en GGD die in NL 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar is.

• Hyperactief A-P

Wat is jouw bijdrage aan deze materie? Anders dan kritiek leveren om niet medeplichtig te worden, zoals je zelf schrijft? Aldus: KlaasVaak.

Ik ben jou geen verantwoording verschuldigt KlaasVaak, maar ik zet me al vele jaren belangeloos voor mijn medemens in, en ook in crisissituaties waar anderen toekeken ik in het verleden wel over geschreven heb. Maar nogmaals, ik weet dat voor mezelf, en de rest boeit me niet.

Volgens jou heeft de sterke arm het gedaan…

Zijn het mafkezen bij GGZ.. Aldus: KlaasVaak.

Goed lezen, wat betreft je eerste zin wil ik op zijn minst mensen na laten denken waar ze onbewust aan mee kunnen werken. En bij de GGZ geldt dat voor wie de schoen passe, en dan met name de gesloten opvang waar daklozen rechteloos opgesloten worden…

Mijn idee is als die agente de illusie had dat de politie de instantie is die hier wat aan kan doen is dat haar fout.

Ik zeg niets over haar als persoon, als ze nu haar roeping gevonden heeft: prima. Aldus: KlaasVaak.

Dit soort hulpverlening past i.d.d. niet in de organisatie politie thuis, maar open staan voor de gevolgen van een bepaald beleid oftewel meer transparantie zou geen kwaad kunnen. Wat betreft de laatste zin, mee eens.

Zij zijn niet verantwoordelijk…maar het heeft wel zover kunnen komen. Aldus: KlaasVaak.

Wie ben jij om daarover te oordelen? Wie weet heeft die geen familie, of wonen die aan de andere kant van het land of nog verder, daarnaast hoeven die indien wel aanwezig geen middelen te hebben, en is de maatschappij op individuen ingericht.

In mijn werk hoor ik veel geklaag over de politie:

maar het gros kent de inspanningen niet die de politie verricht voor deze mensen

ooit gehoord van een zorgmakelaar of van zorgmijders? Aldus: KlaasVaak.

Klopt, maar je heb nu met iemand te maken die niet bij dat gros hoord, en ja van de week is er nog zo'n zorgmakelaar failliet gegaan, en 5 miljoen Euro pletheine. Wat over bleef, was mensen die geen zorg konden betalen, en zorgverzekeraars die het geld terug eisden bij degeen met een Persoons Gebonden Budget. Welkom in Nederland. En praat niet over zorgmijders als je niet weet waarover je praat. Er zijn zorgmijders die door de zeer slechte ervaringen zorg mijden. En dat vindt ik volkomen begrijpelijk, de GGZ om maar een dwarsstraat te noemen, werkt niet aan echte probleemoplossingen, etiketje plakken en pillen erin, volgende klant, dat vinden mensen vaak verraad…

Ooit wel eens geprobeerd na kantoortijden een persoon bij het Riagg of jeugdhulp geholpen te krijgen?

In uitgaansgebieden ligt de jeugd ‘s nachts en ’s morgens kotsend op straat.

Een perfect begin om de gezinssituatie eens te onderzoeken.

Alleen werkt de jeugdhulp niet na 17:00 uur of in het weekend. Aldus: KlaasVaak.

Daar heb ik hier vele postings over gehad, zeker nog niet zolang hier? Geeft niet, maar oordeel dan niet alsof je met een groentje van doen heb, ik weet waarover ik het heb.

Idem met verslavingszorg. Dan moet de politie deze (labiele) mensen verzoeken om maandag terug te komen.

Want opsluiten (tot 's maandags) mag niet. Denk je echt dat ze maandag nog weten dat ze iets afgesproken hebben? Laat staan dat ze komen. Aldus: KlaasVaak.

Ik weet er alles van, volgens mij communiceer je behoorlijk langs mij heen, terwijl we met veel zaken niet van mening zullen verschillen, al mag dat laatste natuurlijk.

Is het dan maar een probleem van de politie?

Lekker makkelijk om je beklag te doen bij waarschijnlijk de enige organisatie met de BW en GGD die in NL 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar is. Aldus: KlaasVaak.

