Wat heeft hier nu precies plaatsgevonden, het is mij niet duidelijk, wie weet meer omtrent deze opmerkelijkehttp://www.nu.nl/binnenland/2322837/jongen-beschuldigt-agent-van-moordpoging.html gebeurtenis.
Ik was die bewuste avond aan het werk en heb ter plekke een aantal collega's gesproken. Het waren gekke weken waarin het in A'dam soms wel het wilde westen leek met al die schietpartijen en andere incidenten.
Waar die 17 jarige het Gore lef vandaan haalt om een aangifte van poging tot moord te doen is mij onbekend. Vermoedelijk dat zijn afkomst en mentaliteit de nodige antwoorden opleveren… Overigens is dit al een gelopen zaak hoor want moord vereist namelijk een aantal zaken terwijl de collega enkel schoot omdat er op hem in werd gereden. Die veroordeling komt er never nooit niet maar ja de verdachte heeft toch nog ff kunnen zuigen en etteren en daar gaat het hem om. Gelukkig heeft hij voor de rest van zijn leven nog een mooie herinnering meegekregen. Nu die ander hand nog.
Vreemd is wel dat een agent kennelijk 4 keer heeft geschoten.
Dat kan niet onopgemerkt voorbij zijn gegaan, bovendien miste de agent 4 patronen.
Dus de chef van dienst moet hier kennis van gehad hebben.
Des te opmerkelijker is het als er nu ineens een onderzoek moet komen omdat en nadat een verdachte cq slachtoffer hiervan aangifte doet van iets dat 17 juni plaats vond.
als jouw info klopt, en ik twijfel er niet aan maar nemen het voor deze casus even voor waar aan, dan lijkt het op iets wat een collega van mij meemaakte
-de agent komt wel als verdachte straks in de politiesystemen terecht (leuk voor je carriere bij en/of na de politie)
-geen veroordeling
-smaad of smaadschrift is niet mogelijk omdat het niet in het openbaar onder vermelding van de agent zijn naam is geuit
-maar slechts ingegeven om te trachten na te trappen.
edit: opmerkelijk ook (maar zeker niet bedoeld als excuus om schieten te rechtvaardigen): meneer de bestuurder was 17
Ook opmerkelijk: zijn maten gingen er vandoor. Zal dus wel niet helemaal zuivere koffie geweest zijn.
edit2: e.e.a. gebeurde op 17 juni 2010 en de media meldt dat hij op dit moment nog in voorlopige hechtenis zit
Hij zit dus al bijna 11 weken ‘binnen’. Dat is vast niet voor niets…
Kennelijk is er raak geschoten dus zal de Rijksrecherche wel onderzoek gedaan hebben. En waarschijnlijk kwamen die tot de conclusie dat er niets verkeerd is gedaan. Dus zo raar is het niet dat er nu pas wat bekend wordt van zo'n zaak.
En het feit dat meneer de chauffeur nog steeds een kamer heeft in een van de hotels van de Nederlandse staat geeft wel aan dat deze schoften niet een reepje chocolade hebben gestolen.
Ik hoop dat men die meneer die nu aangifte doet van zijn zere hand geen voet aan de grond krijgt. Ik denk dat hij blij mag zijn dat ie nog uit zijn ogen kan kijken en niet dood geschoten is.
Maar goed de agent zal wel een duw krijgen van het OM omdat die ook weer een statement willen maken.
Gr.
Nee hoor. Als een auto op je in rijdt en je staat op korte afstand te schieten omdat het, jij eraan of ik eraan, is dan vuur je er zo vier af. En dan zijn er ook zomaar drie mis hoor. Ik begrijp je wel hoor maar het OM gaat de collega echt niet laten hangen. Dit soort incidenten zijn juist de weinige keren dat je als diender redelijk kunt vertrouwen op de naukeurigheid en integriteit van het OM en de baas. Moet ook wel want als ze hem slachtofferen om een wit voetje te halen dan mogen ze er gelijk een dikke schadevergoeding voor de aanklager bij doen. Die bovendien nog vast zit. Nee, dat loopt wel los. Er is goed gehandeld en niemand schiet een half magazijn leeg zonder dat daarvoor een hele goede aanleiding is. Zeker deze collega niet. De volgende x dat hij de VD ziet en deze weer op hem inrijdt, zal het misschien anders liggen…
Aangifte tegen agent om poging doodslag
(Novum) - Een scholier heeft aangifte gedaan tegen een agent wegens poging tot doodslag. De agent zou in juni in Amsterdam vier keer ten onrechte op het hoofd en de borst van de toen 17-jarige jongen hebben geschoten. Dat meldt de advocaat van de man maandag.
De inmiddels 18-jarige man werd 17 juni beschoten na een achtervolging die eindigde op de Amaliastraat. Agenten hadden de achtervolging ingezet omdat de auto die werd bestuurd door de scholier onverzekerd was. “Uit kogelbaanonderzoek is gebleken dat vier keer is geschoten, dat de agent zelf op afstand naast de auto stond. De veiligheid van de agent was dus niet in het geding.”
De cliënt van de raadsman raakte uiteindelijk alleen gewond aan zijn hand. Door deze verwonding en doordat een andere politieauto die achter hem reed de auto van de 18-jarige klemreed, kon hij uiteindelijk worden ingerekend
De 18-jarige zit momenteel nog vast, omdat hij volgens de agent op de politieman inreed. “Maar de onderzoeksresultaten bevestigen het verhaal van mijn cliënt dat hij dat niet deed”, vertelt de raadsman.
Bron: http://binnenland.nieuws.nl/609046/aangifte_tegen_agent_om_poging_doodslag
—
Zou de raadsman liegen? Of de onderzoeksresultaten verkeerd interpreteren?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?