Een verlies voor de politie en aanwinst voor de hulpverlening...

• KlaasVaak

Zijn het mafkezen bij GGZ.. Aldus: KlaasVaak.

Dit was toch echt een quote uit jouw eerdere post, dan moet je niet mijn naam erachter zetten en doen alsof ik het verzin.

Ik ben jou geen verantwoording verschuldigt KlaasVaak, maar ik zet me al vele jaren belangeloos voor mijn medemens in, en ook in crisissituaties waar anderen toekeken ik in het verleden wel over geschreven heb. Maar nogmaals, ik weet dat voor mezelf, en de rest boeit me niet.

Oh ben jij er zo een.

Jij sneert lekker om je heen en als iemand dan vraagt vanuit welke optiek dan is dat zijn probleem om daar achter te komen en boeit het jouw niets.

Dus van de categorie: binnenvliegen, de boel onderschijten en verwarring achterlaten, en dan weer wegvliegen.

Je wilt een disussie op gang jagen maar toch ook weer niet.

en ja van de week is er nog zo'n zorgmakelaar failliet gegaan, en 5 miljoen Euro pletheine.

Ik ben erg verbaast. Jij doet voorkomen van de hoed en de rand te weten. Die zorgmakelaar werkt kosteloos.

Daar kunnen de psychische patienten en drugs- en alcoholverslaafden bij aankloppen in bijvoorbeeld RR.

En dan kom jij over een financieel drama.

Er zijn zorgmijders die door de zeer slechte ervaringen zorg mijden

Die categorie zal er vast OOK zijn ja.

Wie weet heeft die geen familie, of wonen die aan de andere kant van het land of nog verder, daarnaast hoeven die indien wel aanwezig geen middelen te hebben, en is de maatschappij op individuen ingericht.

Als je de docu goed bekeken had hoorde je dat hij op de been werd gehouden door giften van familie.

En het gaat mij er niet om dat zij de oplossing moet hebben of als vangnet moeten fungeren, maar zoals hij er bij zat in die boederij was niet nodig geweest.

Ze hadden veel eerder aan de bel kunnen trekken.

Het gaat mij nogmaals niet op het voorkomen van het totaal plaatje, maar dat anderen nu in het gat moeten stappen, nadat het zover is gekomen, had voorkomen kunnen worden.

Is het dan maar een probleem van de politie?

Lekker makkelijk om je beklag te doen bij waarschijnlijk de enige organisatie met de BW en GGD die in NL 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar is. Aldus: KlaasVaak.

(…)Want het bovenstaande maak jij ervan, maar verdedig geen instanties die de politie uiteindelijk mee de valkuil in sleuren, dat is de boodschap…

Ik weet niet wat je bedoelt met ‘het bovenstaande maak jij ervan’ want je geeft af op politie die bij uitzettingen assisteert en die bepaalde problematiek niet oplost.

Waarop ik vraag of het een probleem is wat bij die instantie thuishoort.

Als je dan geen antwoord wil geven moet je niet de suggestie wekken dat het een probleem is van het functioneren van de politie of enige discussie hier opstarten, lijkt mij.

• Hyperactief A-P

Het “spijt” me KlaasVaak, maar met mensen die alles uit zijn verband trekken, of niet in staat zijn begrijpend te lezen, ga ik verder niet in discussie. De ervaring leert dat zoiets zinloos is, krijg je competitiespelletjes van i.p.v. discussie. Een paar dingen zal ik nog even verduidelijken.

Quote 1 ja dat waren mijn woorden, maar ik herhaalde de quote's die jij schreef, en gaf daar antwoord op. Dus als je zoiets aanhaald, doe het dan wel volledig met wat ik daar op te zeggen had.

Quote 2 zijn jou bewoordingen, en daar ga ik mezelf absoluut niet op verdedigen.

Quote 3 daar gaf ik (serine ook trouwens) in aan wat er die avond over een zorgmakelaar tezien was waar 5 miljoen verdwenen was, probeer dat niet met jou verhaal te maskeren of dat de wereld bestaat uit allemaal mensen die geld meebrengen.

Quote 4 I.D.D. ook, zoveel mensen zoveel verschillende situaties, en aangezien ik telefonische hulpdienst met huisbezoeken vrijwillig gedraaid heb, ken ik van diverse mensen de hele dossiers. Mijn boodschap hier was, van oordeel niet zo snel.

Quote 5 Die giften kwamen in dit geval niet alleen van familie, daarnaast heb ik in zijn algemeenheid geschreven van dat ze ook ver weg konden wonen. En jij weet net zo min als ik hoe ver deze familie van zo'n iemand afstaat. Achterneven en nichten om maar een dwarsstraat te noemen, gaan in geval van nood geen hele familie “redden”… Ook heb je familie's zat die alleen op komen draven als iemand dood is en er wat te halen valt… Daarnaast is deze man volwassen en hoeft niemand zijn nek uit te steken voor een ander zijn bedrijf zoals in dit geval. Dit had niet voorkomen kunnen worden, dat zag je toch, haal je kop toch eens uit het zand man.