Als je eens wat tijd over heb, lees dan eens op het AntiPsychiatrie prikbord, dan begrijp je in ieder geval waar ik voor ga en voor sta. Want het bovenstaande maak jij ervan, maar verdedig geen instanties die de politie uiteindelijk mee de valkuil in sleuren, dat is de boodschap… Groetjes v Hyperactief A-P.

• HJV

Hyper,

Oorzaak, oplossing, ik en velen anderen verwachten er niets van.

Zolang de dames en heren die er aan verdienen het voor het zeggen hebben zal er niets veranderen, met deze opvatting van het regelende geteisem heb je te maken en hun verdedigingsspreuk

“niet zo zei/ken, je staat al met één poot in het graf en pleur je erin dan ben je overal van af”

• Hyperactief A-P

Hyper,

Oorzaak, oplossing, ik en velen anderen verwachten er niets van. Aldus: HJV.

Mogge HJV, misschien is deze maatschappij er nog niet aan toe, en moeten er nog meer eerst diep door het stof gaan. Het etische niveau neemt door slechter onderwijs af, elke week lees je dat er onetische mensen op straat gezet worden. Maar misschien tegen beter weten in, blijf ik wel graag positief, dat er wel dingen te veranderen zijn.

Zolang de dames en heren die er aan verdienen het voor het zeggen hebben zal er niets veranderen, met deze opvatting van het regelende geteisem heb je te maken en hun verdedigingsspreuk

“niet zo zei/ken, je staat al met één poot in het graf en pleur je erin dan ben je overal van af” Aldus: HJV.

Zo was mijn vorige onderschrift: “Waar geld spreekt, zwijgt de waarheid.” Groetjes v Hyperactief A-P.

P.S.: Om niet teveel off topic te krijgen, heb ik deze posting 1 X gewijzigd door deze link eraan toe te voegen http://www.adhdfraude.net/pdf/NB110.pdf Zie helemaal onderaan in die PDF nieuwsbrief het tabelletje HJV, het bevestigd waar jou wantrouwen vandaan komt.

• serine

Zij zijn niet verantwoordelijk…maar het heeft wel zover kunnen komen.

(dat vroeg ik mij dus ook al af..)

ooit gehoord van een zorgmakelaar

(ja een nieuw woord he?..tiidens die zelfde nacht van die herhaling die ik keek ging het over die zorg makelaar die mensen gewoon liet barsten waardoor er heel veel kinderen thuis geen hulp meer konden krijgen…en alleen staande moeders er alleen voor stonden met een paar moeilijke pubers…had ook iets met vage regels te maken waardoor ze net buiten die hulpregeling vielen)

(ja hoor jeugzorg heeft voor zover ik weet een alarm nummer…ik heb er wel eens gebruik van gemaakt..de hulp komt trouwens wel pas de volgende werkdag..;) )

Lekker makkelijk om je beklag te doen bij waarschijnlijk de enige organisatie met de BW en GGD die in NL 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar is.

(je geeft net zelf toe niets te kunnen doen en ze weer op straat te moeten zetten..wij weten allemaal dat ook de politie vaak niks kan doen omdat die ook vast zitten aan achterlijk gestelde regels…)

waar het om gaat is dat deze voormalige poiltie agente er van baalt..dat ze mee moest naar huis uitzettingen..want dat is wat de politie ook doet..

helpen instantie's bij het binnen treden van het huis…waar anderen de spullen naar buiten beginnen te gooien en sommeren dat de bewoner het huis moet verlaten…ze baalde er stevig van dat ze toe stond te kijken hoe weerloze mensen die hier niet om hebben gevraagd op straat gezet werden.

terwijl die mensen juist geholpen moesten worden..maar hulp uitbleef..om welke reden dan ook..

deze man is blind en alleen. heeft waarschijnlijk geen kinderen..zijn ouders zijn misschien al overleden en heeft waarschijnlijk geen broer of zus..

