Korpschef Rotterdam stapt op

• marjonkooijman

http://binnenland.nieuws.nl/585127/korpschef_rotterdam_stapt_op

Naar aanleiding van de rellen op het strand afgelopen jaar stapt de Rotterdamse korpschef eindelijk eens op. Snap niet waarom hij niet eerder uit zich zelf is opgestapt. Verder snap ik ook niet waarom de burgemeester als leidinggevende niet is opgestapt.

De korpschef schijnt nu onder druk van de burgemeester opgestapt te zijn, terwijl de burgemeester zelf ook lang niet geheel vlekkeloos is geweest.

Ik snap niet waarom zo'n ontslag zolang heeft moeten duren en nogmaals snap ik ook niet waarom de burgemeester die toch uiteindelijk de eindverantwoordelijkheid heeft over de politie ook niet ontslagen wordt.

Persoonlijk vind ik dat er hier best wel een vuil spelletje gespeeld wordt door de burgemeester van Rotterdam.

• Arie

Het vuilste spelletje is gespeeld door een aantal doorgesnoven eencelligen…………………….

• Dick

En als Marjon de berichtgevingen/media goed gevolgt had, had zij kunnen weten dat de korpschef niet opstapt naar aanleiding van de strandrellen Hoek van Holland.

Zelf vind ik overigens dat deze korpschef totaal geen garisma heeft.. er straalt niks af, komt zelfs een beetje slappies over.. maar wellicht is de man gewoon moe.

• K.Hakvoort

Het bericht over het aangekondigde aftreden van Meijboom stond al op het prikbord.

• KlaasVaak

“Persoonlijk vind ik dat er hier best wel een vuil spelletje gespeeld wordt door de burgemeester van Rotterdam.”

Zoals?

Tis nog steeds zo dat

-de burgemeester boven de korpschef staat…

-de gemeenteraad van Rotterdam de burgemeester heeft laten zitten

• KlaasVaak

de korpschef is en blijft meer directeur en politicus dan politieagent, ondanks het blauwe pak.

• - Gerard -

En terecht, De burgemeester is pas net burgemeester en erft ook alleen maar de ellende. Ook de goede dingen natuurljk maar deze korpschef, gewaarschuwd na de Schiedammer Parkmoord, heeft 8 jaar de tijd gehad de juiste mensen op de juiste posities te zetten en heeft dat nagelaten.

• marjonkooijman

Het vuile spelletje vind ik dus dat dit door de burgemeester/ gemeenteraad gespeeld wordt.

De politie heeft hier fouten gemaakt, wie is er eind verantwoordelijke over de politie? Wie heeft de korpschef niet goed gesteund in deze zaak, juist de burgemeester.

Dus in mijn ogen zouden er in deze zaak gewoon twee mensen moeten opstappen, niet alleen korpschef maar ook de burgemeester van Rotjeknor.

• Dick

Wellicht is het appels met peren vergelijken.. vind ik overigens niet, maar kijk nou eens naar het automerk Toyota.. miljoenen auto worden teruggeroepen naar de dealers.. vanwege een technische fout die pas later werd ontdekt en wellicht al slachtoffers heeft gekost.

Hiervan hoor je ook niet dat de algemeen directeur CQ eigenaar opstapt… terwijl daar toch de eindverantwoording ligt..

Zoals ik het bekijk, is en blijft het mensenwerk.. die topfiguren hebben bepaalde verantwoordelijkheden.. waarvan er vele zijn doorgedelegeerd naar managers onder hen, die zijn misschien veel meer verantwoordelijk voor gemaakte fouten.

Zo heeft deze burgermeester ook e.e.a. door gedelegeerd naar mensen onder hem.. zoals de korpschef…. en wat Gerard al aangaf, die korpschef zat al een tijdje..de burgermeester komt net kijken.

• - Gerard -

Ik begrijp er nks van. De burgemeester kan eindelijk afscheid nemen van een korpschef die niet voldoende functioneert maar zou dat dus nooit kunnen doen zonder zelf ontslag te nemen omdat hij volgens jou verantwoordelijk is voor de politie?

Voorbeeldje:

Als jij, marjonkooijman, steelt van de baas en de baas wil jou daarvoor ontslaan moet hij zelf ook opstappen omdat hij verantwoordelijk voor jou is als werkgever?