Quote 6 Ging niet over de hulptaak, maar over de assistentie die de politie verleent in situaties die menselijkerwijs niet te verdedigen zijn, zo simpel is het. Daar ging en gaat de discussie over, ook al raakt dat bij sommigen ongetwijfeld een gevoelige snaar. En op straat bij overtredingen heb jij het voor het zeggen, maar houdt het hier voor je, wat ik moet doen of laten, dank u. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Gelukkig zijn er nog mensen die maar 1 woord nodig hebben met deze materie serine;). Groetjes v Hyperactief A-P.:)

• serine

t is een vreemd soort maar ze zijn er nog wel…:D

• Hyperactief A-P

:D:D:D

• Lexus

Zeker een verlies voor de politie, maar te groots, doortastend, aktief en visievol voor de hulpverlening. Toch een opmerking met het doel politiemensen te belonen. Ik zie veel politiemensen buiten het werk aktief om de hulpbehoevenden in onze maatschappij kosteloos te helpen, ondersteunen en doorgaan tot het gewenste resultaat is behaald. In het werk zijn vaak de handen gebonden, voel je de handboeien die de overheid en overheidsgesteunde hulpverleningsorganisaties hebben omgedaan. Heeft de politie iemand ‘verwezen’ naar de hulpverlening, wat uren/dagen/weken kan duren, alle info heeft gegeven, de administratieve dagtaken heeft voldaan, dan verdwijnt de hulpbehoevende uit het zicht en gehoor van de betrokken politiemedewerk(st)er. Navraag heeft geen zin, er wordt en mag geen info verstrekt worden. Plotseling dient de hulpbehoevende zich weer aan bij de politiemedewerk(st)er en blijkt dat hulp niet geboden kon worden, de persoon niet binnen een categorie valt of dat er een andere, onbeduidende/niet-legitieme/niet gesubsidieerd financiele reden voor is.

Daar sta je dan als politiemens en kijk je naar je collega, schouderophalend, terwijl de professionals van de hulpverlening al slapen of van het weekend genieten. De hand van de hulpbehoevende wordt weer gepakt, zoekend naar de volgende poging.

Dit is de praktijk en een feit beste mensen.

• Hyperactief A-P

Een duidelijk praktijkvoorbeeld van één van velen Lexus. Klopt volledig wat je schrijft, ik kan zien dat jij weet waarover je schrijft. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Brigges

Mooi verhaal, goed voor de dienster. Is het niet zo dat de politie de eerste lijns hulpverlening op zich neemt, zich er verder niet mee bemoeien moet en dat deze collega alleen een goeie aanwinst is voor de hulpverlening en kennelijk niet op haar plaats was bij de politie?

Dit is niet bedoeld als kritiek op haar, maar een stelling in zijn algemeen. Ik meen te mogen stellen dat de hulpverlening veel steken laat vallen en overloopt van mensen die niet geoutilleerd zijn voor hun vak als hulpverlener, de goeden daar gelaten.

Ieder zij taak….

• Hyperactief A-P

Mooi verhaal, goed voor de dienster. Is het niet zo dat de politie de eerste lijns hulpverlening op zich neemt, zich er verder niet mee bemoeien moet en dat deze collega alleen een goeie aanwinst is voor de hulpverlening en kennelijk niet op haar plaats was bij de politie?

Dit is niet bedoeld als kritiek op haar, maar een stelling in zijn algemeen. Ik meen te mogen stellen dat de hulpverlening veel steken laat vallen en overloopt van mensen die niet geoutilleerd zijn voor hun vak als hulpverlener, de goeden daar gelaten.

Ieder zij taak…. Aldus: Brigges.

Hoi Brigges, het zou kunnen, aangezien ze wel bijna een kwart eeuw bij de politie gezeten heeft. Maar is het niet zo, dat onderstaande (Sandra Steingraber) voor ieder individu van toepassing is?

Uit het recht om te weten en de taak te onderzoeken volgt de plicht te handelen. Sandra Steingraber in Living Downstream: An Ecologist Looks at Cancer and the Enviroment.

Waarmee ik niet bedoel dat iedere agent moet stoppen met zijn werk, maar wel aan kan of beter gezegt moet geven, van hier werken we niet meer aan mee. We willen geen verlengstuk worden van het “kwaad”? Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Quote: Hoi Brigges, het zou kunnen, aangezien ze wel bijna een kwart eeuw bij de politie gezeten heeft.

Oeps drukte te snel op verzenden, daar had nog achter moeten staan, dat het me niet waarschijnlijk lijkt door die bijna kwart eeuw politiewerk. Maar de enige die hier antwoord op kan geven is zij zelf natuurlijk. Groetjes v Hyperactief A-P.