Parkeren busje voor raam/deur

  • Ria5

    Misschien een domme vraag,maar toch….

    Mag een persoon een bestelbus voor de deur/raam van een ander parkeren,zodat hij het zicht naar buiten onneemt.Zelf heeft hij dan niets voor zijn deur staan en zadelt een ander er mee op,soms voor 3 dagen achter elkaar zonder 1 mm te rijden

    Het werd mij gezegd door iemand,dat dat niet mag,maar zelf vind ik het dat het mag.Iemand zet nl de hele week incl het weekend zijn busje voor mijn deur,zodat ik daar het hele weekend tegen aan zit te kijken,als ik naar buiten kijk en ook als ik op de bank in de woonkamer zit,dan zie je nog steeds de bovenkant van dit afgrijselijke ding.

    Graag een antwoord hierop

  • KlaasVaak

    Parkeren is parkeren, een auto is een auto.

    Zolang deze auto in een parkeervak staat is er (volgens mij) niets aan te doen.

    Als het om een caravan gaat staat er mogelijk iets in de APV van uw gemeente.

    Ook voor vrachtauto's kan er iets in de APV staan en/of iets d.m.v. borden aan het begin van uw straat/dorp/stad geregeld zijn.

    De beste oplossing is een goed gesprek met de eigenaar van het voertuig.

    Aangezien je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn.

    En als er niets af te dwingen valt kun je beter met stroop smeren :-)

  • Zorbacop

    Het maakt niet uit of het een vrachtauto is.

    Hangt er van af hoe het omschreven is in de APV. art.5.1.8.

    Zie hier die van Rotterdam

    Artikel 5.1.8 Parkeren van grote voertuigen

    1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, te parkeren:

    a. op een door het college met het oog op de bescherming van het uiterlijk aanzien van de gemeente aangewezen plaats;

    b. op de weg bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.

    2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op door het college met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte aangewezen wegen of weggedeelten.

    3. De in het eerste en tweede lid gestelde verboden gelden niet voor een voertuig waarvoor een vergunning geldt krachtens artikel 5.2.12.

    4. Het in het eerste lid, onder b, gestelde verbod geldt niet gedurende het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.

    5. Het in het tweede lid gestelde verbod geldt niet op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, dagelijks van 8 uur tot 18 uur.

    6. Het college kan ontheffing verlenen van de in het eerste lid, onder a, en tweede lid gestelde verboden.

  • - Gerard -

    En het maakt ook niet uit of de auto in een parkeervak staat binnen de bebouwde kom. Je mag overal parkeren mits er geen parkeerverbod geldt.

  • KlaasVaak

    dat is niet helemaal correct:

    -in (woon)erven mag je alleen in de vakken met een P parkeren

    -in zones (zonebord) waar aan het begin staat dat je in vakken moet parkeren idem

  • - Gerard -

    Maar dan geldt toch buiten de vakken een parkeerverbod binnen de woonerven en zone's?

  • KlaasVaak

    praktisch gezien misschien :-)

    Maar een parkeerverbod wordt aangegeven met bord E1, of een zonebord met daarop E1.

    Alsdus zijn het feitenlijk 3 afzonderlijke situaties:

    1. In een parkeerverbodszone mag je nergens parkeren.

    2. Op een parkeerverbod mag je alleen achter het bord, aan de zijde van straat waar het bord staat niet parkeren.

    En/of daar waar het door andere regels verboden is: op een kruising, binnen 5 meter van een voetgangersoversteekplaats etc.

    3. En in een (woon)erf geld het omgekeerde: parkeren alleen toegestaan waar expliciet aangegeven staat dat dit mag (parkeervakken/-plaatsen).

  • - Gerard -

    Dus een parkeerverbod geldt niet voor een parkeervak met een blauw bord met de witte tekst: ‘gereserveerd politie’. Daar mag ik dus gewoon parkeren, KLaasVaak? ;)

  • blauwe diender

    Hallo Gerard,

    Als je dat maar laat, bij ons voor het bureau.X(:P

    Ik zeg niet waar dat buraeu is………

    gr. B.D.

  • KlaasVaak

    Volgens mij hebben die ‘gereserveerd voor’ borden zowieso geen enkele waarde.

    Niet de gereserveerd voor arts, noch politie, noch ambassadepersoneel.