VVD, CDA, PVV: akkoord over veiligheid

• KlaasVaak

In de 3 grootste korpsen (Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond en Amsterdam-Amstelland) wordt voorlopig niets aangenomen.

Op de academies in Den Haag en Rotterdam is het armoe troef.

Zo moeten bepaalde klassen met aspiranten vanuit Rotterdam naar de academies in Amsterdam en Haaglanden.

Veel docenten zijn weggegaan vanwege de vooruitzichten en de bezuinigingen.

Net als in de korpsen is er in (of vanaf) een grote uitstroom van kennis, dat maak je nooit meer goed.

De vacatures blijven wellicht open staan maar die gaan waarschijnlijk in portefeuille.

Zo duurde destijds mijn sollicitatieprocedure (en die van vele van mijn lichting) 9 maanden.

• Rob II

Dacht je dat politieambtenaren geen rijksambtenaren waren?

• - Gerard -

Nee, dat dacht ik niet. Volgens mij hebben we 14 korpschefs teveel. Als het aan mij lag, 24, maar zoals het er nu uitziet, 14. Ik zag vanavond ook een korpschef bij 1vandaag. De voorzitter van de club dat zichzelf Raad van Hfd. Comm. noemt. Die mag gelijk wel weg. Waarom? Onderzoek heeft uitgewezen dat de Nederlandse burger de Nederlandse politieagenten een stelletje watjes vindt. Wat wil de burger graag zien? Een optreden zoals de Spaanse politie. Niet luisteren, gelijk klappen met de lange lat. Dus, op de vraag of de Nederlandse politie eens wat harder moet optreden, en nogmaals, dat is de wil van de deelnemers van het onderzoek, om gezag terug te winnen ook harder gaat optreden antwoordt deze voorzitter: Nee. Het enige wat hij wil is meer mensen en hij denkt het daar mee te redden. Nou, volgens mij sta je dan buiten de werkelijkheid en is de politieorganisatie niks voor zo'n man. Die kan beter in een verzorgingshuis een functie vervullen.

• Rob II

De Nederlandse burger wil inderdaad dat de politie harder optreed…… tot het moment dat die brave burger zelf, of een van zijn dierbaren, wordt geconfronteerd met dit harde optreden dan heeft de politie te hard opgetreden, een verkeerde inschatting gemaakt etc etc etc en vliegen de klachten je in dubbelvoud om de oren.

• - Gerard -

En dat is een cirkeltje waar we niet meer uitkomen. Ik zie als voorlopig enige oplossing dat de politie taken gaat afstoten en zich uitlsuitend met ernstige misdrijven gaat bezighouden en lichte overtredingen en misdrijven lokaal, door de gemeente dus, worden opgepakt. Dan kunnen we de politie mooi centraal aansturen en lossen de gemeentes hun eigen ellende maar op.

• wim76

Dat wil de NL burger? Ja dat willen ze wel zolang het maar niet tegen hun gericht is.

• Planner

Gerard

en lichte overtredingen en misdrijven lokaal, door de gemeente dus, worden opgepakt

dat is mooi, dan kunnen die 10,000 rijks ambtenaren die weg moeten meteen weer aan de slag als gemeente ambtenaar

• KlaasVaak

Binnenkort hebben we 14 nieuwe hoofden van informatie bij de Nederlandse politie.

Net als Aad Meijboom.

Werd geslachtofferd ivm gebrekkige communicatie in het korps, waarvoor hij bestuurlijk verantwoordelijk was.

Als beloning wordt dat zijn nieuwe functie.

Ik vraag me af of hij iemand opvolgt of dat het een nieuwe gecreëerde functie is.

In dat laatste geval kunnen de creatieve geesten nog wel 14 nieuwe functies bedenken.

Ik denk dat Aad Meijboom het laatst lacht van de 14 collega's die nog maar moeten zien wat hun functie / toekomst zal worden.