maar dit gebeurd dus ook met gezinnen met kinderen..alleen staande moeders die het hoofd niet boven water weten te houden..man is vertrokken en heeft een hoop schulden achter gelaten..in plaats van dat z'on moeder op de rit geholpen word krijgt ze te horen dat ze buiten de regeltjes valt..omdat ze meer schulden heeft dan ze zou kunnen betalen..

gevolg? moeder word uit haar huis gehaald en de kinderen worden in dure pleeg gezinnen gezet…KIJK en daar is dan weer wel geld voor…

er is wel geld om die kinderen in dure pleeg gezinnen en internaten te zetten en dat kost waarschijnlijk meer dan die moeder weer op de rit te helpen..

maar goed door die kinderen in een pleeggezin te zetten…verdiend iemand anders daar weer aan dus doen wij liever dat…want niemand verdiend wat als die moeder geholpen word.

paar kinderen die daar schade mee op lopen…en potentiele probleempjes worden voor de toekomst die ook weer in een hulpverlenings project belanden…en misschien zelfs wel daar buiten vallen en dan is het cirkeltje weer rond.

De politie…zou moeten weigeren mee te werken aan zulke onmenselijk actie's is dus de gedachtte van deze politie agente .

het is ook iets onmenselijks.

en dat probeerd hyper dus te zeggen…dat het heel jammer is dat iemand bij de politie vertrekt die wel een hart heeft..(oeps wat zeg ik nou toch weer…:D

en heel eerlijk…ik zou dat werk dus ook niet kunnen en niet willen doen. het spijt mij dat ik dat zeg..maar ik hou ook te veel van mensen om mensen dat aan te laten doen.

ik kan mij niet voorstellen dat het mijn taak zou zijn om toe te zien hoe iemand uit zijn huis gezet word…en daarbij de dader bij zou staan en beschermen.

• Hyperactief A-P

moeder word uit haar huis gehaald en de kinderen worden in dure pleeg gezinnen gezet…KIJK en daar is dan weer wel geld voor…

er is wel geld om die kinderen in dure pleeg gezinnen en internaten te zetten en dat kost waarschijnlijk meer dan die moeder weer op de rit te helpen.. Aldus: serine.

Je haalt hier een goed punt aan serine. Er zijn hulpverleners bij Jeugdzorg weggegaan om die reden. Ik heb zelf zo'n hulpverlener die ik kon daarover gesproken. Hij zei van er worden hele gezinnen op straat gezet door chronisch geldgebrek (wat niet iedereen zijn eigen schuld hoeft te zijn, getuige de failliete zorgmakelaar en de claims op de ouders), Jeugdzorg wordt ingeroepen om kinderen in instellingen te plaatsen. Waar we A niet voor zijn, en B wat per kind zoveel op jaarbasis kost, dat het hele gezin in één van de duurste hotels met kost en inwoning ondergebracht zou kunnen worden. En zoals jij terecht vermeld, is de vervolgschade van dit geheel niet te overzien. Maar die kosten en ellende komt geheid terug op het bordje van de maatschappij. Wat gezaait wordt, zal uiteindelijk geoogst worden ook. En mensen en kinderen die dat aan den lijve hebben ondervonden, die hoeft geen mens meer te heropvoeden, die kotsen op zogenaamde hulp, en steken hun middelvinger naar alles wat gezag heeft op, nieuwe zorgmijders zijn “geboren”… Natuurlijk zijn er ook situaties waar mensen er zelf een zootje van hebben gemaakt, maar nu met de crisis zullen helaas velen aan den lijve ondervinden wat “hulp” en zorg uiteindelijk inhoud. Wie zulk beleid beroepsmatig verdedigt, wordt automatisch door mensen die het overkomt als medeplichtige gezien, waar uiteindelijk geen respect meer voor opgebracht wordt. En wie doorbreekt deze negatieve spiraal? Groetjes v Hyperactief A-P.

• serine

goed omschreven

Wie zulk beleid beroepsmatig verdedigt, wordt automatisch door mensen die het overkomt als medeplichtige gezien, waar uiteindelijk geen respect meer voor opgebracht wordt.

dat is inderdaad wat er nu aan de hand is