even als je die foto maakt..
en plaatst even met paint ofzo..de nummerplaat geel of zwart maken..
Toch krijg ook ik meer en meer het idee dat de motivatie meer gelegen is in het zelf niet kunnen vinden van een parkeerplek. En hoe omwonende een auto beoordelen doet (voor de wet) niet terzake, mooi/lelijk, wel/niet functioneel, wel/geen parkeerruimte beschikbaar etc. doet niet ter zake.
Misschien komt er een lederen interieur in of wordt de binnenbekleding gereinigd?
Wie weet.
Dat soort dingen hoeft geen twee maanden te duren lijkt mij KlaasVaak.
Waarom is versnellingspook, stuur e.d. er ook uit gehaald, spiegels eraf.
Heb overigens zojuist foto's gemaakt met mijn foto toestel, eventjes kijken hoe ik die op mijn pc moet zetten en ze hier kan plaatsen. Maar de ramen waren behoorlijk donker, of het duidelijk is wat er binnen in zit is nog eventjes afwachten.
En hier de foto's. Sorry dat er een aantal met name de binnen foto's erg slecht zijn, maar hopelijk hebben jullie wel een indruk hoe het er van binnen uit ziet. Maar ramen waren donker.
http://www.scriptbeurs.nl/1.jpg
http://www.scriptbeurs.nl/2.jpg
http://www.scriptbeurs.nl/3.jpg
http://www.scriptbeurs.nl/4.jpg
Foto's blijven uiteraard niet eeuwig staan.
jeetje er zitten geen stoelen meer in een geen stuur…
met andere woorden zal er nooit meer mee gereden kunnen worden..en zal hij daar voor eeuwig moeten blijven staan omdat hij er van buiten nog goed uit ziet?(als wat?..straat meubulair?)
wat een onzin…
petitie aan maken…met de straat tekeken en inleveren bij de gemeente…en die actie van je buurvrouw? goede zet.
Serine,
Als ik je goed begrijp, beschrijf jij deze auto nu ook als een wrak?
Maar zo'n auto mag in mijn ogen in ieder geval niet op de openbare weg staan lijkt mij, hoort hiervoor de politie geen bon uit te schrijven naar de eigenaar, persoonlijk zit ik te denken aan een milieuwet overtreding ?
Hij is misschien nog wel bij wet goed gekeurd, maar is dus absoluut niet rijvaardig nu, en lijkt mij dus dat hij op een privé terrein wel mag staan, maar niet op de openbare weg.
Hoe lang blijf je het nog proberen: volgens mij dit, volgens mij dat.
Als de gemeente het vindt gaat er wat gebeuren, en anders niet.
Ook niet met een petitie met 50 of 500 handtekeningen.
De gemeente wil niet voor sleep- en stallingskosten en andere kosten (claims) opdraaien als niet de letter van de wet is gevolgd.
APK wordt niet voor geschreven door de politie bij geparkeerde auto's.
Dit is een richtlijn van het OM.
Omdat deze feiten via koppelen van gegevensbestanden aan het licht komen en dan volgt automatisch een bekeuring.
Er wordt alleen geschreven als het voertuig rijdend wordt aan getroffen en dan niet gekeurd of verzekerd blijkt te zijn.
Toch zie ik een lichtpuntje:
De auto staat niet in een parkeervak maar in een berm, toch?
Auto's horen namelijk op de rijbaan of in parkeervakken. Niet in de deels onverharde berm midden van de weg.
Als het geen woonerf is:
Feit: Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken. (bijv. laten stilstaan op een trottoir/voetpad etc.).
Feitcode: R315b
Kosten: 60 Euro.
Bovendien kan (moet niet!) de politie de auto wegslepen om de overtreding te doen ophouden.
De mate van gevaar speelt hierbij een rol in de beslissing.
Als het wel een woonerf is (kan ik op de foto niet vaststellen noch uitsluiten)
Feit: Binnen een erf parkeren anders dan op daarvoor bestemde parkeerplaatsen.
Feitcode: R478
Kosten: 60 Euro.
Bovendien kan (moet niet!) de politie de auto wegslepen om de overtreding te doen ophouden.
De mate van gevaar speelt hierbij een rol in de beslissing.
Dan moet je vragen of de politie (of indien binnen jullie gemeente aanwezig: stadstoezicht) er een bon onder doet.
En dat kan elke dag opnieuw.
Wanneer het aantal bonnen hoger is dan de economische waarde gaat de gemeente over het algemeen wel over tot slepen.
Omdat de borgstelling (lees het later evt. in beslag te nemen voertuig, wanneer boetes niet betaald worden) niet meer de vereiste waarde opbrengt van de openstaande boetes.
Verwacht alleen niet dat er daadwerkelijk elke dag iemand komt om er een bon onder te doen.
Er is niemand die hier zijn persoonlijke missie van maakt.
En zo moet het ook niet uit te leggen zijn voor de rechter.
(In geen enkele straat wordt elke dag elke auto gecontroleerd, dus ook deze keer niet. Zowel dan heeft de eigenaar een punt.)
edits: tekstuele aanpassingen en opmaak ivm leesbaarheid ;-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?