xxxxxxxxxxxx
Dat is wel een erg brede uitleg van de onheffing. de branche richtlijn zegt daarover:
"Het afwijken van algemeen geldende verkeersregels en gedragsnormen gebeurt restrictief en alleen indien daartoe voldoende noodzaak bestaat. Hierbij maakt de bestuurder een afweging tussen te nemen risico en het beoogde doel. "
Maar goed, het is niet aan burgers om hie over te oordelen.
Dat is waar maar vragen stellen mag altijd.
En om eerlijk te zijn weet ik ook niet wat er aan de hand was. Dat zal alleen de bestuurder van de politieauto.
Maar vaak genoeg zie ik voertuigen van een politiedienst te hard/over de vluchtstrook/door rood gaan. Later zie ik ze dan wel weer normaal rijden. Voor een burger ziet dat er erg raar uit. Ik weet gelukkig dat er een melding kan zijn alhoewel ook ik soms twijffel…
Helaas zijn er verschillende meldingen waarbij het gebruik van O&G niet wenselijk is (overval-alarm/verdachte situatie etc) en dat kan voor rare situaties zorgen. Dus alleen op basis van de beelden en een kilometer teller die 150 aangeeft kan ik niet zo veel.
En laten we eerlijk zijn een site als Geenstijl wil nog wel eens het eea uit zijn verband trekken. Tis of zwart of wit bij hen.
Gr.
Waarom nu weer O&G signalen erbij halen?
Dit doen burgers al vaak genoeg en is totaal niet relevant in deze.
De politie mag, onder voorwaarden, harder dan de maximum snelheid.
Binnen de bebouwde kom 20 km/uur.
Buiten de bebouwde kom 40 km/uur.
Het is niet aan burgers om daarover te oordelen, en burgers die zelf te hard rijden met een mobieltje in hun hand,
om hun mening en een situatie vast te leggen die ze zelf niet eens goed kunnen onderbouwen, ach.
Let wel: we hebben het over vrijstelling en brancherichtlijn en niet over ‘de wet’.
Als er geoordeeld moet worden is het in eerste instantie aan het korps.
Ieder mag het zien zoals hij wil.
Wie overtredingen begaat moet alleen wel zo sportief zijn om zelf ook op de blaren te zitten.
Als je met 150-160 km/uur een mobieltje in je hand wilt houden om iemand anders op zijn fouten te wijzen terwijl je
a) niet weet wat er fout aan is, en
b) jij daarvoor zelf de wet overtreedt spoor je niet.
c) als je dat zo graag wilt moet je solliciteren en zien dat je door de selectie komt,
afgaande op de verwijten en de reacties bij dit soort onderwerpen wordt iedere b03r3nl*l aangenomen dus dat kan niet het probleem zijn
Hier is het niet de politie die het verkeer in gevaar brengt maar de filmer zelf.
Het is niet aan burgers om daarover te oordelen, en burgers die zelf te hard rijden met een mobieltje in hun hand,
om hun mening en een situatie vast te leggen die ze zelf niet eens goed kunnen onderbouwen, ach
Zolang agenten mogen oordelen over burgers zullen wij “burgers” oordelen over agenten, of jij dat nu leuk vind of niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?