serine Schreef:
——————————————————-
> waarom is het een oplichter?
>
> voor wat hoort wat…jij leent geld en betaald dat
> terug met rente…dat gaat nou eenmaal zo..
Vraag dat maar eens aan zijn slachtoffers serine, 80% winst maken op woekerpolissen, heeft niets meer met ondernemen te maken, maar is gelegaliseerde oplichting/ diefstal of hoe je het maar noemen wilt. En ik denk dat BennieMak deze posting in dat licht in relatie tot zijn vroegere politiefunctie wilden sturen. Als dat niet zo is, dan hoor ik dat wel. Maar ik schat zo in, dat BennieMak bedoelde dat agenten door hun opleiding van de hoed en de rand weten van wat wel en wat niet kan, en dat deze lui (Ook veel VVD prominenten hebben aan deze smeerlapperij meegedaan, maar goed dan verschilt één letter, namelijk politiek), dus eigenlijk op het randje balanceren van wat wel of niet kan, door hun achtergrond. Tja dat geldt dus ook voor politici, wrang, maar feitelijk niets aan te doen. Een ex-fietsenmaker hoeft zijn fiets niet naar de fietsenmaker te brengen. Een ex-bakker kent die kneepjes, en een ex-kluizenmaker, kan meesterkraker worden. Heeft te maken met keuze's van zo'n individu in het leven, maar is nooit uit te bannen… De maakbare samenleving bestaat niet. En ondanks dat deze discussie niet over de persoon gevoerd gaat worden, wil ik daar nog aan toevoegen dat het opmerkelijk is, dat mensen de meest zichtbare personen aanwijzen. Ik denk persoonlijk dat hier een veel dieper gaand smerig steekspel achterzit. Het is één grote smerige beerput, waar de wereldbanken buiten schot blijven, maar zich een slag in de rondte lachen. Weer een Amerikaanse vingertje achter een deel van de Nederlandse economie. Dag vogels, dag bloemen, dag eigen identiteit van dit landje… Maar goed terug naar de discussie, iedere ex-agent kan daarna worden wat die bij wijze van spreken wil, al is het inbreker… Groetjes v Hyperactief A-P.