Ex-bolide v/h A.T.?

• Reja

De gepantserde auto's van de overheid komen misschien niet op de vrije markt, de rest is wel met regelmaat te koop. Zo staat er al geruime tijd een nieuwe Maybach met B6 bepantsering te koop (zelfs met blauwe flitsers achter de grill). Verder kun je een standaard Mercedes E-serie bestellen met B4 bepantsering, de zgn Guard-versie. Kost ongeveer 50.000 ex btw bovenop de normale verkoopprijs. Dit soort auto's komen na verloop van tijd in de 2e hands-markt. Zijn altijd mensen die dit natuurlijk bijzonder interessant vinden.

• KlaasVaak

kogelwerend is kogelvrij tot de eerste aanslag, in zoverre klopt het :D

• Reem

Er staan diverse B4 gepantserde auto's op internet (de vrije markt) t.k.a. w.o. 3 BMW 5-serie's, 1 Audi A6 en de Audi A8, buiten de Golf V5 en Passat W8 van genoemde criminelen. Degenen die hierin interesse kunnen hebben zijn vooral mensen met een bedrijf, waarbij ze goed geld verdienen en het risico lopen op de een of andere wijze slachtoffer te worden van mensen die houden van “makkelijk” geld verdienen.

M.v.g. Reem.

• Reem

Ik zou het een aardige bijkomstigheid vinden als deze A8 inderdaad v/h AT is geweest, omdat we er dan vanuit kunnen gaan dat het ding goed bepantserd en waarschijnlijk prima onderhouden is. Welk antwoord ik ook op dit prikbord krijg, de A8 zal ik toch moeten inspecteren.

Het is niet echt van belang dat het een ex-AT auto is, maar ik zou graag de geschiedenis weten. Immers heeft iemand het ding ooit laten bepantseren, waarbij de geinteresseerde graag zou weten of dat inderdaad de politie/overheid is geweest of de een of andere crimineel.

All Car Security e.a. bedrijven die auto's bepantseren helpen welke klant dan ook aan bepantsering in zijn auto, mocht het zo zijn dat zo'n geinteresseerde niet de gepantserde auto kan vinden op de vrije markt die hij wenst.

Ik heb contact gehad met genoemd bepantseringbedrijf i.v.m. een prijsopgaaf voor de bepantsering van een 2009 BMW 5 Touring en men vroeg mij niet of ik een maatje van Holleeder was. Iedereen kan zijn auto laten bepantseren, al kost het een paar duiten.

M.v.g. Reem

• KlaasVaak

Toch denk ik dat pantersing-bedrijven en strikte regelgeving moeten voldoen.

De organisatie zal waarschijnlijk een screening ondergaan, gegevens vastleggen etc.en mogelijk de klanten ook wel.

Maar misschien is dit inmiddels door de vrije markt achterhaald.

Ik weet dat de overheid zich, in de tijd van Freddie Heineken, erge zorgen maakte over gepantserde voertuigen in verkeerde handen.

Toch is mij nog niet de meerwaarde duidelijke van je hier gevonden antwoorden.

Je zegt de auto hoe dan ook te gaan inspecteren.

Wat is het verschil of de overheid de auto heeft laten bepantseren of een (wannabee) crimineel of rijke zakenman?

Je koopt die wagen, als ie aan je wensen voldoet, op een eerlijke manier en dan is ie van jou.

Dan zal het mij een worst wezen waarom de vorige eigenaar een paarse auto wilde of een gepantserde.

• Reem

Ik heb het vermoeden dat je gelijk hebt Klaas, als je stelt dat die regelgeving door de vrije marktwerking verloren is gegaan.

Het enige dat ASC van mij heeft is mijn naam en telefoonnummer.

Het gaat niet zozeer mijzelf, maar degene waarvoor ik een gepantserde auto moet bezichtigen en eventueel aanschaffen erom dat het ding niet van een crimineel is geweest. Van een Wannabee of rijke zakenman (mijn client behoort tot de laatste categorie) zou geen probleem vormen.

De Passat W8 van Holleeder zou hij nog niet voor niets willen hebben, omdat hij de assiocatie niet wenst met een type als Holleeder.

M.v.g. Reem.

• KlaasVaak

Wellicht dat potentieële kopers niet lastig gevallen worden met formaliteiten tijdens verkennende gesprekken.

Mogelijk dat als het op een definitieve koop aankomt er wel e.e.a. genoteerd en doorgespeeld moet worden aan instanties.

Zo weet ik dat bij de eerste kleurenkopieerapparaten mijn toenmalige werkgever (een copieshop) (met een p en niet met een f) 2 namen van bedrijfsleiders moest opgeven, evenals een aantal kopieën gemaakt met het apparaat.

Met die kopieën konden ze later gemaakte valsificaten matchen op machine-unieke afwijkingen, en de 2 bedrijfsleiders zouden dan (mede)aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Ik kan me niet voorstellen dat dat momenteel nog zo is bij (professionele) kleurenkopieerapparatuur…

• Reem

Heb ik ook eens vernomen, dat in het begin van het kleurkopieertijdperk nogal moeilijk werd gedaan i.v.m. het vervalsen van geld (gebleekte 1 dollar biljetten werden zo 100 dollar biljetten, zij het met allemaal hetzelfde serienummer) of kentekenbewijzen.

Ik heb zojuist de offerte van ACS per e-mail ontvangen van het bepantseren van de 2010 BMW 5 Touring van mijn client, dus vooralsnog heb ik geen vragen of controles gehad. Schrikbarende prijzen hoor Klaas.

Zou 'm je best willen laten zien, maar ik weet niet precies of ik het gekopieerde pdf bestand hier kan plakken zodanig dat het ook is te lezen/openen

.javascript:;

• KlaasVaak

eventueel via privémail: http://politie.startpagina.nl/prikbord/pm.php?1489,page=send,to_id=12822

• Reem

Ik probeerde al enkele dingen als kopieeren/knippen en plakken, maar ik krijg het bestand met de 2 pagina's maar niet waar ik het hebben wil klaas.

Weet jij misschien hoe ik dat het beste kan doen?

M.v.g. Reem