Werkstraf in een zorginstelling.

• Lans

Wat had je dan graag gezien? Ik praat niets goed, laten we dat voorop stellen, maar het was een ongeluk. Alsof hij dat gepland had? Hoort een spoedmelding, niet in een auto met toeters en bellen, toch ter plaatste willen gaan om te helpen. Ik denk dat 99% van de dienders die insteek heeft. En ja, dat hij zo gereden heeft is stom. Heel stom. De straf die hij krijgt is niets in verhouding tot wat hij de rest van zijn leven bij zich draagt.

Dus wat had je dan liever gezien? 2 jaar achter gaas?

Dat had ik liever gezien bij die vent die 140 uur dienstverlening kreeg en een jaartje zijn rijbewijs kwijt, nadat hij zo dronken als Maastricht in 2005 een politieman doodreed en een ander zwaar gewond.

• Jobthecop

Zonder goed te keuren wat de man had gedaan en zonder de duur van de straf goed te keuren, kan ik wel begrijpen dat de man niet wordt verplicht de openbare plantsoenen te schoffelen. Het maakt namelijk niet uit of je als agent in een klein dorpje of in de grote stad werkt, degene waarmee je het meest te maken hebt ( reljeugd, asociale, LOMBROSO's ( zoals harrie jekkers ze noemde)) weten binnen no-time dat jij daar aan het werk bent en waarvoor. Dan wordt je als het ware dubbel gestraft, want je zult zien, dat ze gewoon gaan zitten toekijken en de agent uitjouwen en beledigen terwijl hij zijn straf voldoet. Als zo'n agent dan ooit nog terugkeert, kan hij nooit meer optimaal functioneren. Nogmaals, zonder tegen te spreken dat de man niet slim heeft gehandeld door zo te rijden met een onopvallende auto.

Het overkomt mij en mijn collega's nog regelmatig dat we gevolgd worden naar huis of dat onze privé-auto's vernield worden. De raddraaiers weten veel over ons en trachten ons zo extra te beschadigen.

• De Enige Echte Fritsie

Met deze vraag moet je bij de rechter zijn. Je zit op het verkeerde prikbord.

mzzl,

Frits.

• BennieMak

Van mij zou het einde oefening betekenen voor deze agent. Hij kan meteen zijn werkstraf zien als stage voor zijn nieuwe functie…

• rijsbergen

gelukkig bepaal jij niet hoe er met politie omgegaan moet worden die een fout maken

• ingrid003

Waarom is eventuele “herkenning” bij een politieagent trouwens een probleem en bij anderen niet ?

Als een advocaat, bakker, accountant, electricien herkend wordt is dat geen probleem maar bij een politieagent wel ?

Herkenning is nooit een issue, bijstandstrekkers staan ook gewoon te schoffelen en die staan daar niet omdat ze een strafbaar feit hebben begaan.

Onzin om politieagenten te beschermen, moeten ze zich maar gedragen, laten ze zich vernederd voelen dat is de beste straf, zullen ze ook geen klinkers meer door autoruiten gooien.

• KlaasVaak

ik begrijp niet waarom je die vraag onder mijn reactie plaatst aangezien ik met dezelfde stelling kom…

Het antwoord is: de werkstraf is de straf, en die mag geen dubbele lading krijgen door het prublieke karakter van de straf en van de functie agent.

• Pa-Caroni

Buiten het feit dat het vonnis niet in kracht van gewijzigde is, mag iedereen een mening daarover hebben. Daarnaast staat een disciplinaire straf los van het eerstgenoemde.

• BennieMak

Inderdaad, want dan gaan diegene die deze halfzachte maatregelen bedenken ook voor de bijl!

• KlaasVaak

Inmiddels is bekend geworden dat er geen disciplinaire straf zal plaatsvinden.