Ex-bolide v/h A.T.?

• Reem

Hallo medeprikkers,

Kan iemand hier bevestigen (of ontkennen) dat deze Audi A8 W12 met het kenteken 31-JD-VJ een ex-politieauto betreft en v/h A.T. is geweest?

http://www.marktplaza.nl/Audi-A8-A8-W12-305-KW-lIiter-Quatro-AUT-10075610.php

Een client van me zou dat graag weten omdat dat iets meer zegt over de bepantsering van deze Audi en hij dan behalve alleen kogelwerend glas heeft, zoals staat aangegeven onderin de advertentietekst, geheel (B4) gepantserd zou zijn. De verkoper weet dat n.m.l. niet zeker.

Misschien dat sommigen hier de auto herkennen alszijnde een ex-politie/A.T. auto.

M.v.g. Remy

• - Gerard -

Lijkt me eerder een directieauto dan van het AT. En een W12 in dit oude model audi A8?

• Reem

Vandaar mijn twijfel, maar het A.T. rijdt evengoed in zeer dikke auto's w.o. BMW 5 en 7-serie, Mercedes S-klasse en dat met zware v8 motoren om toch snel te zijn met dat extra gewicht van bepantsering.

Ook nu rijden ze met o.a. Audi A6, dus het zou best een oude auto v/h A.T. kunnen zijn. Ook gezien de lage km.stand (weinig in actie geweest)

M.v.g. Reem

• Hampie

Reem misschien moet je je bril eens schoonmaken met een doekje ipv met een plakje ham. Er staat namelijk nergens dat dit voertuig is voorzien van kogelwerendglas, alleen dat de ramen kogelvrij zijn. Dus zonder kogelgaten;) En het gewicht is heel normaal voor dit type, dus of er zit kevlarbepansering in of er zit helemaal geen bepansering in.

• mwb

ex-AT? Daar gaat U hier geen antwoord op krijgen.

Kogelvrij glas…..

Leuk, is dat glas waar geen kogels in zitten?

Of wordt hier kogelwerend glas mee bedoeld?

Zo'n auto, 8 jaar oud, met net iets meer dan een ton op de teller….. toch vreemd.

En als de verkoper dan ook niet weet of de auto bepantserd is, dan zou ik het al helemaal niet meer vertrouwen.

Een auto met alleen kogelwerend glas uitvoeren, dat heeft geen enkel nut, dus het lijkt me logisch dat ie op zijn minst ook bepantsering in de deuren heeft.

• Reem

Het gewicht in de advertentie is 1700kg, maar als je het kenteken natrekt bij de rdw weegt het ding 1925kg en dat is idd bijna het normale gewicht.

Nu heb ik ook eens op de site van all cars security gekeken en daar blijkt men idd lichtgewicht materialen te gebruiken om een auto B4 te bepantseren.

Dat kogelvrij en kogelwerend vond ik typerend voor de verkoper, want die leek mij aan de telefoon al niet zo snugger. Iemand zonder kennis van de betreffende auto, al wist hij me te vertellen dat het een ex-A.T. wagen is geweest. En in dat geval weet ik wel zeker dat ook de deuren e.d. bepantsering hebben dat waarschijnlijk is aangebracht nadat het ding op kenteken kwam in 2002. Zo deed Sam Klepper het immers net zo met zijn Golf 4 V5 die ook op internet te koop staat, evenals de Passat W8 van onze vriend Holleeder. Scheelt voor die penose in elk geval weer wat houderschaps belasting en wie weet, deed justitie dat net zo en weegt die Audi wel rond de 2.300kg of zelfs meer als ze 'm opnieuw wegen.

Ik hoopte dat hier iemand kon bevestigen of het ding idd dienst heeft gedaan als politie/A.T. auto. Hoef ik de deurpanelen er niet af te schroeven e.d. om na te gaan of het ding goed bepantserd is.;)

M.v.g. Reem

• Reem

Waarom zou ik er hier geen antwoord op krijgen?

Hij doet geen dienst meer bij de politie/het A.T. maar kan misschien door iemand hier worden herkend als ex-dienstvoertuig.

Ik denk dat de huidige BMW's, Mercedessen, Audi's etc. voor hun leeftijd evenzeer erg weinig km's op de teller hebben, omdat ze alleen worden ingezet voor arrestatie's, het vervoer van (vuurwapengevaarlijke/vluchtgevaarlijke) zware criminelen of mogelijk mensen binnen de overheid. Dus de km stand vind ik niet verwonderlijk. Net als het feit dat een verkoper niet weet hoe dat ding bepantserd is. Je zal toch maar een simpele autoverkoper zijn in een autobedrijf en iemand aan de telefoon treffen die plotseling wil weten hoe die ene gepantserde auto die je baas hebt staan bepantserd is. Ik heb er wat sjoege van, maar die loopjongen kennelijk niet.

M.v.g. Reem

• KlaasVaak

Stel nou dat je hier wel een antwoord krijgt op je vraag of het een ex-AT auto is…

Dan is dat voldoende voor jouw klant om te beslissen?

Ik zou als geinteresseerde de auto gaan opzoeken, bekijken en inspecteren.

Ik zou de verkoper niet geloven op zijn blauwe ogen.

En ik zou een reactie op het prikbord van nul waarde vinden.

Al die info zegt niets over de huidige staat van het voertuig.

De bepantsering kan eruit gehaald zijn, een portier kan vervangen zijn…ik verzin maar wat.

En bij mijn weten komen gepantserde auto's niet zomaar op de vrije markt.

Elke Holleeder in de dop zou er wel zo eentje willen hebben.

• - Gerard -

mwb Schreef:

——————————————————-

> ex-AT? Daar gaat U hier geen antwoord op

> krijgen.

>

> Kogelvrij glas…..

> Leuk, is dat glas waar geen kogels in zitten?

> Of wordt hier kogelwerend glas mee bedoeld?

Uiteraard heb ik een aantal jaar geleden een email verzonden naar de Taalunie. Ik werd dat kogelvrij ook aardig zat. “Kogelvrij is goed”, aldus de Taalunie. Het woord wordt door een groot aantal Nederlanders gebruikt en dat is in dit land ‘de maat om een woord te accepteren’.

En qua uitspraak holt Het NOS Journaal ook achteruit. Dat blonde grietje, geen idee waar ze vandaan komt, maar in ieder geval in een deel van Nederland waar ze nooit een N uitspreken bij werkwoorden; lope, vliege, wachte……

En vanmiddag, dat donker getinte grietje van het nieuws van RTL…… overnieuw.

Ach ja, het valt allemaal niet mee als je wat ouder bent.

• - Gerard -

Hoe dan ook, volgens mij rijden AT-ers in onopvallende auto's en dat is een Audi A8 W12 in ieder geval niet. Ja, voor de meeste vrouwen wel want zet een zwarte A8 W12 naast een zwarte Skoda Octavia en ze zien echt het verschil niet. Beide zijn zwart ……. Toch? Zet naast beide auto's een paar schoenen, bij de ene lelijke schoenen en bij de andere mooie schoenen en dan kunnen ze de beide auto's ineens wel van elkaar onderscheiden. Merkwaardige wezens …… vrouwen.

AT-ers hebben alleen iets anders aan ‘boodschappen’ in de verder onherkenbare auto dan dat wat wij bij de lokale supermarkt halen. AT-ers hebben ook niet weken achter elkaar vrij zodat je het lage aantal kilometers zou kunnen verklaren. Het is gewoon een baan waarbij je elke dag op pad bent.