Het nut van aangifte doen

• DePeter

Okay zal ik doen, kun jij ondertussen door gaan met het afgeven op de Politie.

• sijlvia

zo is dat.

• Carlos

Het ging erom of het wel nut had om aangifte te doen, dat zo'n iemand later alsnog gestraft wordt door andere ' misdaden", heeft totaal niets met een aangifte te maken.

• Ronald

Kortom enige conclusie:

meer geld naar politie, zodat die meer mankracht kan aantrekken, zodat sneller dingen onderzocht kunnen worden beter materiaal kan aanschaffen enz.

Maar wat doet de kamer/ politiek juist, bezuinigen op de politie, zodat er nog minder blauw op straat komt, zodat de onderzoek tijden nog langer duren, zodat er nog minder als nu onderzocht kan worden. Hierdoor gaan de salarissen van politie ook niet omhoog, en krijg je weer minder goed geschoold personeel bij politie, minder gemotiveerd personeel bij politie.

En dit heeft tot gevolg dat er nog minder vertrouwen komt in het politie apparaat en dat er nog meer van dit soort klachten komen over de politie.

De politiek maakt het voor de burgers alleen maar onveiliger door te bezuinigen op het politieapparaat.

• De heer Reutel

Ik geef niet af op de politie. Zonder de politie zou Nederland een zooitje zijn.

Waar het om gaat is dat ik de keuze had gemaakt om aangifte te doen i.p.v. die man in elkaar slaan.

En dat ik nu met een kater zit, omdat er niets gedaan wordt. Recht in eigen handen nemen zou voor mijn gemoedrust beter zijn geweest.

• De heer Reutel

Mee praten met iemand is geen discussie. Dus zo'n reactie is op zo'n forum waardeloos.

• De heer Reutel

O.k. Lans, ik begrijp het ook wel dat door dat ambtenarij het allemaal lang duurt.

Maar slachtoffers hebben daar geen begrip voor. Zeker niet als men sneller een boete naar je huis stuurt dan dat je iets hoort over je mishandeling.

• De heer Reutel

Mee eens ronaldg. Ik begrijp ook goed dat de beslissingen over deze bureaucratie vanuit de politiek komt.

Totdat ze zelf slachtoffer zijn van een mishandeling ….

• Lans

Helemaal mee eens Reutel, de administratieve afhandeling van boetes is een compleet andere tak van de politie. Nouja, politie, noem het maar justitie. Die werken wel heel snel. Deden ze dat ook maar op de afdeling “misdrijven” :D

En als geen ander weet ik dat slachtoffers daar enorm van balen. Ik ook. Want het valt (bijna) niet meer uit te leggen. Maar goed, zo denken (mijn) hogere bazen erover, dat dit de manier van werken is. De praktijk is helaas anders en dat wordt zelden tot nooit eens gepolst bij degene die er mee moeten werken, de diender op straat. Gemiste kans in mijn ogen.

Groetjes, Lans

• Lans

Bezuinigen? Nou, dat moeten ze nog leren denk ik. Afgelopen jaren: dik 20 miljoen door de plee gespoeld, omdat de politie opeens een ander uniform nodig heeft.

Opzich niets mis mee hoor, maar kom dan met een goed uniform. Duizenden zogenaamde parka-jassen op de man uitgedeeld. Die van mij ligt nog steeds onuitgepakt in de kast. Tesamen met de jassen van 90% van mijn collega's. 3 verschillende pantalons (want een praktische worker mag niet) aangeschaft en weer afgeschreven. Nog steeds geen fatsoenlijke broek. Tot op de dag van vandaag zijn hele groepen bezig kleding aan te schaffen (in grote getalen) om ze vervolgens weer te vernietigen want het bleek toch niet goed. Volgende ronde.

Steekvest, enorme investering, niet geluisterd naar de mensen die hem op straat moeten dragen: gevolg: waarschijnlijk over tot aanschaf nieuw vest.

Werkelijk miljoenen uitgegeven aan een nieuw politie systeem tbv registratie, administratie en raadpleging. Wederom miljoenen uitgegeven aan cursussen voor dat programma. Praktijk: Een vreselijk traag en tijdrovend en niet werkbaar systeem. Komt een update: wederom bakken met geld….en nog steeds werkt het niet.

De politieopleiding moest veranderen. Waarbij ook een compleet ander categorie politieagent werd geworven. Hoogopgeleide dienders die de politie als doorstap zien. Dus die na een paar jaar weer vertrekken. 5 jarige opleiding en de “gewone” straatdiender moet nu 3 tot 4 jaar naar school ipv de toenmalige 18 maanden.

Reken maar uit. ;-)

En zo zijn er nog wel 100den zaken te benoemen hoe BiZa omgaat met het geld voor de politie.

En als de diender op straat een batterijtje nodig heeft voor zijn zaklamp, dan krijg je die niet meer, want er moet worden bezuinigd…..

Dus als ik die verhalen hoor over bezuinigen, dan moet ik werkelijk heel hard lachen. (druk maak ik me er al jaren niet meer om)

Beetje offtopic, maar wilde je dit toch niet onthouden ;-)

Groetjes, Lans