TV-tip, vanavond in Rondom 10, 21:10 uur ..

• Hyperactief A-P

Baseer jij dat weinig op cijfers Arie? Zo ja, mag ik dan een link. Amper 10 jaar later waren er toch heftige botsingen met de politie, en ik weet uit die tijd dat er met de kermis ook wel eens agenten zomaar de Amstel in gejonast werden. Ik denk dat er destijds minder media aandacht was, waardoor het minder leek of misschien wel was, omdat de media als catalysator kan werken. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Arie

Er waren jaarlijkse rellen met Molukkers in Den Haag en regelmatig met krakers tijdens weer een ontruiming en de kroning van Beatrix. Maar dan kan je nog zeggen ‘die hadden nog en bepaald doel’, ook al grepen ze naar de verkeerde middelen. Daar ‘begrijp’ ik de emoties nog enigzins.

Maar jongelui die ‘zomaar’ zonder enige aanleiding voor de ‘rush/kick’ kijken hoe ver ze een agent kunnen tergen, dan wel uitlokken totdat een agent zijn wapen trekt, dat kwam toen zeker niet voor. Althans ik heb er nooit iets van gehoord of gezien. Ambulancemensen of brandweermensen die agressief bejegend werden daar heb ik toen ook nog nooit van gehoord. Hooguit de brandweer in Den Haag rond oud en nieuw.

• KlaasVaak

Net als politie en politiek.

De politiek bedenkt wetten en regels (beleid)

en de politie mag ze uit (zien te) voeren

• Petrus

Nu kan ik het zelf invullen, maar dat doe ik niet;)

En je punt is?

• KlaasVaak

Een heleboel jongeren hebben geeh haat tegen agenten maar doen het om stoer te doen ten overstaan van de groep.

Dan worden ze op hun gedrag aangesproken en dan heeft de agent het gedaan.

De groep uit Numansdorp komt in opstand omdat de gemeente ze al jaren iets belooft wat niet nagekomen wordt.

Maar de politie moet het ontgelden.

Ook waren ze het roerend met elkaar eens toen volgens mij iemand zei “Respect moet je afdwingen”…

werd er niet bedoeld “Respect moet je verdienen”?

In de uitzending zegt de ene persoon dat de politie harder moet optreden en de andere weer juist van niet.

Zoals altijd: Je doet het als politie nooit goed.

De een zegt harder optreden, de ander zegt ze moeten mij steeds hebben.

En nog begrijp ik niet waarom je een hangplek moet hebben om je te vermaken.

In de huidige tijd is er zoveel om je mee te vermaken en dat lukt ze niet.

Dat is ze volgens mij ook nooit geleerd.

Wel doelloos door de stad crossen op scooters, of in auto's cruisen om te laten zien wat je hebt.

• BennieMak

Het programma bekeken hebbende denk ik dat de conclusie moet zijn dat de huidige jongere een knap zinloos bestaan heeft, en zijn tijd verdoet aan zaken als zuipen, cokesnuiven en krachtsmetingen met de gevestigde orde waarbij eventueel doden mogen vallen. Enig intellectueel niveau is nergens te bespeuren, in tegendeel, men gedraagt zich als een paar losgeslagen gorilla's (en zelfs die gebruiken geweld nog op een zinvolle manier in R'dam). Diep triest en ik hou mijn hart vast wat dat gaat betekenen voor de toekomst.

• Hyperactief A-P

Wat betreft je eerste alinea, daar zit wat in Arie. En wat de tweede alinea betreft, het zal ongetwijfeld veel minder geweest zijn dan nu, de eventuele oorzaken waaronder de massamedia nu, en toen 2 netten zal daar ongetwijfeld een rol in spelen. Maar dat het helemaal niet voorkwam omdat je het niet hoorde ben ik het niet mee eens. Ik gaf je een voorbeeld van agenten die de Amstel in werden gegooid tijdens een kermisperiode. Viel dat in jou ogen dan onder kattekwaad? Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

En nog begrijp ik niet waarom je een hangplek moet hebben om je te vermaken.

In de huidige tijd is er zoveel om je mee te vermaken en dat lukt ze niet.

Dat is ze volgens mij ook nooit geleerd. Aldus: KlaasVaak.

Dat is volgens mij niet te leren KlaasVaak, dat zit in je of niet. En teveel keuzes is ook niet goed, ik kan van vroeger ook voorbeelden genoeg, waar kinderen met het meeste speelgoed zich het slechtste vermaakten.

Wel doelloos door de stad crossen op scooters, of in auto's cruisen om te laten zien wat je hebt. Aldus: KlaasVaak.

Hoord dat niet bij de leeftijd? Wij deden met Kreidlers en daarna als je je rijbewijs had destijds eigenlijk hetzelfde. Nu wordt het nog eens extra aangedikt door muziekzenders, waar volgens mij ook een hoop rottigheid uit voortkomt. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

:);)

• - Gerard -

Tsja, ik zou zeggen; ‘eerst maar een blaastest doen voordat je feestterrein mag betreden. Kleine moeite maar voorkomt wellicht erger’. Het niveau van dit type jeugd is al bedroevend laag en alcohol en drugs verbeteren dat in ieder geval niet. Ik vind het dan ook een goede zaak dat politieagenten straks op straat blaastesten gaat doen.