VVD, CDA, PVV: akkoord over veiligheid

• wim76

Ik ben ook benieuwd of we die 3000 agenten gaan krijgen want dfe opleiding is niet eens gevuld.

Ook niet raar want studenten gaan tijdens hun schoolperiode slechts de helft van het salaris krijgen.

Daar trek je natuurlijk alleen maar “kinderen” mee aan.

• Planner

Oh nee?

http://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Pages/Zoekresultaten.aspx?k=KBDPUniformFunctie%3a%22true%22+KBDPDienstverband%3a%22Fulltime%22&pl=&pc=&s=KBDPVacatures

• - Gerard -

Opvallend is dat 1/3 van de vacatures een functie zonder uniform betreft.

• LM

3000 zo als getal zegt nog niet zo veel. Eerst maar eens horen of dit echt mensen in blauw zijn en zo ja in welke functies. Op meer bemensing voor de flitsauto's ziet niemand te wachten. Verder zou ik willen weten of dit een netto uitbreiding is of hier alle mensen die uitstromen weer van af gaan.

De eeuwige discussie over agenten erbij staat mij trouwens niet aan. Ik heb zelf stellig de indruk dat er door reorganisatie, afstoten van taken etc. heel veel winst te halen is. Het wordt zo'n standaardkreet van politici “politieagenten erbij”, voor voor electoraal gewin. Maar is wel precies duidelijk wat het “probleem” is en in welke zin meer politieagenten dat “probleem” gaan oplossen. Tot slot vergoot te capaciteit van de hele strafrechtketen. Tot nu toe stroopt er veel op, verdachten komen niet of veel te laat op zitting etc. Pak dat eens goed aan.

• Starsky79

Omdat er 26 korpschefs zijn die allemaal hun eigen portemonnee willen beschermen. En nee ze hebben niet veel te zeggen als de politiek vindt dat het maar 10 korpsen moeten worden maar toch gaan ze “lastig” doen.

gr

• Starsky79

En dat vind ik nou zo'n waardeloos voorbeeld. Op het gebied van praktische kennis lever je in bla bla…… Zitten al die andere collega's soms uit hun neus te eten als zo'n oud gediende aan het werk is? Vanaf dag 1 dat je binnen komt bij de politie bouw je ervaring op.

Dus als je na 40 jaar (of net wanneer je aan de beurt bent) weg gaat heb je een hoop ervaring ja. Maar de mensen die “pas” 20/25/30/35 jaar werken hebben geen ervaring?

Volgens mij ben je als ervaren diender je ervaring aan het uitleren naar die jonge honden die pas een paar jaar bij de baas zitten. Als gevolg daarvan krijgen die jonge honden ervaring. Doordat ze het werk doen krijgen ze ervaring. Of krijg je ervaring pas op een bepaalde leeftijd?

Op mijn team zijn verschillende collega's die 10 jaar op straat zitten. Al het jonge grut komt bij ons omdat wij de ervaring hebben van het op straat werken. En geloof me. Ik mag nog zeker 35 jaar werken…

• - Gerard -

Lastig doen? Ik ga er van uit dat 14 korpschefs al een exit-gesprek hebben gehad of dat zeer binnenkort hebben.

• Starsky79

Nou zou ik niet doen, dat er vanuit gaan….

Ben het met je eens dat het zo geregeld kan zijn maar ja het blijft een politiek spelletje. En in de politiek zijn ze niet zo snel.

En dan is het ook nog zo dat PVV/VVD/CDA het nu wel eens zijn met elkaar maar er hoeft er maar weer 1 een van zich doen Klinken……..

• Planner

Waarbij jij er dus van uit gaatt dat alle functies hetzelfde aantal vacatures hebben. Als men in een regio namelijk 10 agenten zoekt, staat er 1 vacature, maar ook voor 1 recherchkundige staat er 1 vacature….

• Jobthecop

ach…de regio utrecht heeft nu al verregaande samenwerking met de regio's Gooi- en Vechtstreeek en Flevoland…..dus het hoeft alleen maar geformaliseerd te worden…..en zo zal het verder gaan. Als ik kijk naar PO 2002 heeft ons bureau zeker 10 tot 15 collega's erbij gekregen. Daarvan zijn er inmiddels een aantal doorgestroomd naar andere functies, maar hebben de politie niet verlaten. Dus het korps groeit gestaag. Uiteraard is er ook uitstroom.

Politieke beloftes zijn mooi, maar ik wacht het gewoon rustig af. De politie heeft namelijk nooit genoeg mensen, volgens….de Politie. Als er morgen 25 man komen binnenlopen, volledig opgeleid en uitgerust, schreeuwen we overmorgen nog dat we te kort hebben. De manier van inzetten in belangrijk.