Wachtmeester Dirk Scheringa

• - Gerard -

Een ding wil ik je nageven; hij heeft in ieder geval de ervaing, de kennis en de kans om geld van gewone burgers af te pakken. En hij heeft daarnaast het talent om dat geld aan te wenden voor eigen gewin, zoals een eigen museum, 1.200 kunstwerken, een eigen bank en zijn belang in de lokale voetbalclub. Terwijl oom agent dat afgepakte geld inlevert bij mijn vrienden van justitie.

;)

• Lans

Dat hoeft niet Bennie en je gaat iets te kort door de bocht, dit kan zeker wel een politie-discussie zijn, tussen de regels door snap ik jouw vraag. Tenminste dat denk ik. Jij vraagt je af of je als politieagent carriere kan maken buiten het politieapparaat? En misschien vraag je je af hoe het korps daar mee omgaat als je deeltijd elders gaat werken? Als je het zo bedoelt, dan is het wel degelijk een discussie die over de politie (organisatie) gaat.

• serine

waarom is het een oplichter?

voor wat hoort wat…jij leent geld en betaald dat terug met rente…dat gaat nou eenmaal zo..

• BennieMak

Beste Lans,

Het topic heb geopend omdat in het verleden gesuggereerd werd dat een agent gebonden zit aan de politie (hij/zij zou geen alternatieven hebben). Daarnaast poneer ik een stelling: Functioneren als agent geeft je een voorsprong in de maatschappij.

Nu je het aanroert: Welke voordelen zie jij persoonlijk, die jij als agent hebt t.o.v. de gemiddelde burger?

• Lans

Het klopt deels dat je aan de politie gebonden bent. Je mag geen nevenactiviteiten hebben die eventueel jouw positie als agent kan schaden. Dus je mag niet in een kroeg werken, ze zouden je wel eens kunnen gaan zien als zuiplap, je mag niet als portier/beveiliger werken, want dan zou je wel eens misbruik kunnen gaan maken van jouw bevoegdheden, je bent immers 24/7 diender. Sommige dingen vind ik ver gezocht maar goed. Er zijn genoeg alternatieven op te noemen, je kan bv particuliere trainingen gaan geven of een beveiligingsbedrijf aansturen (niet zelfs als beveiliger!). Tja, ieder beroep heeft voordelen in een bepaalde richting. Een militair zou bv een goede beveiliger kunnen zijn, omdat in de AMO van het leger daar al een stukje wordt meegegeven. En zo heeft het politievak ook voordelen. De ervaring die je daar op doet, wordt bv graag gezien bij part.recherchebureau's, de gemeente en hulpverlenende beroepen. Dus het enige voordeel is eigenlijk dat er takken zijn waar jij jouw ervaring aan kan ophangen. Nadeel is dat als wij iets anders willen doen, we of geheel bij de politie moeten stoppen of een neventaak zoeken waar de korpsleiding jou toestemming voor geeft.

Groetjes, Lans

• BennieMak

Bedankt Lans voor je uitleg aangaande nevenactiviteiten bij de politie. Als politiebaas zou ik ook willen dat mijn agenten zich 24/7 bezig houden met het politievak. Heb je al nagedacht over mijn vraag welke voordelen een agent heeft bij het vak?

• serine

iets van onschatbare waarde gezien dat nergens te koop is

MENSENKENNIS..

is wat je in een raptempo als agent opdoet tijdens het beoefenen van je vak..

je ziet dingen gebeuren in het leven van anderen die je onder moeders vleugels vandaan als kantoor pik nooit voor mogenlijk had gehouden.

is er een van denk ik:)

• Lans

Dat had ik eigenlijk al beantwoord in mijn vorige posting. Tenminste mbt voordelen voor ander werk. Of bedoel je het anders?

• Planner

Lans