Nationale Politie

• - Gerard -

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

> Als men dan ook een huis voor mij betaald in de

> Achterhoek dan vind ik het best om te gaan.

Met alle respect, maar het gaat er niet om wat jij er van vindt maar hoe het, volgens Den Haag, bij de politie anders moet. Ik kan me niet voorstellen dat men in Den Haag dan naar de huidige situatie van individuele agenten kijkt. Het zal wel: of verhuizen of ophoepelen zijn. Ik hoorde de Korpschef van Rotterdam zeggen dat hij binnenkort van 100 man af moet … dus wie tegenstribbelt zal wel een kruisje achter zijn/haar naam krijgen.

• KlaasVaak

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ik hoorde gisteravond bij NOVA dat wanneer we een nationale politie krijgen er al 3.000 politieagenten vrij gemaakt worden om op straat aan het werk te gaan.

> Dat zijn nu dus ordinaire kantoor(bureau)functies.

Dat kan geen personeel zij zoals jij aangeeft: dat zijn politieagenten, hooguit medewerker van politie als het niet ‘ordinair’ kantoorpersoneel is.

Dus, ze zijn er niet voor geselecteerd, zijn er niet voor gescreend, hebben geen politieopleiding (duurt ook minimaal 3 jaar), die zijn dus ook niet beëdigd.

Ik weet niet wat je(/ze) daar mee wil(len) ‘op straat’.

• Planner

Gerard

In de overhead en de ‘dubbelfuncties’ zoals ICT en P&O e.d.

En jij denkt dat er onder de mensen werkzaam in die functies veel mensen zitten die ‘op straat’ kunnen gaan werken?

• - Gerard -

Ik neem aan dat die meneer die dat bij NOVA vertelde bedoelde te zeggen dat veel ICT en P&O functies zullen verdwijnen en omdat die functies verdwijnen het geld dat nu daaraan uitgegeven wordt zich laat vertalen in 3.000 straatfuncties.

Er zullen ook korpschefs verdwijnen en alles wat daaronder hangt en niets met de agent op straat te maken heeft.

• Starsky79

Gelukkig dat ik al niet het idee had dat het zo zou gaan lopen… Ik was niet serieus over dat huis Gerard. Maar toch bedankt voor de reactie….

• Starsky79

Ik denk dat er wel zeker mensen op die posities zitten die het werk op straat kunnen. Het is alleen niet een kwestie van kunnen maar een kwestie van willen. Ik ben alleen bang dat er, zoals gebruikelijk, op de verkeerde plekken mensen weg moeten. Dat het blauw op straat het weer eens voor de kiezen gaat krijgen. Hoofdkantoren worden te vaak ontzien aangezien al de managers vinden dat ze assistenten ed nodig hebben om het werk te kunnen doen.

Gr

• KlaasVaak

dat klinkt inderdaad plausibel

• Planner

Starksy79

Ik denk dat er wel zeker mensen op die posities zitten die het werk op straat kunnen

Let op het woordje “veel”. ik denk niet dat het om duizenden mensen gaat. Ongetwijfeld zullen er ook in die functies een aantal “blauwen”zitten.Maar behalve dat zij waarschijnlijk weer het één en ander aan bijscholing nodig zullen hebben, moet je je ook eens afvragen waarom zij dan niet meer in uniform lopen?

Het gaat volgens mij helemaal niet om deze functies ( waar je ingetwijfeld kan bezuinigen als je er 1 organisatie van maakt, maar dar wil niet altijd zeggen dat zaken ook beter worden), maar om “blauw” personeel wat nu achter een bureau zit en weer de straat op moet

• KlaasVaak

“Het gaat volgens mij helemaal niet om deze functies ( waar je ingetwijfeld kan bezuinigen als je er 1 organisatie van maakt, maar dar wil niet altijd zeggen dat zaken ook beter worden), maar om ”blauw“ personeel wat nu achter een bureau zit en weer de straat op moet”

ik ken helemaal niet veel ‘blauw’ personeel wat binnen zit en de straat weer op zou kunnen

recherche ja, maar daar is ook al te weinig van, denk aan de plankzaken

de administratieve last moet omlaag

en de werkbaarheid/gebruiksgemak van BVH moet omhoog

• - Gerard -

Planner Schreef:

——————————————————-

>

> Het gaat volgens mij helemaal niet om deze

> functies ( waar je ingetwijfeld kan bezuinigen als

> je er 1 organisatie van maakt, maar dar wil niet

> altijd zeggen dat zaken ook beter worden),

Veel slechter dan nu kan haast niet Planner. We hebben nu 25 koninkrijkjes die het liefst het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en als het even kan, niet samenwerken en ook geen informatie uitwisselen. Daardoor werkt de politie bijzonder inefficient. Althans, dat beweren onderzoekers en uitten zich in de diverse media.